Στο τέλος αυτού του συναρπαστικού ταξιδιού, θα ήθελα να εκφράσω τη βαθύτερη ευγνωμοσύνη μου προς όλους όσοι στήριξαν, ενθάρρυναν και συνέβαλαν στις αξιοσημείωτες επιτυχίες της ομάδας του 4ου Γυμνασίου Κοζάνης. Η κατάκτηση της 1ης θέσης στον 10ο Περιφερειακό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής STEM 2024 και η διάκριση με το βραβείο «Code Collaboration Crusader Cup (Κώδικας)» στον 10ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό αποτελούν μοναδικές στιγμές που θα μείνουν ανεξίτηλες στη μνήμη μας.

Ευχαριστώ θερμά:

• Την Διευθύντρια του 4ου Γυμνασίου Κοζάνης, κα Άννα Κρανιώτη, για την αμέριστη συμπαράσταση και την αδιάκοπη υποστήριξη που μας προσέφερε καθ’ όλη τη διάρκεια του project μας. Η προσήλωση και η προθυμία της να βοηθήσει, ακόμα και στις πιο απαιτητικές φάσεις, υπήρξαν ζωτικής σημασίας για την επίτευξη των στόχων μας. Η συνεισφορά της κας Κρανιώτη δεν περιορίστηκε μόνο στην παροχή καθοδήγησης και πόρων, αλλά επεκτάθηκε και στο να δημιουργήσει ένα περιβάλλον που ενθάρρυνε την καινοτομία, τη δημιουργικότητα και την εξαιρετική συνεργασία μεταξύ όλων των μελών της ομάδας.

• Τον κο Παπαδόπουλο Δημήτρη (Υπεύθυνος εργαστηρίου του 1ου Εργαστηριακού Κέντρου Κοζάνης, εκπαιδευτικός ηλεκτρονικής που υπηρετεί στο 1ο ΕΠΑΛ Κοζάνης) για την άριστη συνεργασία που είχαμε κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του ρομποτικού συστήματος. Η συμβολή του στο τεχνικό κομμάτι του project ήταν καθοριστική, προσφέροντας όχι μόνο την πολύτιμη εμπειρία και την ειδίκευσή, αλλά και μια σταθερή υποστήριξη σε όλες τις φάσεις της υλοποίησής του.

• Την κα Νατάσα Τσουκαλά (εκπαιδευτικός εικαστικών) η οποία με την πολύτιμη συμβολή και τις προσεγμένες οδηγίες της στο εικαστικό κομμάτι, παρείχε σημαντική ώθηση και έμπνευση. Η συνεισφορά των μαθητριών Κοντού Ιωάννα και Ματίνα Παπαθανασίου, οι οποίες, εμπνευσμένες από τις οδηγίες και την καθοδήγηση της κας Τσουκαλά, κατάφεραν να εφαρμόσουν με αισθητική ευαισθησία και αποτελεσματικότητα το εικαστικό σκέλος στο ρομποτικό σύστημα.

• Τον κο Γκιάτα Ιωάννη, υπεύθυνο του «Πόλου Εκπαιδευτικής καινοτομίας Κοζάνης», όπου η παροχή του εκπαιδευτικού σεμιναρίου σχεδίασης και εκτύπωσης 3D αντικειμένων αποδείχθηκε καθοριστική, ανοίγοντας νέους δρόμους εξερεύνησης και καινοτομίας στους μαθητές της ομάδας μας.

• Τον Ομότιμο Καθηγητή κο Τριανταφύλλου Αθανάσιο, υπεύθυνο του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής ρύπανσης και Περιβαλλοντικής Φυσικής (Ε.Α.Ρ.-ΠΕΦΥ) του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, για την ανεκτίμητη στήριξη και βοήθειά του στο πλαίσιο του ρομποτικού μας συστήματος, όπου η παροχή κλιματικών δεδομένων αποτέλεσε ένα θεμελιώδες στοιχείο για την έρευνα και την ανάλυση που διεξήγαγαν οι μαθητές της ομάδας, επιτρέποντάς τους να αποκτήσουν βαθύτερη κατανόηση σχετικά με την ατμοσφαιρική ρύπανση και τις κλιματικές αλλαγές.

• Τους συναδέλφους του 4ου Γυμνασίου Κοζάνης, για την αμέριστη στήριξη και την ανιδιοτελή βοήθεια που πρόσφεραν, διευκολύνοντας τις συναντήσεις μας με τους μαθητές, συμβάλλοντας καθοριστικά για την επιτυχία του εκπαιδευτικού μας project.

• Τους γονείς των παιδιών, για την ατελείωτη υποστήριξη και τις θυσίες που έκαναν, εξασφαλίζοντας ότι οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να εξελιχθούν και να λάμψουν. Η συνεχής παροχή κινήτρων, η πίστη στις δυνατότητες τους και η διαρκής υποστήριξή των γονέων είναι τα δυνατά θεμέλια πάνω στα οποία χτίστηκε η επιτυχία του project.

• Την κα Ατματζίδου Σουμέλα, Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Π.Ε. Γρεβενών και υπεύθυνη του Περιφερειακού Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής ρομποτικής STEM 2024, για τις πολύτιμες συμβουλές της, αλλά και το ότι ενήργησε ως καταλύτης στην εξέλιξη του project, φέρνοντας με σε επαφή με τον αξιόλογο συνάδελφο κο Παπαδόπουλο Δημήτρη.

Τον κ. Παπαβασιλείου Αθανάσιο, Σύμβουλο Εκπαίδευσης Πληροφορικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, για την πρωτοβουλία του να επικοινωνήσει με την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και να εξασφαλίσει την υποστήριξή της για τις ομάδες που συμμετείχαν, έπαιξε καθοριστικό ρόλο τόσο στον Περιφερειακό, όσο και στον Πανελλήνιο διαγωνισμό. Η δέσμευσή του να προωθήσει την εκπαίδευση και την καινοτομία μέσα από τους «Πόλους Εκπαιδευτικής Καινοτομίας» και η ενεργή του εμπλοκή στην οργάνωση του Περιφερειακού Διαγωνισμού είναι πραγματικά αξιέπαινη. 

• Τον κο Μπουντιούκο Βασίλειο, Διευθυντή του 1ου Εργαστηριακού Κέντρου Κοζάνης, ο οποίος με την υποστήριξή του στην υλικοτεχνική υποδομή (φωτοβολταϊκό πάνελ), έδρασε καθοριστικά για την επιτυχή ολοκλήρωση και την άρτια λειτουργία του ρομποτικού μας συστήματος.

• Τον Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας κο Αμανατίδη Γεώργιο και την Αντιπεριφερειάρχη Παιδείας και Αθλητισμού της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας κα Όλγα Πουταχίδου, για την οικονομική στήριξή τους τόσο στον Περιφερειακό, όσο και στον Πανελλήνιο διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής STEM 2024.

Θα ήθελα να συγχαρώ τους μαθητές της ομάδας μας (4ο Γυμνάσιο Κοζάνης), τον Αθανάσιο Βότση, Κωνσταντίνο Βρόντζο και Τριανταφύλλου Ηλία-Νεκτάριο (3ο ΓΕΛ Κοζάνης), για την εξαιρετική προσπάθεια, την αφοσίωση και το μεράκι που επέδειξαν για την υλοποίηση του συγκεκριμένου ρομποτικού συστήματος. Η σκληρή δουλειά, το πνεύμα ομαδικότητας και η αμείωτη θέληση για μάθηση και καινοτομία που επέδειξαν, συνέβαλαν αποφασιστικά στην επίτευξη ενός τόσο σημαντικού και φιλόδοξου στόχου. Η επιμονή και η ενέργειά των παιδιών είναι αυτές που δίνουν νόημα στις διδακτικές μας προσπάθειες και μετατρέπουν τις ιδέες σε πραγματικότητα, εμπνέοντας όχι μόνο τους συνομηλίκους τους αλλά και όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω την οικογένειά μου, για τις αμέτρητες θυσίες και την ατελείωτη υπομονή που επέδειξαν καθ’ όλη τη διάρκεια αυτού του project. Η υποστήριξή τους ήταν η ακλόνητη βάση πάνω στην οποία στηρίχθηκε κάθε μου προσπάθεια.

Με εκτίμηση,
Σκόρδας Ιωάννης
Εκπαιδευτικός Πληροφορικής 4ου Γυμνασίου Κοζάνης
Προπονητής Ομάδας 4ου Γυμνασίου Κοζάνης “i-Air”