Θα ξεκινήσω από την τροπολογία
αρμοδιότητας του Υπουργείου Ανάπτυξης. Αναφέρομαι στην τροπολογία για την οποία
υπήρξε και πρόταση απόσυρσης από την Αξιωματική Αντιπολίτευση και αφορά στις
εμπορικές μισθώσεις.
Θέλω να επαναλάβω από το Βήμα
αυτό, κύριε Υπουργέ, ότι η διάταξη έχει κάποιες ασαφείς διατυπώσεις και επ’
ουδενί δεν πρέπει να συμπεριλαμβάνει τις υφιστάμενες μισθώσεις, όπως και η
αιτιολογική έκθεση ρητά αναφέρει.
Πρώτον, θέλουμε να επαναληφθεί
αυτή η διαβεβαίωση από εσάς και δεύτερον, επιφυλασσόμαστε μέχρι τους τέλους της
συζήτησης να καταθέσουμε, ενδεχομένως και άλλες νομοτεχνικές βελτιώσεις, που
δεν θα αλλάζουν την ουσία της διάταξης, έτσι ώστε να μην μπορεί να ανοίξει
κάποιος άλλος δρόμος με παράθυρα ερμηνείας.
Έρχομαι στις υπόλοιπες
τροπολογίες. Θα ξεκινήσω ευθύς αμέσως, απαντώντας στον αγαπητό συνάδελφο,
Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Παπαδημούλη, λέγοντας ότι αν ήθελα σε
αυτές τις ημέρες και εγώ από τη μεριά μου να βάλω έναν τίτλο, αγαπητέ
συνάδελφε, θα έλεγα ότι περισσεύει η υποκρισία. Διάβασα το πρωί ότι ο Πρόεδρος
του ΣΥΡΙΖΑ μίλησε για μία χώρα που καταστρέφεται. Ακούω εδώ τον εκπρόσωπό του
να ζητάει να εφαρμόσουμε τα GPS,
τα συστήματα εισροών-εκροών, να προχωρήσει η έρευνα από την αρχή για το ξέπλυμα
μαύρου χρήματος.
Γιατί δεν μπαίνετε στον κόπο κάθε
φορά να λέτε, «παρότι εμείς δεν το ψηφίσαμε»;
Δεν έχετε ψηφίσει τίποτα μέχρι τώρα, απ’ ό,τι συνιστά και συναποτελεί
ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο. Παρόλα αυτά, συστηματικά το επικαλείστε, γιατί
πολύ απλά δεν έχετε καμία άλλη πρόταση.
Το ίδιο υποκριτικό είναι να
ακούμε κι εμείς από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ να μας λένε ότι επιχειρούμε ξήλωμα
ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ, γι’ αυτό –λέει- αναχωρούν για άλλους πολιτικούς χώρους. Οποία
υποκρισία! Ποιο είναι το ξήλωμα του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ; Οι διατάξεις που έρχονται για
τους ετεροδημότες και για τη ρύθμιση των θεμάτων ψήφου; Μα, ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ, το
είχα πει και την προηγούμενη εβδομάδα, έχει συγκεκριμένες αδυναμίες.
Μιας και σήμερα μιλάμε για το
θέμα των ετεροδημοτών και ετέθη το ζήτημα, να σας πω, αγαπητοί συνάδελφοι, τι
ακριβώς συμβαίνει; Έχουμε αναλώσει αρκετό χρόνο και ορθά για την προσπάθειά μας
να ψηφίζουν συμπολίτες μας από άλλες χώρες, μετανάστες, αλλά πρέπει να
αφιερώσουμε εξίσου τον ανάλογο χρόνο τις επόμενες ημέρες, για το ότι δεν πρέπει
να χάσουν δικαίωμα ψήφου συμπολίτες μας, ελληνικής καταγωγής. Διότι η ατελής
διατύπωση του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ, ουσιαστικά θέτει εν αμφιβόλω το δικαίωμα ψήφου
ετεροδημοτών. Διότι αυτό που είπε ο κ. Παπαδημούλης νωρίτερα είναι πάρα πολύ
δύσκολο να γίνει, να ψηφίζουν δηλαδή ετεροδημότες την ίδια στιγμή και για το
δήμο ή την περιφέρειά τους. Φανταστείτε να έχουμε δεύτερη Κυριακή σε
τριακόσιους δήμους -το ίδιο βέβαια θα συνέβαινε και την πρώτη Κυριακή, δεν αλλάζει
κάτι- και να πρέπει σε κάποια ειδικά εκλογικά τμήματα στο λεκανοπέδιο να έχουμε
και τριακόσιες διαφορετικές κάλπες, τριακόσια διαφορετικά ψηφοδέλτια.
Φανταστείτε, επίσης, την
περίπτωση ενός μοναδικού που ψηφίζει σε ένα οποιοδήποτε σημείο της χώρας για
ένα δήμο. Κατ’ ουσία είναι φανερή η ψήφος του. Δεν είναι τόσο εύκολο. Για
παράδειγμα αν ψηφίζω σε ειδικό εκλογικό κατάλογο στην πατρίδα μου την Κοζάνη
για το Δήμο Ψαρών, η ψήφος μου είναι φανερή. Καταργείται η μυστικότητα. Δεν
είναι τόσο απλό αυτό που λέτε.
Αυτή είναι μία ατέλεια του
ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ και είναι μία απάντηση στους υποκριτές και τις υποκρίτριες που λένε
ότι στρίβουν, κόβουν λάσπη και αλλάζουν πολιτικό χώρο, γιατί εμείς –λέει-
πειράζουμε τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ. Είναι υποκριτές. Ο λαός έχει κρίση και θα τους
κρίνει.
Συνεχίζω, με το ζήτημα των
εκθέσεων του κ. Νικολούδη που έχουν έρθει στη Βουλή, με το θέμα των ΜΚΟ και το
θέμα της λαθρεμπορίας, γιατί αυτά είναι τα θέματα της επικαιρότητας και πρέπει
να τα σχολιάσουμε.
Πριν από οτιδήποτε άλλο, θέλω να
πω μία γενική κουβέντα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι και όχι βέβαια για πρώτη
φορά. Πιστεύω ότι από τη Βουλή τουλάχιστον, πρέπει να εκπέμψουμε ένα
συγκεκριμένο μήνυμα, το οποίο να διαφοροποιείται θεαματικά, όχι αισθητά, από το
κλίμα που εκπέμπεται από τα δελτία των οχτώ. Συγκεκριμένα, δεν είναι ίδιες όλες
οι ΜΚΟ. Να ζητήσουμε όλοι μαζί έρευνα σε βάθος, να συμφωνήσουμε σε αυτό και να
πούμε παράλληλα ότι δεν είναι φυσικά ίδιες όλες οι ΜΚΟ. Δεν μπορεί ξαφνικά να
ποινικοποιηθεί η έννοια. Υπάρχει μία άλλη αντίληψη από το Κομμουνιστικό Κόμμα
Ελλάδας. Δεκτή, την ακούμε. Έχουμε αντιρρήσεις, έχουμε επιφυλάξεις, αλλά ακούμε
και με ενδιαφέρον αυτά που λέγονται.
Ωστόσο, επ’ ουδενί δεν πρέπει να
περάσει συλλήβδην μια αντίληψη πως οποιοσδήποτε συμπολίτης μας είναι στο
διοικητικό συμβούλιο μιας Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης εξ ορισμού είναι και
ύποπτος. Αυτά δεν συμβαίνουν σε καμία σύγχρονη και πολιτισμένη χώρα. Άρα,
λοιπόν, πρέπει
να προχωρήσει η έρευνα, αλλά να
εξηγήσουμε με ηρεμία, ψυχραιμία και –ει δυνατόν- κοινή φωνή όλοι τι ακριβώς
συμβαίνει.
Δεύτερον, σχετικά με τα ζητήματα
της Αρχής για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος, εγώ θέλω να προσπαθήσω να
αποκαταστήσω –και θα καλέσω όλους τους συναδέλφους να κάνουμε το ίδιο- την
πραγματικότητα, τη λεγόμενη «μεγάλη εικόνα».
Η Αρχή, της οποίας προΐσταται ο
κ. Νικολούδης, με βάση αυτά που αναφέρονται στην Έκθεση του 2013 –φρόντισα να
μάθω από τον εκπρόσωπο του ΠΑΣΟΚ τουλάχιστον το βασικό εισηγητικό σημείωμα, που
βέβαια δεν λέει ονόματα, αν και καλό θα ήταν να τα ξέρουμε και όλοι συμφωνούμε
σε αυτό- μεταξύ των άλλων ασχολήθηκε με έναν αριθμό περίπου τεσσερισήμισι
χιλιάδων λειτουργών –αιρετών και υπαλλήλων- για τις δηλώσεις πόθεν έσχες. Από
αυτούς εστίασε το ενδιαφέρον σε τετρακόσιους με πεντακόσιους, όπου υπήρχαν
κραυγαλέες έως ανεξήγητες αντιφάσεις, δηλαδή περίπου στο 10%. Σε αυτό το 10%
έγινε ενδελεχής έλεγχος και κάποιες δεκάδες άτομα, περίπου εκατό, διαβιβάστηκαν
για περαιτέρω έρευνα στην Εισαγγελία.
Εγώ δεν λέω πως η Αρχή έδωσε
απαλλακτικό σε όλους εμάς τους υπόλοιπους που έχει ελέγξει, γιατί προφανώς
φαντάζομαι ότι έχουμε ελεγχθεί όλοι μας μέσα σε αυτούς τους τεσσερισήμισι
χιλιάδες λειτουργούς, δηλαδή οι Βουλευτές, καθώς και οι άλλες κατηγορίες
αιρετών σε θεσμούς. Δεν λέω ότι έχει δώσει απαλλακτικό στον καθένα μας. Σε
γενικές γραμμές, όμως, θα έλεγα ότι η εικόνα είναι μάλλον ευχάριστη.
Συνεπώς, όλα αυτά που διαβάζουμε
δεν αποτελούν μια γενικευμένη πρακτική. Αποτελούν ένα εκτεταμένο γεγονός; Ναι!
Όμως, είναι άλλο να λέμε ότι είναι εκτεταμένα τα φαινόμενα διαφθοράς –κάτι που
γνωρίζουν όλοι- και να απαιτούμε να οδηγηθούν εκεί που πρέπει οι παραβάτες και
άλλο να λέμε ότι είναι γενικευμένο. Δεν έχει καμία σχέση το ένα με το άλλο. Αν
δηλαδή σε περαιτέρω έλεγχο οδηγηθεί το 1%-2% από τους λειτουργούς που ελέγχονται,
μάλλον αυτό θα πρέπει να κατανοήσει ο Έλληνας πολίτης και σ’ αυτό νομίζω ότι
μπορούμε και πρέπει να συμβάλλουμε όλοι μας καθοριστικά.
Δεν πιστεύω ότι η χώρα αντέχει σε
ένα νέο κύμα σκανδαλολογίας, την ώρα που υπάρχει η δικαιολογημένη απαίτηση για
παραδειγματική τιμωρία των ενόχων. Πρέπει να υπάρξει τιμωρία, αλλά ταυτόχρονα
πρέπει να αποκαθιστούμε κάθε φορά τα πράγματα.
Αυτή η γενικευμένη ισοπεδωτική
εικόνα ότι όποιος είναι Βουλευτής, δήμαρχος, δημόσιος λειτουργός ή οτιδήποτε
άλλο εξ ορισμού έχει χρησιμοποιήσει δόλια μέσα και έχει υποκύψει στις σειρήνες
του χρηματισμού ή σε οτιδήποτε άλλο, νομίζω ότι δηλητηριάζει την κοινωνία,
υποσκάπτει το κύρος των θεσμών και τελικά παρεμποδίζει τις προσπάθειες της
χώρας να βγει από την κρίση.
Η απαίτηση του λαού για τιμωρία
πρέπει να ικανοποιηθεί και να ικανοποιείται διαρκώς και αυτό κάνουν οι αρχές,
που –θα ξαναπώ για πολλοστή φορά- μόνοι μας δυστυχώς ψηφίσαμε. Την ίδια ώρα,
όμως, ο ελληνικός λαός θα πρέπει να καταλάβει ότι δεν είναι όλοι ίδιοι και ότι
μάλιστα η πλειονότητα αυτών -απ’ ό,τι δείχνουν τα στοιχεία- είναι πιστοί στον
όρκο και δεν έχει ατιμάσει καμία εντολή, που ήταν εντολή των πολιτών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου