Απάντηση προς τον κ. Κωνσταντόπουλο σχετικά με τον τρόπο σύγκλησης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σερβίων κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων λόγω COVID-19
κ. Κωνσταντόπουλε,
Όπως ορθά αναφέρατε, με την
υπ’ αριθμ.18318/13.03.2020 (ΑΔΑ: 9ΛΠΧ46ΜΤΛ6-1ΑΕ) εγκύκλιο του Υπουργείου
Εσωτερικών και το άρθρο 10 της από 11 Μαρτίου 2020 Πράξης Νομοθετικού
Περιεχομένου (ΠΝΠ) «Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών
της εμφάνισης του κορωνοϊού Covid-19 και της ανάγκης περιορισμού της διάδοσής
του» (Α’ 55), ρυθμίζονται θέματα σύγκλησης και λήψης αποφάσεων των πάσης φύσεως
συλλογικών
οργάνων των δήμων, των περιφερειών και των εποπτευόμενων νομικών
τους προσώπων κατά το διάστημα λήψης των μέτρων αποφυγής της διάδοσης του
κορωνοϊού COVID-19, προς συμμόρφωση με τις γενικές οδηγίες υγιεινής.
Να σας ενημερώσω και εγώ με τη
σειρά μου ότι ακολούθησε και δεύτερη
εγκύκλιος πέραν αυτής που αναφέρετε, με Αριθμό Εγκυκλίου: 40 Α.Π.: 20930/31-03-2020 (ΑΔΑ: 6ΩΠΥ46ΜΤΛ6-50Ψ) περί ενημέρωσης για την εφαρμογή του κανονιστικού πλαισίου αντιμετώπισης του κορωνοϊού COVID-19, αναφορικά με την οργάνωση και λειτουργία των δήμων όπου ρητά αναφέρεται ότι «προς υποβοήθηση του έργου τους και για την επίτευξη του σκοπού αυτού προβλέπεται στην εν λόγω διάταξη ότι κατά το ανωτέρω διάστημα, τα πάσης φύσεως συλλογικά όργανα διοίκησης των δήμων (δημοτικό συμβούλιο, εκτελεστική επιτροπή, οικονομική επιτροπή, επιτροπή ποιότητας ζωής, συμβούλια κοινοτήτων με πληθυσμό άνω των 300 κατοίκων, επιτροπή διαβούλευσης, κ.ά.) μπορούν να συνεδριάζουν, είτε δια περιφοράς, είτε δια τηλεδιάσκεψης. Στην περίπτωση της δια ζώσης σύγκλησης των συλλογικών οργάνων, οι συνεδριάσεις πραγματοποιούνται κεκλεισμένων των θυρών, τηρώντας το νομοθετικό πλαίσιο που καθορίζει τα μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19 και της ανάγκης περιορισμού της διάδοσής του.
εγκύκλιος πέραν αυτής που αναφέρετε, με Αριθμό Εγκυκλίου: 40 Α.Π.: 20930/31-03-2020 (ΑΔΑ: 6ΩΠΥ46ΜΤΛ6-50Ψ) περί ενημέρωσης για την εφαρμογή του κανονιστικού πλαισίου αντιμετώπισης του κορωνοϊού COVID-19, αναφορικά με την οργάνωση και λειτουργία των δήμων όπου ρητά αναφέρεται ότι «προς υποβοήθηση του έργου τους και για την επίτευξη του σκοπού αυτού προβλέπεται στην εν λόγω διάταξη ότι κατά το ανωτέρω διάστημα, τα πάσης φύσεως συλλογικά όργανα διοίκησης των δήμων (δημοτικό συμβούλιο, εκτελεστική επιτροπή, οικονομική επιτροπή, επιτροπή ποιότητας ζωής, συμβούλια κοινοτήτων με πληθυσμό άνω των 300 κατοίκων, επιτροπή διαβούλευσης, κ.ά.) μπορούν να συνεδριάζουν, είτε δια περιφοράς, είτε δια τηλεδιάσκεψης. Στην περίπτωση της δια ζώσης σύγκλησης των συλλογικών οργάνων, οι συνεδριάσεις πραγματοποιούνται κεκλεισμένων των θυρών, τηρώντας το νομοθετικό πλαίσιο που καθορίζει τα μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19 και της ανάγκης περιορισμού της διάδοσής του.
Η
δράση λοιπόν των οργάνων διοίκησης των δήμων οριοθετείται, πλέον της αυτονόητης
νομιμότητάς της, από την υγειονομική διάσταση των πολιτικών της, ώστε να
αποφευχθεί η μετάδοση του κορωνοϊού COVID-19.
Δίνεται
έτσι η δυνατότητα στους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού καθώς και στα νομικά πρόσωπα να
κάνουν χρήση των ψηφιακών μέσων προκειμένου να πραγματοποιηθούν συλλογικές
διαδικασίες μέσω της Τεχνολογίας, γεγονός που αποτελεί ένα σημαντικό επίτευγμα
της ίδιας της ελληνικής κοινωνίας.
Με αυτόν τον τρόπο ο νομοθέτης
επιφύλαξεγια τα συλλογικά όργανα διοίκησης των δήμων τρεις (3) εξίσου νόμιμους τρόπους σύγκλησης των δημοτικών
συμβουλίων, δίχως να θέτει ως προϋπόθεση για την επιλογή ενός από
τους παραπάνω τρόπους την βαρύτητα των
θεμάτων προς συζήτηση, αλλά αρκεί μονάχα
να κατοχυρώνεται και να εξασφαλίζεται η συμμετοχή όλων των συμβούλων καθώς και
το δικαίωμα τους σε γόνιμο διάλογο.
Επομένως, το συμπέρασμα σας κ.
Κωνσταντόπουλε ότι ο νόμος προβλέπει να γίνονται οι συνεδριάσεις
των συλλογικών οργάνων δια ζώσης και κεκλεισμένων των θυρών κατά
προτεραιότητα και μόνο όταν αυτό δεν είναι εφικτό τότε οι συνεδριάσεις μπορούν
να γίνουν δια περιφοράς ή με τηλεδιάσκεψη, είναι αυθαίρετο και δεν προκύπτει
από την νομοθεσία.
Η δε
επιλογή του τρόπου συνεδρίασης εναπόκειται στην κρίση του Προέδρουτου
Δημοτικού Συμβουλίουκαι όχι του Δημάρχου, αφού λάβει φυσικά την γνώμη των
δημοτικών συμβούλων και δίχως να απαιτείται ψηφοφορία.
Επιπλέον
προς διευκόλυνση των οργάνων διοίκησης
των δήμων, η δια περιφοράς συνεδρίαση μπορεί να λαμβάνει χώρα εκ του νόμου, χωρίς
να απαιτείται αιτιολόγηση.
Να
σας υπενθυμίσω λοιπόν, ότι εσείς ο ίδιος είχατε ζητήσει επιτακτικά την αναβολή συνεδριάσεων
των συλλογικών οργάνων του Δήμου μας τόσο της Οικονομικής Επιτροπής όσο και του
Δημοτικού Συμβουλίου προτού επιβληθούν τα μέτρα περιορισμού λόγω του κορωνοϊού.
Όσον
αφορά τέλος τους απαράδεκτους χαρακτηρισμούς σας προς το άτομό μουγιαδήθεν «φόβου
μου για τις δημοκρατικές διαδικασίες και την γόνιμη συζήτηση»,αλλά και την
επιθυμία μου να εξυπηρετήσω τους «ημέτερους εξαργυρώνοντας έτσι τις προεκλογικές
μου δεσμεύσεις», απαιτώ να ανακαλέσετεΑΜΕΣΩΣ!
Ειδάλλως
σας γνωρίζω ότι η μόνη οδός για να διαφυλάξω την τιμή και την υπόληψη μου είναι
η δικαιοσύνη, για τα όσα ψευδώς και με περίσσιο θράσος μου καταλογίζετε.
Λυπάμαι
ωστόσο, διότι απ’ ότι φαίνεται τα όρια ανοχής στενεύουν για εσάςόταν δέχεστε
κριτική ενώ διευρύνονται όταν εκτοξεύετε χυδαίους χαρακτηρισμούς.
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΣΕΡΒΙΩΝ