Επίκαιρα Θέματα:

Σάββατο 21 Μαρτίου 2020

Ανοιχτή επιστολή στην υπουργό Παιδείας: Το εθνικό χρέος των δασκάλων στην ψηφιακή εποχή

Της Ελένης Μπούντα, εκπαιδευτικού, δρ. Ιστορίας (πρώην Σχολική Σύμβουλος)

Αξιότιμη κα  Υπουργέ
Σ΄ αυτή την ιστορικά δύσκολη περίοδο καθένας και καθεμία πρέπει να ξεπερνάμε τα όρια των δυνατοτήτων μας για προσφορά.
Αυτό θέλουμε κι εμείς οι δάσκαλοι, πολλοί δάσκαλοι. Όλοι εμείς που θέλουμε να κάνουμε ό,τι είναι εφικτό για να μη μείνουν πίσω τα παιδιά μας για να συνεισφέρουμε σε μια δημιουργική καθημερινότητα για τις οικογένειες.
Δεν μας εκφράζουν οι αφορισμοί συντεχνιακών μειονοτήτων, ούτε προτεραιότητα μας είναι η προσωπική μας βολή. Οι γιατροί και όλο το ιατρικό δυναμικό της χώρας είναι στην πρώτη γραμμή του μετώπου, οι αστυνομικοί ,οι ιδιωτικοί υπάλληλοι ,οι άνθρωποι των ΜΜΕ παρόντες ..τους ευγνωμονούμε...Έτσι και οι δάσκαλοι έχουμε χρέος ηθικό και εθνικό να μπούμε κι εμείς στην πρώτη γραμμή.

Εμείς οι δάσκαλοι, που έχουμε αίσθημα αποστολής, δεν θέλουμε “πληρωμένες διακοπές”, θέλουμε να προσφέρουμε το μέγιστο! Αλλά  όχι ο καθείς μόνος  του...Αν η χώρα είχε υλοποιήσει το ψηφιακό σχολείο του 2010, τώρα θα ήμασταν όλοι οργανωμένοι και ετοιμοπόλεμοι, χάσαμε μια δεκαετία και σ΄ αυτό...Η χώρα Σίσυφος μας πονά για ακόμη μια φορά αλλά πάλι πολλά μπορούν να γίνουν αν ενώσουμε δυνάμεις.
Κα Υπουργέ
Αναγνωρίζοντας τις θετικές και έγκαιρες πρωτοβουλίες σας για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών και τις ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους σ΄ αυτή την δύσκολη στιγμή γράφω αυτή την ανοιχτή επιστολή  λόγω του ότι τέτοιες μέρες δεν γίνεται  να καταθέσουμε τις προτάσεις μας με άλλο τρόπο.
Θα ξεκινήσω με την εμπειρία μου αυτές τις δέκα ημέρες που είναι κλειστά τα σχολεία. Ξεκίνησα την τρίτη ημέρα επικοινωνία με όλους τους μαθητές μου μέσω emails. Η αλήθεια είναι ότι ανταποκρίθηκαν με μεγάλη χαρά οι μαθητές μου και οι γονείς τους, αφού μιλάμε για μαθητές της Ε΄ Δημοτικού. Η εκπαίδευση αυτή περιλαμβάνει από προτάσεις για βιβλία, ταινίες, μουσικές και on line θεατρικές παραστάσεις, παιχνίδια μέχρι και τη διδασκαλία των μαθημάτων αξιοποιώντας ψηφιακό υλικό, που ειλικρινά είναι πλούσιο, αξιόλογο και πολύ ελκυστικό και δημιουργικό για τους μαθητές. Θα ήθελα να αναφέρω την αμέριστη συμπαράσταση και συμμετοχή των γονέων σε αυτή την προσπάθεια. Όλη αυτή η εμπειρία ανέδειξε την ανάγκη των μαθητών για επικοινωνία και συνεργασία με τους συμμαθητές τους,  αλλά και για υποστήριξη των γονέων στην οργάνωση της ζωής των παιδιών στο σπίτι και στην υπέρβαση των δυσκολιών που προκύπτουν. Ανάλογη θετική εμπειρία μου μεταφέρουν κι άλλοι συνάδελφοί μου που ανέλαβαν αντίστοιχες πρωτοβουλίες. Χωρίς βέβαια να λείπουν και προβλήματα που σχετίζονται με αδυναμία κάποιων συναδέλφων ή και οικογενειών να εξασφαλίσουν στα παιδιά τις ελάχιστες απαιτούμενες υποδομές και εξοπλισμό. Ένα κινητό που επιστρέφει σπίτι το βράδυ δεν μπορεί να καλύψει ανάγκες τηλεκπαίδευσης δύο παιδιών.
Θα γνωρίζετε κ. Υπουργέ ότι υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, αλλά και στελεχών, νυν και πρώην, που είναι εκπαιδευμένοι και πιστοποιημένοι για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και σε εκπαιδευτικό υλικό και σε διδακτικές προσεγγίσεις, με κρατικούς πόρους, δηλαδή η πολιτεία έχει επενδύσει σε αυτούς. Ταυτόχρονα το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης έχει υψηλή αίσθηση της κοινωνικής του ευθύνης στη δύσκολη και πρωτόγνωρη κατάσταση. Ταυτόχρονα, όπως το αναδείξατε, υπάρχουν και υποδομές από το ψηφιακό σχολείο που είχε ξεκινήσει και εφαρμοστεί από το 2010 όχι στο ποσοστό που απαιτείται βεβαίως, αλλά αρκούν για να αποτελέσουν τη μαγιά να ξεκινήσουμε άμεσα ένα πρόγραμμα ψηφιακής εκπαίδευσης.
Ο σκοπός της επιστολής μου, πέραν της δήλωσης της συστράτευσής μου στην προσπάθεια που γίνεται, είναι η ανάδειξη της ανάγκης αξιοποίησης όλων αυτών των εκπαιδευτικών ώστε αφενός να επιμορφώσουν εκπαιδευτικούς στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αλλά και για να ξεκινήσει άμεσα από όσους μπορούν η εκπαίδευση. Όλο αυτό θα συμβάλει στο να πάρει η προσπάθεια μια πιο συντονισμένη μορφή, που θα μας βοηθήσει όλους να συμμετέχουμε και να κάνουμε το καθήκον μας ενώ ταυτόχρονα θα αποτελέσει κίνητρο και για εκπαιδευτικούς που δεν είναι εκπαιδευμένοι.
Είναι αλήθεια ότι οι εκπαιδευτικοί σε δύσκολες καμπές της ιστορίας μας έπαιξαν πολύ σημαντικό ρόλο, αναδεικνύοντας βασικές αρχές και αξίες του κοινωνικού τους ρόλου.
Είμαστε πολλοί που είμαστε πρόθυμοι, έτοιμοι και αποφασισμένοι να βάλουμε τους μαθητές μας (δηλαδή το μέλλον μας) πάνω απ όλα.
https://www.esos.gr

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

φυσικα το σχολειο πανω απο ολα σημαινει επαφη, κοινωνικοποιηση και συνεργασια
και οπως ολοι γνωριζουμε (ειδικα οσοι περασαμε εκπαίδευση για εξ'αποστασεως εκπαιδευση ανηλίκων και ενηλίκων) η εξ'αποστασεως ειναι καλη ουσιαστικα ΜΟΝΟ για παροχη υπηρεσιων ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ
με κανενα τροπο για ανηλικους.
ετσι για να μην συγχεουμε την εκπαιδευση με την καταρτιση , το σχολειο με την παροχη υπηρεσιων ειξιδικευμενων γνωσεων

Το Προφίλ μας