του Σωκράτη Μουτίδη από το ΧΡΟΝΟ Κοζάνης
Μακροχρόνιες και όχι βραχυχρόνιες θα είναι οι εργασίες συντήρησης και
αποκατάστασης των προβλημάτων που εμφανίζει η Υψηλή Γέφυρα Σερβίων,
όπως δείχνουν οι μέχρι τώρα εκτιμήσεις και οι κινήσεις των αρμόδιων
αρχών. Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας έχει ήδη ανοίξει τη διαδικασία
προκήρυξης τεχνικού συμβούλου και παράλληλα
έχει συγκροτήσει ομάδα
παρακολούθησης για το έργο της Υψηλής Γέφυρας Σερβίων, αλλά και για τον
έλεγχο των υπόλοιπων γεφυρών της Δυτικής Μακεδονίας.
Επικεφαλής της ομάδας είναι ο Γιώργος Βρύνας, Πολιτικός Μηχανικός
εκπρόσωπος της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Έδρας της Περιφέρειας
Δυτικής Μακεδονίας και τακτικά μέλη είναι ο επίκουρος Καθηγητής του ΑΠΘ
Κωνσταντίνος Κατάκαλος (με αναπληρωτή τον Καθηγητή του Α.Π.Θ. Μανώλη
Γεώργιο) και ο Φώτης Γαϊτάνης, Πολιτικός Μηχανικός ως εκπρόσωπος του
Τ.Ε.Ε.
Τόσο το Α.Π.Θ. όσο και το ΤΕΕ φιλοδοξούν να παίξουν ενεργό ρόλο στην
παρακολούθηση και δρομολόγηση του έργου που σύμφωνα με τις πληροφορίες
του «Χ» δεν θα είναι σύντομη υπόθεση. Σε πρώτο στάδιο θα πρέπει να
ληφθούν δράσεις επείγοντος χαρακτήρα, όπως η αποτύπωση της υπάρχουσας
κατάστασης, η εκτίμηση των μόνιμων παραμορφώσεων του φορέα της γέφυρας
και ο προσδιορισμός του μέγιστου δυνατού φορτίου διέλευσης. Για τις
επιτόπιες έρευνες και την πραγματοποίηση των δοκιμαστικών φορτίσεων θα
χρησιμοποιηθούν μεγάλα οχήματα και παράλληλη μέτρηση των παραμορφώσεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες ήδη η Εγνατία Οδός Α.Ε. έχει διατυπώσει την
πρόθεση της να σταθεί αρωγός στο εγχείρημα παρέχοντας την εμπειρία της
για την διεξαγωγή των δοκιμαστικών φορτίσεων.
Σε επόμενη φάση θα πρέπει να αναβαθμιστεί και να ενισχυθεί η φέρουσα
ικανότητα της γέφυρας ώστε να καλύπτονται οι ελάχιστες απαιτήσεις των
ελληνικού και ευρωπαϊκού αντισεισμικού κανονισμού. Για την ενίσχυση όμως
της γέφυρας θα πρέπει να προηγηθεί προκήρυξη και εκπόνηση μελετών και
στη συνέχεια προκήρυξη αναδόχου στο κατασκευαστικό αντικείμενο. Ανάλογα
πάντα με τα πορίσματα της ομάδας παρακολούθησης και των δοκιμαστικών
φορτίσεων, ίσως απαιτηθούν μικρότερες ή μεγαλύτερες ενισχύσεις που θα
υλοποιούνται σταδιακά.
Όλα αυτά βέβαια θα γίνουν με την γέφυρα κλειστή για κάθε είδους όχημα
κάτι που αποτελεί «πονοκέφαλο» για την Περιφέρεια και την περίοδο που
θα πρέπει να διακοπεί η κυκλοφορία. Ένας λόγος που επιταχύνθηκαν και οι
εργασίες συντήρησης της γέφυρας Ρυμνίου ήταν και αυτός έτσι ώστε να
υπάρχει εναλλακτική διαδρομή. Πιθανολογείται πως και η αυτοψία που
πραγματοποίησε το ΤΕΕ πριν λίγες μέρες στον δρόμο Βελβεντό – Φράγμα,
έγινε για να διαπιστωθεί αν ο συγκεκριμένος δρόμος θα μπορούσε να
αποτελέσει εναλλακτική διαδρομή έτσι ώστε να μην επιφορτιστεί στο
μέγιστο η γέφυρα Ρυμνίου. Ωστόσο την τελική απόφαση θα την λάβει η ΔΕΗ
αφού το συγκεκριμένο του τμήμα της οδού βρίσκεται στην δικαιοδοσία της.
Το βέβαιο πάντως είναι πως το σύνολο της διαδικασίας θα διαρκέσει έτη και όχι μήνες.
3 σχόλια:
Οταν μας λέτε οτι θα υπερφορτώσετε την Γεφυρα για να της κανετε τεστ αντοχης,ειναι σαν μας λετε πως σε ενα παπου θα δώσετε βιαγκρα για να δείτε ποσο διαρκεια εχει η στιση του. Μα ειμαστε σοβαροί? Αυτες οι δοκιμες γινονται στην αρχη της κατασκευης και τωρα το μονο που χρειαζετε ειναι αμεση επιδιορθωση παλι στα πειραμτα θα το ριξετε? Κασαπιδη 28 δις θα παρει η περιφερεια απο την απολυγνιτοποιηση γιατι λες οτι δεν υπάρχουν χρήματα? Με 10.000.000 ευρω η γεφυρα γινετε καινουργια ....
XA XA XA,ΩΡΑΙΟ!!!!!ΕΜΑΘΑ ΚΑΙ ΠΩΣ ΛΕΓΕΤΑΙ ΤΟ ΒΙΑΓΚΡΑ ΣΤΑ τούρκικα: "Τσουτσού μπαρούτ"!!!! (ΠΑΝΤΩΣ ΚΑΤΙ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΓΡΑΨΩ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΚΙ ΕΓΩ ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΡΟΛΑΒΕΣ!!!!).
Γελοιότητες. Έλεος πια.
Δημοσίευση σχολίου