Επίκαιρα Θέματα:

Κυριακή, 31 Ιουλίου 2011

Τελειώνει η ασυδοσία των καουμπόιδων των δρόμων

Του Λάμπη Νικολάου
Οι συνδικαλιστές των ταξιτζήδων είναι το κλασικό δείγμα του κακού ελληνικού συνδικαλισμού.
Προσπαθούν εδώ και χρόνια να κρατήσουν τον κλάδο τους υποβαθμισμένο για να επιβιώσουν οι ίδιοι. Κλείνουν τα μάτια σε ότι κακό υπάρχει στο χώρο τους. Δεν κάνουν τίποτα για να βελτιώσουν ένα προβληματικό επάγγελμα. Γιατί αν το κάνουν δε θα έχουν λόγο ύπαρξης αφού θα φανεί ακόμη περισσότερο η ανεπάρκεια τους.

Διεκδικούν το μεροκάματο τους από την κοινωνία, που όμως δεν την υπηρετούν σωστά όταν εργάζονται και την τιμωρούν όταν απεργούν.


Έχουν υιοθετήσει μια συμπεριφορά υπεράνω των νόμων. Και την εφαρμόζουν με τρόπο προκλητικό για να την επιβάλουν δια του φόβου.

Εδώ και χρόνια συγκάλυψαν κάθε μαύρη και φοροδιαφεύγουσα συναλλαγή για την αγοραπωλησία των αδειών τους.

Ανέχθηκαν τη μαύρη εργασία στα ταξί τους. Αδιαφόρησαν για τους κακούς τρόπους και την αγενή συμπεριφορά πολλών συναδέλφων τους.

Δε δέχθηκαν καμία επιμόρφωση.

Δε σεβάστηκαν κανένα νόμο που δεν τους βόλευε.

Έκαναν διπλές και τριπλές μισθώσεις ενώ απαγορευόταν.

Κινούνταν στις λεωφορειολωρίδες ενώ δεν τους επιτρεπόταν.

Παραβίαζαν τα "ρολόγια" και κορόιδευαν αυτούς από τους οποίους ζητούν σήμερα συμπαράσταση.

Υπερχρέωναν τουρίστες και έκαναν την Ελλάδα διεθνώς ρεζίλι (ακόμα και σήμερα σε όλες τις έρευνες αυτό που οι ξένοι θεωρούν ως χειρότερο στη χώρα είναι τα ταξί!)

Και κάθε φορά που διεκδικούσαν εμπόδιζαν τις ελεύθερες μετακινήσεις και στρέφονταν κατά της κοινωνίας που ζητούσαν να τους στηρίξει. Έκλειναν όπως και τώρα δρόμους και λεωφόρους. Βιαιοπραγούσαν κατά των συναδέλφων τους που ήθελαν να εργαστούν.

Τώρα διαμαρτύρονται με τη γνωστή τους "παλικαριά" στην πιο ακραία της μορφή γιατί δε νομιμοποιείται η παρανομία τους. Βεβαίως σε ένα κράτος που σχεδόν πάντα νομιμοποιεί καθετί παράνομο - εσχάτως το έκανε με τα αυθαίρετα- μπορεί να έχουν και δίκιο!

Μπορεί να πρέπει να συνεχίσουν να αρνούνται να αναρτήσουν μέσα στα ταξί τους τις άδειες με τις φωτογραφίες τους ώστε να ξέρουμε ποιοί είναι νόμιμοι και ποιοί όχι.

Μπορεί να θέλουν να παραμείνουν κλειστό λόμπυ για να εμπορεύονται αφορολόγητα τις άδειες που έχουν.

Μπορεί να πρέπει να εξακολουθήσουν να φέρονται με αγένεια και περιφρόνηση προς κάθε νόμο που δεν τους βολεύει.

Μπορεί να πρέπει να συνεχίσουν να χτίζουν την πελατειακή σχέση με όποιον πολιτικό τους "χαιδεύει".

Μπορεί να πρέπει όλοι εμείς να συνεχίσουμε να ανεχόμαστε τις κακές τους υπηρεσίες και τους κακούς τρόπους τους.

Μπορεί;

Όχι δεν μπορεί!

Δε φρόντισαν μόνοι τους να διορθώσουν όλα αυτά. Γιατί οι συνδικαλιστές τους λειτούργησαν σαν πάτρωνες και όχι σαν υπεύθυνοι επαγγελματίες που επιδιώκουν βελτίωση του κλάδου τους.

Και τώρα που τους "πούλησαν " οι πολιτικοί -αυτό αργά ή γρήγορα θα γινόταν- και τους γυρνά την πλάτη με αγανάκτηση από τα όσα έχει περάσει το σύνολο της κοινωνίας φτάνουν σε ακρότητες. Κανείς δεν κέρδισε την κοινωνία επειδή τον φοβόταν. Είναι κλασική τυραννική τακτική που δεν περνά πια.

Ας ταλαιπωρηθούμε λοιπόν λίγο μέχρι να το πάρουν απόφαση. Μετά στην ελεύθερη αγορά θα πρέπει να μάθουν να μας εξυπηρετήσουν.

Υ.Γ. Στον κλάδο υπάρχουν και πολλοί έντιμοι, ευσυνείδητοι και πραγματικοί επαγγελματίες. Και όλοι μας έχουμε τους συναντήσει και έχουμε αναρωτηθεί γιατί οι υπόλοιποι να μην είναι σαν κι αυτούς...
www.newsit.gr

5 σχόλια:

  1. Η ταρίφα της απελευθέρωσης

    Στην περίπτωση του ταξί, μιλάμε για έναν τομέα της οικονομίας, στον οποίο δραστηριοποιούνται σχεδόν αποκλειστικά αυτοαπασχολούμενοι, με πολύ χαμηλή συγκέντρωση. Είναι, επομένως, εύλογο το ενδιαφέρον των κάθε λογής μεγαλοεπενδυτών για τις «ευκαιρίες» που ανοίγονται. Εξηγήσιμη η φούρια της κυβέρνησης για την απελευθέρωση των ταξί. Αυτονόητη και η αγανάκτηση των αυτοαπασχολούμενων που βλέπουν την εργασία τους να κινδυνεύει.
    Κατά την πάγια τακτική της κυβέρνησης απέναντι σε κάθε λαϊκό αγώνα, επιχειρείται η συκοφάντηση και η διαπόμπευση των απεργών. Μέσα ενημέρωσης και δημοσιογράφοι πρόθυμοι να υπηρετήσουν με δουλοπρέπεια τους επίδοξους επενδυτές, αναμασούν μονότονα τα προνόμια που απολαμβάνει η «συντεχνία» των ταξιτζήδων. Μισές αλήθειες και χοντροκομμένα ψέματα μαγειρεμένα από τα αρμόδια επιτελεία, πασπαλισμένα με ανύπαρκτες ευκαιρίες, προσφέρονται με τη μορφή του κουτόχορτου σε ανυποψίαστους και αφελείς για κατανάλωση. Ας αναλύσουμε ένα - ένα τα βασικά αξιώματα κυβέρνησης και μέσων ενημέρωσης.

    ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΤΑΞΙ ΕΙΝΑΙ ΚΛΕΙΣΤΟ
    Ωραία, το ερώτημα όμως που προκύπτει είναι, για ποιον;
    Γιατί όποιος θέλει να αγοράσει ταξί μπορεί εύκολα να βρει στις «μάντρες», πληρώνοντας φυσικά το αντίστοιχο αντίτιμο. Αρα, αλλού βρίσκεται το πρόβλημα. Η άδεια ταξί είναι προσωπική, κανένας δεν μπορεί να έχει στην κατοχή του πάνω από δύο άδειες. Δηλαδή, δεν μπορεί κάποιος κεφαλαιούχος να εξασφαλίσει 100 ή 300 άδειες και να στήσει μια καπιταλιστική επιχείρηση της προκοπής. Επομένως, το ταξί είναι «κλειστό» μόνο απέναντι στο μεγάλο κεφάλαιο, και αυτός είναι ο καημός τους.

    ΜΕ ΤΗΝ "απελευθέρωση" ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ και ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
    Εδώ προβάλλει ένα παρόμοιο ερώτημα, ανάπτυξη για ποιον;
    Ο τομέας των ταξί είναι ήδη αρκετά αναπτυγμένος, κυκλοφορούν 35.000 οχήματα, με αποτέλεσμα το μέσο εισόδημα των επαγγελματιών να συμπιέζεται, πολύ περισσότερο στις σημερινές συνθήκες της κρίσης, που η χρήση του έγινε πολυτέλεια για τα λαϊκά στρώματα. Αρα υπονοούν την ανάπτυξη μερικών μεγάλων επιχειρήσεων που θα μπουν στην αγορά με προφανή στόχο το μέγιστο κέρδος. Μόνο που ντρέπονται να το πουν.

    Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΘΑ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙ τις ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ και ΘΑ ΡΙΞΕΙ τις ΤΙΜΕΣ.
    Εδώ ξεχνάνε να εξηγήσουν, γιατί ο ανταγωνισμός ανάμεσα σε μερικές δεκάδες χιλιάδες επαγγελματίες είναι λιγότερο οξύς από ό,τι ανάμεσα σε 5-10 εταιρείες που μπορεί να κυριαρχήσουν στην αγορά. Επίσης, αυτό που γνωρίζει ο καθένας είναι ότι η ποιότητα συμβαδίζει με τις τιμές. Κανένας επενδυτής δεν είναι διατεθειμένος να αυτοκτονήσει, προσφέροντας καλύτερες και άρα ακριβότερες υπηρεσίες σε χαμηλότερες τιμές. Μπορεί να ανέβει η ποιότητα αλλά το ταξί θα γίνει απρόσιτο για τα λαϊκά στρώματα. Γι' αυτό κρύβεται με επιμέλεια, ότι ανάμεσα στον ορυμαγδό των απελευθερώσεων, φιγουράρει και η απελευθέρωση του κομίστρου.

    ΘΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.
    Το δόλωμα απευθύνεται προς απελπισμένους ανέργους και δημιουργεί την αυταπάτη ότι θα βρουν δουλειά. Αν όμως δοθούν μερικές ακόμα χιλιάδες άδειες, το αποτέλεσμα θα είναι να μοιραστεί η ίδια μίζερη πίτα σε μικρότερα κομμάτια. Αν δημιουργηθούν εταιρείες, που είναι ο κύριος στόχος, σίγουρα θα γίνουν προσλήψεις. Ομως, η εμπειρία δείχνει ότι η συνολική απασχόληση στον κλάδο θα συρρικνωθεί.
    .............

    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ....

    Βασίλης ΜΑΜΑΗΣ
    ΕπαγγελματοΒιοτέχνης-Αυτοαπασχολούμενος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ...ΣΥΝΕΧΕΙΑ..

    ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ τα «προνόμια» ΤΩΝ ΤΑΞΙΤΖΗΔΩΝ.
    Είναι λίγο δύσκολο, ο μέσος ταξιτζής να «τα κονομήσει», γιατί το κόμιστρο το ρυθμίζει το κράτος και το μεροκάματο εξαρτάται από την οικονομική κατάσταση των λαϊκών στρωμάτων, τα έξοδα και κυρίως τις ώρες εργασίας.
    Και ένα μακάβριο στοιχείο, για να φωτίσουμε την ποιότητα των παραπάνω «προνομίων». Στους συνταξιούχους του ΤΣΑ έχουν σημαντικό μερίδιο οι γυναίκες παρότι στους εν ενεργεία επαγγελματίες σπανίζουν. Πρόκειται για συνταξιούχους λόγω θανάτου του συζύγου, που οι συνθήκες εργασίας και οι ατέλειωτες ώρες δουλειάς, δεν του επέτρεψαν να απολαύσει για πολλά χρόνια τη σύνταξη.

    ΘΑ ΧΤΥΠΗΘΕΙ το «μαύρο χρήμα».
    Εννοούν την αξία της άδειας που καλείται να καταβάλει, «κάτω από το τραπέζι» καθένας που μπαίνει στο επάγγελμα. Δηλαδή, το θύμα, που εκβιάζεται να πληρώσει 200.000 ευρώ για μια θέση εργασίας, υποθηκεύοντας ό,τι έχει και δεν έχει στις τράπεζες, κατηγορείται επιπλέον και για διακίνηση «μαύρου χρήματος». Οι αστικές κυβερνήσεις που επέτρεψαν την εμπορία των αδειών με τον νόμο 588/1977 βγαίνουν λάδι. Τι υποκρισία!!!


    Την απεργία την προκάλεσαν τα οξυμένα προβλήματα των αυτοαπασχολούμενων και η φιλομονοπωλιακή πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ που σήμερα απειλεί το εισόδημα και τη θέση εργασίας τους.
    Ο αγώνας θα είναι μακρύς και επίμονος και αυτό πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπόψη τους οι αυτοκινητιστές. Ηδη, η κυβέρνηση ακονίζει τα μαχαίρια. Οι εισαγγελείς ετοιμάζουν διώξεις για παρακώλυση συγκοινωνιών και για διαφυγόντα έσοδα του Δημοσίου, λόγω των καταλήψεων διοδίων και αρχαιολογικών χώρων. Η κατάσταση θυμίζει την περσινή επιστράτευση των φορτηγατζήδων.
    Είναι αναγκαία η κοινή δράση με τους υπόλοιπους αυτοαπασχολούμενους, τους εργαζόμενους και τους αγρότες που πλήττονται από την ίδια αντιλαϊκή πολιτική.
    Κάτω από την εμπειρία των αγώνων, ωριμάζει η ανάγκη της ενδυνάμωσης και της πιο συγκροτημένης παρέμβασης των δυνάμεων της ΠΑΣΕΒΕ στον κλάδο.
    Το μεροκάματο και η προοπτική του

    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ....

    Βασίλης ΜΑΜΑΗΣ
    ΕπαγγελματοΒιοτέχνης-Αυτοαπασχολούμενος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ...ΣΥΝΕΧΕΙΑ...

    Και τελικά, δύο βασικά διδάγματα προκύπτουν από τις εξελίξεις.
    Το μεροκάματο των αυτοαπασχολούμενων στα ταξί δεν έχει προοπτική στις σημερινές συνθήκες κυριαρχίας των μονοπωλίων.
    Η θέση εργασίας δεν διασφαλίζεται ακόμα και αν έχει πληρωθεί πανάκριβα.

    «Το συμφέρον των αυτοαπασχολούμενων και των εργαζόμενων στη μεταφορά ταυτίζεται με τις λαϊκές ανάγκες για ενιαίο αποκλειστικά δημόσιο φορέα συγκοινωνιών, όπου θα εντάσσεται και το ταξί ως συμπληρωματικό μέσο. Οι μεγάλες επιχειρήσεις που θα μετατραπούν σε κοινωνική λαϊκή ιδιοκτησία και ο συνεταιρισμός των μικροϊδιοκτητών, ενταγμένα σε αυτόν τον φορέα, μπορούν να εξασφαλίσουν σίγουρη εργασία και αξιοπρεπή μισθό σε εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους» ..
    (από ανακοίνωση του ΚΚΕ)

    Βασίλης ΜΑΜΑΗΣ
    ΕπαγγελματοΒιοτέχνης-Αυτοαπασχολούμενος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ποιος εξαφάνισε από τα ΜΜΕ το συνδικάτο οδηγών ταξί που τάσσεται φανατικά υπέρ της απελευθέρωσης; Τι είδους καθεστώς απειλών είναι αυτό που "αποτρέπει" τα ΜΜΕ από τα να καταγράψουν ξυλοδαρμούς κι απολύσεις οδηγών από "αγανακτισμένους" ιδιοκτήτες; Χθες, ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών Γιάννης Ραγκούσης αναγκάστηκε να υποκαταστήσει τόσο τα ΜΜΕ όσο και τη Δικαιοσύνη καταγγέλλοντας κάτι πολύ συγκεκριμένο:
    Οφείλω να σας ενημερώσω ότι ο Πρόεδρος των οδηγών ταξί δέχθηκε άνανδρη επίθεση αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε μαζί μου, με αποτέλεσμα να καταλήξει στο νοσοκομείο. Επίσης, 4 οδηγοί ταξί μεταξύ των οποίων και ο Πρόεδρος, απολύθηκαν από τους ιδιοκτήτες της άδειας ταξί επειδή ακριβώς υποστήριξαν την απελευθέρωση του επαγγέλματος.
    Κι όμως! Η υπόθεση των ταξί είναι η πρώτη στην οποία μέχρι και η Αριστερά τονίζει ότι νόμος είναι το δίκιο του αφεντικού, δηλαδή του ιδιοκτήτη του ταξί. Δεν περισσεύουν δάκρυα για τους οδηγούς; Δεν περισσεύουν ουρλιαχτά κι αντιμνημονιακές κραυγές; Επειδή δεν απειλούν και δεν εκβιάζουν;

    Μήπως να καταλάβουν κι αυτή τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου για να αποκτήσουν "πολιτική" ύπαρξη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φίλε αυτοαπασχολούμενε, ολα όσα γράφεις ειναι παραμύθια. ΕΝΑ πρέπει να ξέρεις ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΚΆΝΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΤΑ ΤΥΠΙΚΑ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ.ΕΠομένως ένας νόμος χρειάζεται χωρίς ιδιαίτερα παραθυράκια.ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΛΕΙΣΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ.Ο κάθε κατεργάρης στον μπάνκο του ο καθείς να κάνει αυτό που έχει σπουδάσει στην ζωή του και να μπορεί να το κάνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας εμπιστευόμαστε για την ευπρέπεια των σχολίων σας. Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των σχολιαστών καθώς αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.

backlinks

Follow by Email

Το Προφίλ μας

Google

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου