Επίκαιρα Θέματα:

Ο Καιρός: Το FEK or not to FEK

Τετάρτη, 27 Μαΐου 2015

Eπίκαιρη ερώτηση του ΚΚΕ για τα εργατικά ατυχήματα στα Ορυχεία της ΔΕΗ Α.Ε. στην Π.Ε. Κοζάνη

Προς τον Υπουργό Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
Θέμα: Εργατικά ατυχήματα στα Ορυχεία της ΔΕΗ Α.Ε. στην Π.Ε. Κοζάνη.
Η απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, έχει ως συνέπεια την εντατικοποίηση και τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, τη μείωση του προσωπικού, την έλλειψη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς. Τα αποτελέσματα είναι τραγικά και επιβεβαιώνονται σχεδόν καθημερινά στους χώρους της ΔΕΗ Α.Ε. Παράλληλα τα εργοδοτικά εγκλήματα αυξάνονται, με στόχο πάντα τα κέρδη των εργολάβων και της ΔΕΗ Α.Ε.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των τριών εργατικών ατυχημάτων, που σημειώθηκαν τις τελευταίες μέρες στα ορυχεία της ΔΕΗ Α.Ε., με ανατροπές παλαιών οχημάτων. Συγκεκριμένα, τα δύο πρώτα συνέβησαν στο ορυχείο Μαυροπηγής, το πρώτο εξ αυτών, το Σάββατο 9/3/2015, όταν ο οδηγός διάνυε το δρόμο προς τον αποθέτη (Α1) όπου και γλίστρησε με αποτέλεσμα να ανατραπεί το όχημα του και το δεύτερο την Τρίτη 19 Μαΐου, στο ίδιο ορυχείο, όταν το όχημα στο οποίο επέβαιναν δύο εργαζόμενοι συμβασιούχοι, ανατράπηκε. Το τρίτο ατύχημα σημειώθηκε λίγες μέρες αργότερα, την Πέμπτη 21 Μαΐου, που το όχημα έπεσε σε κανάλι αποστράγγισης στο Ορυχείο Καρδιάς, καθώς όπως αναφέρει ο οδηγός δεν έπιασαν τα φρένα του.
Αναδεικνύονται για ακόμη μια φορά οι βασικοί παράγοντες που προκαλούν τέτοιου είδους ατυχήματα στους χώρους της ΔΕΗ, όπως η παλαιότητα του στόλου των οχημάτων, η εντατικοποίηση της δουλειάς λόγω έλλειψης προσωπικού τόσο για τη χρήση των οχημάτων, όσο και στη συντήρησή τους καθώς και η ολισθηρότητα του δρόμου.
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός ότι από την μείωση του προσωπικού της ΔΕΗ ΑΕ, ο τομέας ελέγχου που περνάνε τα οχήματα πριν περάσουν ΚΤΕΟ έχει μείνει με ένα άτομο τακτικό προσωπικό και συμπληρώνεται με εργαζόμενους με ελαστικές εργασιακές σχέσεις. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στον έλεγχο και την συντήρηση του στόλου των οχημάτων.
Να σημειώσουμε ότι περίπου ενάμιση χρόνο πριν είχε σημειωθεί ανάλογο ατύχημα, με όχημα ίδιου τύπου το οποίο ήταν τόσο παλαιό που δεν θα έπρεπε καν να είναι στην κυκλοφορία.
Με βάση τα παραπάνω ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, ποια άμεσα μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για:
  • Την ολοκληρωμένη διερεύνηση των εργατικών ατυχημάτων, την απόδοση των ευθυνών.
  • Την ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος των συνδικάτων και των εργαζομένων για απόσυρση όλων των παλιών οχημάτων και την αντικατάσταση τους με νέα και σύγχρονα που να ανταποκρίνονται στις δύσκολες συνθήκες των ορυχείων και να πληρούν τους όρους ασφάλειας για το προσωπικό.
  • Τη λήψη των αναγκαίων μέτρων για τη διασφάλιση των εργασιακών, ασφαλιστικών δικαιωμάτων και την προστασία των εργαζομένων στους εργολάβους και τη ΔΕΗ.
  • Την ενίσχυση της Επιθεώρησης Μεταλλείων Βόρειας Ελλάδας (Ε.Μ.Β.Ε.) σε επιστημονικό –τεχνικό προσωπικό και την ανάλογη υλικοτεχνική υποδομή, καθώς και την ταυτόχρονη ενίσχυση της περιφερειακής διεύθυνσης του ΣΕΠΕ Δυτικής Μακεδονίας προκειμένου μέσα και από συστηματικούς ελέγχους να δημιουργηθούν ασφαλείς συνθήκες εργασίας στους εργαζόμενους των ορυχείων.
  • Τη μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εργαζόμενους στη ΔΕΗ. Την άμεση προκήρυξη προσλήψεων μόνιμου προσωπικού με πλήρη δικαιώματα και ταυτόχρονη κατάργηση των εργολαβιών και των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Ειδικότερα για την πλήρη στελέχωση του τομέα συντήρησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας εμπιστευόμαστε για την ευπρέπεια των σχολίων σας. Δεν υιοθετούμε τις απόψεις των σχολιαστών καθώς αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.

Το Προφίλ μας