από το ΕΘΝΟΣ
Οργή στο χωριό Ελάτη με την απόφαση του ιεράρχη να μην επιτρέψει την τέλεση νεκρώσιμης ακολουθίας για χαροκαμένη μάνα. Εβαλε τέλος στη ζωή της μην αντέχοντας την πρόσφατη απώλεια του γιου της σε τροχαίο.
Η οργή οικείων και συγχωριανών που συνόδευσαν στην τελευταία της κατοικία μια 47χρονη γυναίκα το μεσημέρι του Σαββάτου στο χωριό Ελάτη της Κοζάνης ξεπερνούσε ίσως ακόμα και την οδύνη για την ανθρώπινη απώλεια. Η γυναίκα κηδεύτηκε αδιάβαστη και μεταφέρθηκε στα μνήματα από το σπίτι της, χωρίς να περάσει από την εκκλησία, μετά τη ρητή και κατηγορηματική απόφαση του μητροπολίτη Σερβίων και Κοζάνης κ. Παύλου να απαγορεύσει την τέλεση νεκρώσιμης ακολουθίας. Κι αυτό γιατί η 47χρονη είχε βάλει η ίδια τέλος στη ζωή της, μην αντέχοντας την πρόσφατη απώλεια του γιου της σε τροχαίο.
Οι εκκλήσεις των οικείων της γυναίκας έπεσαν στο κενό, όπως και η ιατρική γνωμάτευση που επέδειξαν στον... ειδικό απεσταλμένο του μητροπολίτη Παύλου, η οποία βεβαίωνε πως η χαροκαμένη γυναίκα έπασχε από ψυχολογικά προβλήματα και της χορηγούνταν φαρμακευτική αγωγή. Παρά το γεγονός ότι ο ιερέας του χωριού δεν είχε αντίρρηση -σύμφωνα με τους κατοίκους- να τελέσει τη νεκρώσιμη ακολουθία, η απάντηση του απεσταλμένου από την Κοζάνη ήταν κατηγορηματική: Οι ιεροί κανόνες της Εκκλησίας απαγορεύουν τη μνημόνευση του αυτόχειρα, ανεξάρτητα από τον λόγο της αυτοκτονίας. Μάλιστα απαγόρευσε στον ιερέα ακόμα και να χτυπήσει πένθιμα την καμπάνα.
Η πολιτική κηδεία ήταν πάνδημη και έγινε εν μέσω αποδοκιμασιών κατά του μητροπολίτη Παύλου, από την πλειοψηφία των 340 μόνιμων κατοίκων της Ελάτης. Η «λεβέντισσα», όπως την αποκαλούσαν στο χωριό, ήταν από τις πιο δραστήριες γυναίκες της τοπικής κοινωνίας, ψυχή του τοπικού χορευτικού συλλόγου και άλλων λαϊκών δρωμένων, μέχρι τον περασμένο χειμώνα, όταν έχασε τον γιο της σε τροχαίο στη Λήμνο, όπου υπηρετούσε τη στρατιωτική του θητεία. Από τότε, σύμφωνα με τους συγχωριανούς της, κλείστηκε στον εαυτό της, αρρώστησε και έπαιρνε ψυχοφάρμακα. Την περασμένη Παρασκευή, 7 μήνες μετά, έκανε το απονενοημένο διάβημα, πηδώντας στη λίμνη Πολυφύτου στην περιοχή του Ρημνίου.
«Ποιος από την Εκκλησία προσπάθησε να προσεγγίσει αυτή τη γυναίκα και να της μιλήσει, αντί να την τιμωρήσει με αυτόν τον τρόπο μετά θάνατον; Μήπως ο ρόλος τους ήταν να προσπαθήσουν να αποτρέψουν το μοιραίο, αντί να εξαντλούν την αυστηρότητά τους σε μια ανθρώπινη τραγωδία;» διερωτήθηκε μιλώντας στο «Εθνος» ο φίλος της οικογένειας Α. Μπούντας.
Η γυναίκα άφησε πίσω της τον σύζυγό της και μία κόρη που έχει παντρευτεί και δεν κατοικεί στο χωριό. Σημειώνεται πως δεν είναι η πρώτη φορά που ο μητροπολίτης Παύλος προκαλεί το δημόσιο αίσθημα. Η πιο πρόσφατη ήταν η ιδιόχειρη επιστολή του προς τον πρώην δήμαρχο Κοζάνης Γ. Παγούνη, με την οποία τον απειλούσε πως θα... λογοδοτήσει στην Αγία Αικατερίνη στον άλλο κόσμο, γιατί είχε τολμήσει να καταγγείλει την ανέγερση μικρού ναού της ίδιας Αγίας σε κοινόχρηστο χώρο στον αύλειο χώρο της μητρόπολης.
Οι εκκλήσεις των οικείων της γυναίκας έπεσαν στο κενό, όπως και η ιατρική γνωμάτευση που επέδειξαν στον... ειδικό απεσταλμένο του μητροπολίτη Παύλου, η οποία βεβαίωνε πως η χαροκαμένη γυναίκα έπασχε από ψυχολογικά προβλήματα και της χορηγούνταν φαρμακευτική αγωγή. Παρά το γεγονός ότι ο ιερέας του χωριού δεν είχε αντίρρηση -σύμφωνα με τους κατοίκους- να τελέσει τη νεκρώσιμη ακολουθία, η απάντηση του απεσταλμένου από την Κοζάνη ήταν κατηγορηματική: Οι ιεροί κανόνες της Εκκλησίας απαγορεύουν τη μνημόνευση του αυτόχειρα, ανεξάρτητα από τον λόγο της αυτοκτονίας. Μάλιστα απαγόρευσε στον ιερέα ακόμα και να χτυπήσει πένθιμα την καμπάνα.
Η πολιτική κηδεία ήταν πάνδημη και έγινε εν μέσω αποδοκιμασιών κατά του μητροπολίτη Παύλου, από την πλειοψηφία των 340 μόνιμων κατοίκων της Ελάτης. Η «λεβέντισσα», όπως την αποκαλούσαν στο χωριό, ήταν από τις πιο δραστήριες γυναίκες της τοπικής κοινωνίας, ψυχή του τοπικού χορευτικού συλλόγου και άλλων λαϊκών δρωμένων, μέχρι τον περασμένο χειμώνα, όταν έχασε τον γιο της σε τροχαίο στη Λήμνο, όπου υπηρετούσε τη στρατιωτική του θητεία. Από τότε, σύμφωνα με τους συγχωριανούς της, κλείστηκε στον εαυτό της, αρρώστησε και έπαιρνε ψυχοφάρμακα. Την περασμένη Παρασκευή, 7 μήνες μετά, έκανε το απονενοημένο διάβημα, πηδώντας στη λίμνη Πολυφύτου στην περιοχή του Ρημνίου.
«Ποιος από την Εκκλησία προσπάθησε να προσεγγίσει αυτή τη γυναίκα και να της μιλήσει, αντί να την τιμωρήσει με αυτόν τον τρόπο μετά θάνατον; Μήπως ο ρόλος τους ήταν να προσπαθήσουν να αποτρέψουν το μοιραίο, αντί να εξαντλούν την αυστηρότητά τους σε μια ανθρώπινη τραγωδία;» διερωτήθηκε μιλώντας στο «Εθνος» ο φίλος της οικογένειας Α. Μπούντας.
Η γυναίκα άφησε πίσω της τον σύζυγό της και μία κόρη που έχει παντρευτεί και δεν κατοικεί στο χωριό. Σημειώνεται πως δεν είναι η πρώτη φορά που ο μητροπολίτης Παύλος προκαλεί το δημόσιο αίσθημα. Η πιο πρόσφατη ήταν η ιδιόχειρη επιστολή του προς τον πρώην δήμαρχο Κοζάνης Γ. Παγούνη, με την οποία τον απειλούσε πως θα... λογοδοτήσει στην Αγία Αικατερίνη στον άλλο κόσμο, γιατί είχε τολμήσει να καταγγείλει την ανέγερση μικρού ναού της ίδιας Αγίας σε κοινόχρηστο χώρο στον αύλειο χώρο της μητρόπολης.
40 σχόλια:
Γιαούρτια, ντομάτες και όλα τα ζαρζαβατικά στον Αη Νικόλα τώρα ....
Παύλο πες αλεύρι... Η Αγ.Αικατερίνη σε γυρεύει...
οι ιεροί κανόνες της εκκλησίας αναφέρονται επίσης στην άφεση αμαρτιών.
εσείς κ. Παύλε θα τις έχετε;
Ο ΚΟΜΠΟΣ ΕΦΤΑΣΕ ΣΤΟ ΧΤΕΝΙ, ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ ΚΑΙ ΣΕΡΒΙΩΝ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΝΑ ΑΠΟΠΕΜΨΟΥΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΟΥΔΕΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ
ΔΗΛΑΔΗ ΤΙ ΜΑΖΕΥΟΜΑΣΤΕ ΕΔΩ, ΤΑ ΛΕΜΕ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ ΕΚΤΟΝΩΝΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΑΛΙ ΤΑ ΙΔΙΑ
ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΑΣ ΠΑΡΕΙ ΤΟ BLOG MIA ΠΡΟΤΩΒΟΥΛΙΑ Η ΕΜΕΙΣ ΚΙ ΑΣ ΜΑΖΕΨΟΥΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΔΩ
ΑΡΚΕΤΑ ΠΙΑ
Σεβασμιωτατε που είναι η διάκριση που μας διδάσκετε? εδώ δεν ισχύει το κατ οικονομία που σε άλλες περιπτώσεις εφαρμόζετε? Δεν τα μαζεύετε σιγά σιγά και go home να ακολουθήσετε τον Νεκτάριο στην USA μια και εδώ δεν σας θέλει πια κανείς.!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Πολύ καλή η ιδέα για τις υπογραφές... Αν το Αi-Vres συμφωνεί θα βοηθήσουμε και εμείς από το kozanitika.gr και σίγουρα και άλλα blogs
Καλή η ιδέα για τις υπογραφές, αλλά είμαστε υπέρ των ψύχραιμων αποφάσεων και όχι των εν θερμώ...
Ας δούμε τι έχει να πει ο Δεσπότης για το περιστατικό και εδώ είμαστε πάλι.
δεν πρόκειται να πει τίποτα είναι χοντρόπετσος!!!!!!!!!!!!!
Aυριο μαλλον θα εκδωσει σχετικη ανακοινωση η Μητροπολη. Ισως και σημερα, αλλα μαλλον αυριο. Θα υποστηριζει πως η αποφαση εληφθη με βαση τους ιερους κανονες της εκκλησιας.
Π.Π.
Ego edo mesa to fonaza edo kai xronia alla kanenas de me akouei, 3 einai ta basika stixia pou diakrini tin prosopikotita enos itropoliti:
1) Filargiria
2) Filidonia
3) Pisma
Pia apo ayta den adanaklane sto prosopo tou Paylou?
Ta tzakouzia kai tous ka8reptes stin anakenismeni mitropoli ixere na ta balei?
Na zita xrimata sto kirigma xeri,
Na epembeni se istorika mnimia opos oi Ekklisies kai na alioni tin ais8itiki to kani.
Me to pimnio asxoli8ike pote?, kai ena exo na po se ligo kero 8a milisoune oi kasetes kai ta dvd se idieteres stigmes kai sizitisis tou Mitropoliti kai tote ta leme.
Μου φαίνεται ότι πολλοί βλέπουν το δένδρο και όχι το δάσος. Δε διαφωνώ φυσικά για τους χαρακτηρισμούς σε ότι αφορά τον μητροπολίτη Κοζάνης. Όντως πρόκειται για χαρακτηριστικό δείγμα μεσαιωνικού τύπου ανθρώπου σε συνδυασμό με τον ηγεμονισμό που το ελληνικό κράτος συνεχίζει να τους παρέχει. Μέχρι εδώ καλά. Πρόκειται όμως για το δένδρο. Το δάσος που είναι η ίδια η φύση του χριστιανισμού, με τις ιδεολογικές καταβολές που ο εν λόγω μητροπολίτης υπηρετεί και εφαρμόζει, δεν το βλέπεται; Για ποιά "θρησκεία της αγάπης" κόπτονται μερικοί; Την θρησκεία, που στο όνομά της έγιναν οι περισσότερες δολοφονίες και πόλεμοι;(ο έτερος μουσουλμανισμός είναι σχολιαρόπαιδο μπροστά στις βίαιες μεθόδους που χρησιμοποίησε ο χριστιανισμός). Την θρησκεία που για να επιβληθεί πολέμησε ότι καλύτερο είχε να παρουσιάσει ο πολιτισμός της ανθρωπότητας; Που θεωρούσε την επιστημονική γνώση μαγεία και αμαρτία; Που οι ανώτεροι εκπρόσωποί της βουτηγμένοι μέσα στην δήθεν ηθική τους καταπίεζαν και συνεχίζουν να καταπιέζουν χιλιάδες νέων ανθρώπων την ίδια ώρα που οι ίδιοι στην καλύτερη των περιπτώσεων απολαμβάνουν χλιδάτη ζωή ή και πολλές φορές "υποπίπτουν" σε πράξεις ανωμαλίας. Είναι η θρησκεία που στην μιά ή στην άλλη εκδοχή της καταδίκασε το Γαλιλαίο, τον Ιουλιανό, τον Καζαντζάκη και χιλιάδες άλλους σπουδαίους του πνεύματος. Είναι η θρησκεία που συνεχώς από την εμφάνισή της συνεργαζόταν με τις εκάστοτε ηγεσίες, προβάλλοντας έναν ψεύτικο πατριωτισμό. Είναι η θρησκεία που στήριζε και έχριε "ελέω Θεού" βασιλείς και αυτοκράτορες, που υπερασπιζόταν αδίστακτους φεουδάρχες, που καταδίκαζε κάθε λαϊκή εξέγερση. Είναι η θρησκεία που ενώ συνεργάστηκε με το Οθωμανικό δεσποτικό καθεστώς, ενώ συνέχισε να αυγαταίνει την τεράστια περιουσία της με οθωμανικά φιρμάνια και "δωρεές", παραποιεί ακόμη και την ιστορική αλήθεια εμφανιζόμενη σαν δήθεν πρωτοστάτρια στις εθνικοαπελευθερωτικές επαναστάσεις πουλώντας παραμυθάκια για δήθεν "κρυφά σχολιά". Πάντα έτσι ήταν ο χριστιανισμός και όλες οι θρησκείες. Πραγματικά το όπιο του λαού, όπως είπε ο Μάρξ. Ο μητροπολίτης Κοζάνης δεν κάνει τίποτε λιγότερο, τίποτε περισσότερο από το να συνεχίζει παραδώσεις αιώνων, στην πιό ακραία ίσως μορφή τους σε σχέση με άλλους συναδέλφους του αλλά χωρίς να είναι και αυτών (που το παίζουν δήθεν εκσυγχρονιστές) οι ευθύνες ίδιες. Γιατί αν πραγματικά είχαν διαφορετική άποψη θα τον είχαν κράξει οι ίδιοι.
Stin brasi kola to sidero lene, ama einai na gini kati me ipografes as gini tora, prosexte omos giati kai sto parel8on sta Servia kapia 8eoseboumeni Oikogenia 8eobexton prospa8ise kai kala na mazepsi ipografies kai sto telos tis katapie, oxi mono den proxorise tin oli diadikasia alla tin epomeni edine dexiosi sto sptitous tin Paola. Drepome prosopika pou ipegrapsa ayti einai i dikia mou amartia !!!
Ο Δεσπότης αναμένεται να απαντήσει σήμερα, όπως μαθαίνουμε. Ας δούμε τι έχει να πει πρώτα, και βλέπουμε...
AΔΈΡΦΙΑ ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΆΛΟ. ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΚΟΖΑΝΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΣΗΜΑΙΑ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ Η ΘΆΝΑΤΟΣ ΣΕ ΠΟΙΆ ΠΟΛΙΤΙΣΜΈΝΗ ΧΩΡΑ ΘΑ ΑΝΑΓΡΑΦΟΝΤΑΝ ΤΕΤΟΙΟ ΣΥΝΘΗΜΑ. ΓΙΑ ΤΟ ΔΕΣΠΟΤΗ [ΟΝΟΜΑ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑ] ΤΗ ΣΠΙΤΑΡΌΝΑΤΟΥ ΤΗΝ ΈΦΤΙΑΞΕ ΚΑΙ ΙΣΩς ΚΑΙ ΧΩΡΙς ΑΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΡΗΞΑΝΕ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΤΟ ΜΈΧΡΙ ΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ. ΑΛΉΘΕΙΑ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΠΕΡΝΑΕΙ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΤΟΥ ΕΚΕΙ. ΕΚΕΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΚΑΙ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΕΤΙΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙς ΝΑ ΜΗ ΔΩΣΕΙ ΤΗ ΣΥΓΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΝΑ ΤΑΦΗ ΜΙΑ ΜΑΝΝΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΤΕΞΕ ΤΟ ΧΑΜΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΤΗΣ ΚΑΙ ΕΦΥΓΕ ΠΗΓΑΊΝΟΝΤΑΣ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙ ΤΟ ΚΑΜΑΡΙ ΤΗΣ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥΣ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΚΑΝΟΝΙΚΑ . ΘΑ ΜΑΣ ΜΙΛΗΣΕΙ ΓΙΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΜΠΛΕ.... ΑΛΟΓΑ ΒΡΕ ΟΥΣΤ ΑΝΑΧΡΟΝΗΣΤΙΚΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ
Η μπουρδολογία ορισμένων πραγματικα δεν εχει ορια...διαβαζω, διαβαζω, και δεν πιστευουν τα ματια μου αυτα που βλεπουν...η δολια μανα λεει...πηγε να συναντησει το καμαρι της...πρωτα απο ολα ο Θεος να την συγχωρησει και να την αναπαυσει...αλλα να δικαιολογουμε κιολας αυτη τη πραξη αποκαλουντας την "καυμενη", που εκανε οτι εκανε για να συναντησει το μονακριβο της!!! ελεος...δηλαδη αυτο το μηνυμα αισιοδοξιας πρεσβευουμε? οτι οποιος γονιος χανει το παιδι του, και δε βρισκει το κουραγιο να συνεχισει τη ζωη του να αυτοκτονει για να παει λεει να συναντησει το παιδι του??? και να λεμε και μπραβο απο πανω, καλα εκανε??? Αν θυμαστε ολοι σας, πριν λιγο καιρο στο Νομο μας θρηνουσαμε για ενα 3χρονο παιδακι που χαθηκε λογω ελλειψης γιατρων στο Νοσοκομειο...το θυμαστε φανταζομαι....αυτην η μανα και ο πατερας δεν πονεσαν??? τι θα επρεπε να κανουν , να πανε να αυτοκτονησουν ή να συνεχισουν με θαρρος τη ζωη??? εχετε αναλογιστει ποτε σας, ποσοι γονεις χανουν τα μονακριβα παιδια τους απο τροχαια, καρκινους, ατυχηματα? αλιμονο αν αυτοκτονουσαν ολοι για να συναντησουν τα παιδια τους, κι εμεις να τους δικαιολογουσαμε απο πανω...ειναι ξεκαθαρα μια πραξη δειλιας κι ευχομαι πραγματικα ο Θεος να τους συγχωρει, ειναι μια εγκληματικη ενεργεια κατα του ιδιου μας του εαυτου, οπως δεν εχουμε δικαιωμα να αφαιρουμε τη ζωη του αλλου ετσι δεν μπορουμε να βλαψουμε και τον εαυτο μας....Οσο για τον Παυλο που αυτο ειναι και το θεμα μας ... ας τον κρινει Αλλος , εμεις ολοι να κοιταχτουμε στον καθρεφτη μας και να κρινουμε τον εαυτο μας καλυτερα . Τα γραφω ολα αυτα χωρις καμια διαθεση να υποστηριξω ή να κατηγορησω κανενα...αλλα ελεος πια με τις λαικιστικες ατακες "πηγε να συναντησει το καμαρι της" Ουτε η Τατιανα τετοιες Τατιανες δε λεει... ελεος περαστε ενα αισιοδοξο μηνυμα
Το κείμενο είναι από φίλο του blog και ήρθε με e-mail
ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ=ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ-Οι κανόνες της Εκκλησίας για τους ΑΥΤΟΧΕΙΡΕΣ...του Ιωάννη Δανιήλ
Πολύς ο λόγος τελευταία, για την άρνηση της κήδευσης των αυτοχείρων από την Εκκλησία. Θα θέλαμε να μιλήσουμε λίγο γι' αυτό το σοβαρό και πολύ σημαντικό θέμα. Να ξεκαθαρίσουμε από την αρχή πως... πολύ καλά κάνει η Εκκλησία και δεν κηδεύει όσους αυτοκτονούν. Είναι ένα ΦΡΕΝΟ που έχει γλυτώσει πολλούς από το να το πράξουν. Θα μιλήσουμε όμως, για το θέμα αναλυτικά
α θέλαμε να πούμε πως είναι κατανοητός ο πόνος του πατέρα ο οποίος θα νοιώθει σίγουρα πολύ άσχημα από μια τέτοια άρνηση, να κηδέψουν το παιδί του. Ο ψυχικός πόνος θα του ξεσχίζει την σάρκα... Αυτό είναι φανερό και το παραδεχόμαστε όλοι. Αλλά και η Εκκλησία έχει συγκεκριμένη τάξη που πρέπει να τηρείται. Και υπάρχουν σοβαροί και συγκεκριμένοι λόγοι για μια τέτοια τακτική όπως θα δούμε. Άλλωστε, ακόμα και αν δεν κηδευτεί κάποιος Χριστιανικά, αυτό δεν σημαίνει πως κολάζεται! Αυτό εξαρτάται από τον Θεό, και όχι από τους ανθρώπους, έστω και αν αυτοί είναι άγιοι.
Η Τάξη της Εκκλησίας δεν είναι "κολαστική" αλλά ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ. Οι πατέρες δεν ήταν άπονοι. Αναγνώριζαν τον πόνο των συγγενών, αλλά σκεφτόντουσαν περισσότερο τους υποψήφιους προς αυτοκτονία. γιατί αυτοί είναι που πρώτα πρέπει να τύχουν βοηθείας, και ύστερα οι συγγενείς. Δεν είναι ο κανόνας αυτός σκληρός και άτεγκτος, αλλά αντίθετα κανόνας αγάπης και ελέους. Σήμερα, βέβαια, πολλοί παραπονούμαστε γι αυτή τη διάταξη της Εκκλησίας, επειδή έχουμε συνηθίσει να αντικαθιστούμε τον Φωτισμό των Πατέρων από την δική μας εγωϊστική άποψη. Λες και οι Πατέρες της Εκκλησίας αγαπούσαν τους συνανθρώπους λιγότερο από εμάς!!
Ο γράφων ξέρει πολλούς, που ο μόνος λόγος που δεν αυτοκτόνησαν ήταν η σκέψη πως πιθανόν να κολαστούν. Είχαν χάσει σχεδόν ολοκληρωτικά την πίστη τους. Αλλά η σκέψη τους ήταν: "ΚΑΙ ΑΝ, όσα λέει η Εκκλησία είναι αλήθεια;". Και αυτό τους κράτησε και λειτούργησε ως φρένο! Όχι μόνο ο γράφων ξέρει και άλλους σε αυτή την κατάσταση αλλά πριν να γίνει πιστός Χριστιανός ο ίδιος, βρέθηκε και αυτός στην ίδια κατάσταση! Και το έλεος του Θεού και της Εκκλησίας τον θεράπευσε! Γνωρίζει λοιπόν το ζήτημα από πρώτο χέρι, ενώ όσοι θέλουν να μην εφαρμόζεται ο κανόνας αμφιβάλουμε αν είχαν παρόμοια εμπειρία.
Παραβλέπει, όμως, ο φίλος πως οι κανόνες μιλούν και για τους ψυχικά αρρώστους. Δεν το αναφέρει σε κανένα σημείο. Όσο για τα υπολοιπα, η ραγδαία αύξηση των αυτοκτονιών στην Ελλάδα μιλάει από μόνη της...
Π.Π.
πολύ ωραίο το κείμενο του 2.22.....ο π.π ας μας γράψει που το διάβασε σε ποιον κανόνα αναφέρετε για τους ψυχικά αρρώστους...με στοιχεία όχι αερολογίες.
Κ.Κ
Einai na min pesis sta xeria apo 8eosevoumenous kai 8eouses, xeskizoune sarkes, me kalima tin Ekklisia pote den 8a boresoune na ka8arisoune tin psixi tous, kai ayto giati ka8imerina ipiretoune 2 8eous: Ton 8eo tis Agapis kai ton 8eo tou Xrimatos !!! se ti apo ton parapano xaraktirismo diaferi o Mitropolitis Paol? Etsi einai kai oloi oi avlikoi tou pou ton peritrigirizoune an apemine kai kanenas !! Kai oloi diladi oi perissoteroi kanoune tin papia. Enas AXIOS dimosiografos o filos mas o Panagiotis, o Iatros Papakirilou, kai o Proin Dimarxos Pagounis exoune ekfrastei dimosia kai safos diaforopoii8ikan me tis apopsis kai energies tou Mitropoliti alla distixos oi ipolipes arxes sopane, kai anaferome sto Nomarxi stous Dimarxous kai se polous alous pou ton glifoune ka8e mera.
πότε επιτέλους θα τον διώξουν αυτόν τον άνθρωπο από την μητρόπολη;;;έχει κάνει τέρατα...αυτή ήταν η σταγόνα που ξεχύλησε το ποτήρι...
Πατέρας Παϊσιος: "Οι ψυχοπαθείς, όταν αυτοκτονούν, έχουν ελαφρυντικά, γιατί είναι σαλεμένο το μυαλό τους. Και συννεφιά να δουν, νιώθουν ένα πλάκωμα. Αν έχουν και μια στενοχώρια, έχουν διπλή συννεφιά...".
Π.Π.
αγαπητέ π.π άλλο κανόνες της εκκλησίας και άλλο η γνώμη ενός μοναχού ..υπάρχει μεγάλη διαφορά ...άλλη φορά να είμαστε ποιο προσεκτική στις διατυπώσεις μας...οι κανονες ειναι υποχρεωτικο να εφαρμοζοντε ενω η γνωμη ενος μοναχου (εστο και αν ειναι π. Παισιος) παραμενει μια γνωμη και τιποτα αλλο.
Κ.Κ
ρε ππ καθεσαι και απαντας....κακως, χανεις το χρονο σου
Οι ψυχοπαθεις εχουν ελαφρυντικα οταν σκοτωνουν αλλους δεν θα χουν οταν δεν βλαπτουν αλλον εκτος του εαυτού τους????
θαφτηκαν τα ιχνη ανθρωπιας μας στα αρθρα και τους κανονες, στα συμφεροντα τα κομματα και τα υλικα. Ολα αυτα που νομιζαμε πως γλειτώνουμε μενοντας στην επαρχια, σε αποσταση απο τα μεγαλα κεντρα τα καναμε σημαιες μας.
ΚΑΝΕΝΑ ΙΧΝΟΣ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΠΑΡΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΡΧΙΠΑΠΑΡΑ ΤΟΝ ΔΕΣΠΟΤΗ γι αυτο το οικογενειακο δραμα.
λοιπον να μαι και παλι, επιμενω...γουσταρετε να μαζεψουμε υπογραφες να τον ΑΜΠΩΞΟΥΜΕ?
Ο Αρχιεπισκοπος δεν μου φαινεται κανονολαγνος σαν αυτον που μας κουβαλησαν
ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΑΝΑ ΚΑΣΜΕΡΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΠΟΥΖΟΥΚΤΖΙΔΙΚΟ ΤΗ ΒΙΛΑ ΣΤΟ ΣΚΚΑΦΙΔΙ/......
ESY KK PREPEI NA SAI KANAS TALIMPAN H KANAS PALIOHMEROLOGITHS
APORW POU EMATHES NA XEIRIZESAI PC KAI MAS TA PRIZEIS
ENAS KK VAZEI XERI STON PAISIO THA TRELLATHOUME
ANTE GEIA RE
Ti einai kanonas, kai pos 8espistikane? oloi oi kanonones, an8ropina kataskeyasmata ton 3 oikoumenikon sinodon, Kanonas einai kai i egratia sto Sex kata tin Ekklisia, alla os pros tin fisi einai anagea biologiki anagi dionisis tou an8ropinou idous. Sinepos gia pious kanones mas milate,? oi klirikoi metalambanoune xexorista soma kai aima kiriou, eno i maza ta probata opos apokalite xoris dropi to ekklisiasma kai sinama tous xriastianous metalabanoune 2 se 1 mix pou leme, giati den efarmozete i diadikasia pou perigrafi o Iakobos stin litourgia tou? Kanonas kai edo !!!!
sinepos gia na min anfero kai alla tetia karagiozilikia o xristos de milise gia kanones milise gia agapi agaliase kai ton amartolo kai tin porni kai tous demonismenous (psixopa8is) alla kai ta pedia !!! Simera o Mitropolites, o pimeneas blepis emis oloi kata tin ekklisia eimaste probata mas dixni to 8elima kai ton dromo tou 8eou? sas roto ey8eos !!!! Alla pou na bri ligo xrono etsi oste na xekolisi apo tis ka8imerines kosmikotites tou kai ta xodromata.
File mou Panagioti eimaste mazi sou opia stigmi kai an mas xriastis to kalesma einai aplo !!!
Κ.Κ. Για να τελειώνουμε: Aπόσπασμα απο το "Η αυτοκτονία και η θέση της Ορθόδοξης Εκκλησίας", του Σπυρίδωνος Κοντογιάννη "Η αυτοκτονία και η θέση της Ορθόδοξης Εκκλησίας". Αθήνα 2001, σελ. 9-1. Διαβασε: "Η αυστηρότητα αυτή της Εκκλησίας, η οποία επιθυμεί την πρόληψη των αυτοκτονιών, δεν είναι άσχετη και προς τον σκοπό της διδασκαλίας των επιζώντων (συγγενών, φίλων, γνωστών κ.λπ. του αυτόχειρα) για την ιερότητα του θείου αγαθού της ζωής, αλλά και τη βαρύτητα του αμαρτήματος της αυτοκτονίας, γι' αυτό και τονίζει ότι οι Κανονικές κυρώσεις - επιτίμια που επιβάλλει στους αυτόχειρες προϋποθέτουν ότι αυτός όταν έλαβε την απόφαση να αυτοκτονήσει είχε σώες τις φρένες και η πράξη αυτή έγινε με ελεύθερη βούληση του. Με άλλα λόγια, ο αυτόχειρας « είχεν εαυτόν » και δεν βρισκόταν σε κατάσταση ψυχοπάθειας". Επομενως και αυτο, εξ οσων ξερω, δεν ισχυει στη συγκεκριμενη περιπτωση. Καμια δικαιολογια.
Τα εχω γραψει και προχθες εδω, απλα τα επαναλαμβανω γιατι επιμενεις.
Υ.Γ. Συμφωνω με τον φιλο πριν, σχετικα με τους κανονες. Ειναι μεγα θεμα και ισως θα επρεπε να μας προβληματισει ολους. Ειδικα σε σχεση με το σημερα και τις αυτοκτονιες...
Π.Π.
Ο καθένας πιστεύει στον βαθμό που θέλει επειδή το "γουστάρει", επειδή το έχει ανάγκη, επειδή προσπαθεί να βρει ένα στήριγμα, επειδή δεν μπορεί να ζήσει χωρίς αυτό. Και όχι για τον δεσπότη, τον παπά της ενορίας και τον αρχιεπίσκοπο. Απλά αν οι προαναφερθέντες επιτελούν καλά το έργο τους αυτό έχει αντίκτυπο και στο θρησκευτικό συναίσθημα του ποιμνίου τους.
Όταν εμπλέκονται θέματα ηθικής (άλλο κανόνας και νόμος και άλλο ηθικώς δίκαιο) τότε τα πράγματα περιπλέκονται και περνάνε στη σφαίρα της υποκειμενικότητας μέσα από κάποια προσπάθεια ερμηνείας των κανόνων. Εκεί λοιπόν είναι το έδαφος κατάλληλο για παρεξήγηση.
Προσωπικά δεν περίμενα το ατυχές συμβάν για να εξάγω άποψη για τον μητροπολίτη. Βεβαίως είναι δείγμα γραφής για τον ίδιο, αλλά προφανώς δεν είναι ο μόνος που αντέδρασε με τόσο νωθρά αντανακλαστικά. Όταν όμως αντιδρά κανείς έτσι χάνει το κοινωνικό του πρόσωπο και μετατρέπεται σε σκληρό κριτή. Με τα δικά του δεδομένα (πεπερασμένα, όπως όλων μας) έκρινε έτσι. Η τελική κρίση όμως δεν είναι αυτή. Για κανέναν μας. Όλους μας, ποίμνιο και καθοδηγητές, θα μας κρίνει Άλλος.
ΥΓ: "Εἰ δὲ ὃ οὐ θέλω ἐγὼ τοῦτο ποιῶ, οὐκέτι ἐγὼ κατεργάζομαι αὐτὸ, ἀλλ’ ἡ οἰκοῦσα ἐν ἐμοὶ ἁμαρτία" (=κι αν ίσως κάνω το κακό, δεν είμαι εγώ που το κάνω, είναι που μέσα μου κατοικεί η αμαρτία). Προς Ρωμαίους Ζ/20
Λ.Σ.
Oχι π.π δεν τελειώσαμε ...αν νομίζεις ότι απευθύνεσαι σε άσχετους είσαι πολύ γελασμένος ..το να μου παρουσιάζεις ένα απόσπασμα από κάποιον που έγραψε ένα βιβλίο πάνω σε αυτό το θέμα αποδεικνύει την κατάντια της δημοσιογραφίας στην Κοζάνη.Αν δεν ξερεις τι αποκαλουμε κανονες της εκκλησιας γραψε μου να σου πω.
Κ.Κ
Επιμενεις. Υποβάθμισες τα όσα ανεφέρε ο μακαριστός Παϊσιος, επιμενεις να αγνοεις και τη συγκεκριμενη αναφορά για την ΕΠΙΣΗΜΗ θέση της Εκκλησίας που σου επισύναψα και αρλουμπολογεις με το γνωστό, πια, "αναθεμα" στη δημοσιογραφια. Ενεκα ενδειας επιχειρηματων, φυσικα. Γιατι δεν μας γραφεις, λοιπόν, εσυ, τους κανονες της εκκλησιας;
Π.Π.
Για την ταμπακέρα ούτε κουβέντα κ.π.π.....επαναλαμβάνω δεν απευθύνεσαι σε άσχετο ...αν δεν ξέρεις τη αποκαλούμε κανόνες της εκκλησίας τότε όντως η δημοσιογραφία σας είναι για το ανάθεμα ...δεν μπορείτε να είστε παντογνώστης κ. π.π ....ο γέροντας να μας συγχωρεση που αναφέρουμε το όνομα του αλλά η γνώμη του δεν δεσμεύει την εκκλησία και φυσικά ούτε ο Κοντογιαννης ....και τέλος επί του θέματος οι αναγνώστες του blog έχουν κρίση και κρίνουν..
Κ.Κ
Παντογνωστης δεν ειμαι, γι' αυτο και ψαχνω. Δεν βρηκα αυτες τις παραπομπες τυχαια, δεν μου τις εδωσε κανεις. Ειδικα για τα εκκλησιαστικα δεν ειμαι καν γνωστης. Και εψαξα να βρω πραγματα. Σου εχω αναφερει δυο συγκεκριμενες αναφορες. θα αναφέρεις κι εσυ καποια (ιδου η ταμπακερα) ή θα συνεχισεις να μιλας περί "αναθεμάτων"; Και, φυσικα, οι αναγνωστες κρινουν.
Π.Π.
κυριε π.π .....Ειδικά για τα εκκλησιαστικά δεν είμαι καν γνώστης....... εφόσον δεν είστε καν γνώστης περί εκκλησιαστικών τότε γιατί κρίνετε....η απάντησης σας ...με κάλυψε και με δικαίωσε ....
Κ.Κ
Κρινω ως πολιτης εδω μεσα. Οπως ολοι. Και ψαχνω. Όπου μπορώ. Και, επιτελους, θα μας παραθεσετε αυτους τους περίφημους κανονες που επικαλειστε; Τόσες αναρτησεις και ακομη μια ουσιαστικη κουβεντα αγαπητε...Εσεις, λοιπόν, που λετε ότι ειστε γνωστης, που αδιαφορήσατε για τις συγκεκριμενες αναφορές του μακαριστού Παϊσιου, που αδιαφορήσατε για το συγκεκριμενο κείμενο για τις θέσεις της Εκκλησίας, έχετε να προσθέσετε κάτι άλλο; Αν κρίνουμε από τα όσα λέτε, μάλλον οχι...Κρίμα, για την όλη συζήτηση.
Π.Π.
Kirie K.K mou 8imizete tous gramatis kai fariseous, exete kolisi ston kanona kai den mporite na dite tin ali8ia, sas eroto pios igiis an8ropos pigeni gia na aytoktonisei?, apli erotisi pou tin apada kai ena pedi tou dimotikou, gia na ftasi kapios sto mireo den iparxi periptosi na einai normal tipos. Alla kai enas normal pou aytoktonei kai anaferome stous praktores, stous samuray kai den xero pou allou, aytoktonoune dioti tipoi san kai esas tous ekpedeyoune, tous fanatizoune etsi oste oi tipsis na iperbenoune tin logiki. Simperasmatika: i iperbasi tis logikis se poles periptosis odigi se aytoktonia !!!
Σχόλιο από φίλο (αντικαταστήσαμε μόνο μία λέξη φίλε μας για ευνόητους λόγους)
File mou Panagioti, toso sti Kozani oso kai sta Servia alla kai sto Velvendo i Ipo8ese Despotis Bromaei, oi polites einai aganaktismenoi gia tin oli proklitiki kai erestiki stasi........ tou Despoth ......... arxiste stin kozani prota na apomononete osous ton peristixizoune kai anaferome stous aylokolakes, sta Servia kai sto Velvedo einai metrimenoi sta daxtila tous xeroume, kai rotiste kanena palio kozaniti na sas pi tin istoria pos enas Genikos diey8idis ton Elta Kozanis den mporese na sta8ei kai efige trexodas apo tin poli (AERA).
Για τον Κ.Κ. που επιμενει στον δικο του κοσμο και δεν εχει παραθεσει ουτε ενα συγκεκριμενο αντεπιχείρημα:
«Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»
Απαγόρευσε να ταφεί χριστιανικά
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Αναστάτωση, δυσαρέσκεια και πικρία προκάλεσε στη μικρή τοπική κοινωνία της Ελάτης Κοζάνης η απόφαση του μητροπολίτη Κοζάνης και Σερβίων να μην ταφεί χριστιανικά η αυτόχειρας που, υπό το βάρος της απώλειας του νεαρού γιου της σε αυτοκινητικό δυστύχημα πριν από μερικούς μήνες, αφαίρεσε τη ζωή της πέφτοντας στη λίμνη Πολυφύτου Κοζάνης την περασμένη Παρασκευή. Η απαγόρευση της τέλεσης της νεκρώσιμης ακολουθίας έφτασε στην Ελάτη με τον απεσταλμένο του μητροπολίτη κ. Παύλου, ο οποίος δεν άφησε ούτε τις καμπάνες της Εκκλησίας να ηχήσουν πένθιμα, όπως λένε κάτοικοι του χωριού.
Μολονότι ο ιερέας της ενορίας, σύμφωνα πάντα με τους κατοίκους, ήταν διατεθειμένος να συνοδεύσει τη 45χρονη στην τελευταία της κατοικία, αρκέστηκε, κατά πληροφορίες, να τελέσει ένα τρισάγιο πάνω από τον τάφο της. Φίλοι και συντοπίτες της οικογένειας έδωσαν στους ιερείς -αν και χωρίς ανταπόκριση- την ιατρική γνωμάτευση σύμφωνα με την οποία η 45χρονη αντιμετώπιζε ψυχολογικά προβλήματα και παρακολουθούνταν ψυχιατρικώς, λαμβάνοντας φάρμακα.
Ήταν «λαθεμένη»
Σύμφωνα, πάντων, με την κ. Δέσπω Λιάλιου, καθηγήτρια Δογματικής Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ και αντιπρύτανη, η απόφαση του μητροπολίτη ήταν «λαθεμένη», μολονότι το Κανονικό Δίκαιο υπαγορεύει να μην κηδεύονται οι αυτόχειρες και η Εκκλησία αποτρέπει την απελπισία και δείχνει τον δρόμο προς μια ασκητική, με υπομονή, αντιμετώπιση του βίου μας. «Η προσαρμοστικότητα στα σύγχρονα δεδομένα μας οδηγεί να σκεφθούμε κατά πόσον ο αυτόχειρας είχε σώας τας φρένας, και αξιοποιώντας επιπλέον τα δεδομένα της Κοινωνιολογίας και της Ψυχολογίας, οφείλουμε να έχουμε ως Εκκλησία μια ευαίσθητη στάση απέναντι στον πόνο των ανθρώπων», σημείωσε η κ. Λιάλιου.
Πράγματι, όπως είπε στην «Κ» ιερέας που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, ο ίδιος έχει τελέσει νεκρώσιμες ακολουθίες για αυτόχειρες «κατ’ οικονομία». Σε μία περίπτωση η χριστιανική κηδεία έγινε έπειτα από άδεια του οικείου μητροπολίτη, αν και η νεκρώσιμη ακολουθία ετελέσθη εκτός του ναού, ενώ στη δεύτερη ο ίδιος έκρινε πως έτσι απαλύνεται ο πόνος των οικείων.
ΖΩΓΙΑ ΚΟΥΤΑΛΙΑΝΟΥ
Π.Π.
Ασυχώρετος ο Μητροπολίτης, ασυχώρετοι και όλοι εμείς που καθόμαστε με σταυρομάνα χέρια !!!
Η εξωδιος ακολουθία δεν είναι μυστήριο της εκκλησίας. Είναι μια ακολουθία, ευχή της εκκλησίας και των παρευρισκομένων. Μυστήριο είναι η σωτηρία του ανθρώπου. Το ότι δεν διαβάστηκε η μάνα δεν σημαίνει αυτόματα ότι θα πάει στην κολασή. Ούτε ότι αν διαβαζόνταν θα πήγαινε αυτόματα στον παράδεισο.
Υπάρχουν τοσα ατομα που εφυγαν από αυτόν τον κοσμο αδιαβαστα χωρις την νεκροσιμη ακολουθια. Από πολέμους, ναυάγια, εξαφανισμένοι ανθρωποι. κλπ.
Υπήρχξαν αγιοι άνθρποι που ζητησαν όταν πεθανουν να μη ταφούν με συναίσθηση μετανοιας και ταπεινωσης.
Το μοναστηρι με το πανο ορθοδοξια η θανατος ανηκει στο παλαιο ημερολογιο ισως να μην ανηκει ουτε σε αυτό.
Το σταλινικο κλιμα της τρομοκρατιας που προπαθουν καποιοι να περασουν θυμιζει άλλες εποχες και άλλες πολιτικες. Αν δε σας αρεσει να πατε αλλου εκει στη μαγδαλινη.
Το περιεργο είναι ότι αυτοκλητοι αθεοι ηλθαν να γινουν δικηγοροι της οικογενειας της εκλειποντος. Περιεργα πραγματα σαυτον τον κοσμο. Ηρθαν τα αγρια να διωξουν τα ημερα. Δεν τους αφηνετε τους ανθρωπους στον πονο του χαμου της γυναίκας, τους χρησιμοποιειτε να συντηρειτε ένα κλιμα που σας συμφέρει.
Αν ελεγε ναι ο δεσποτης τοτε θα μπορουσατε να τον διωξετε από τη θεση του επειδη πραγματι θα παραιβαινε τους κανονες της εκκλησιας στην οποια προισταται ο ιδιος και είναι αρμοδιος για την ακριβη η μη τηρηση τους. Τωρα θα περιμενετε ακομα.
antigrago tis teleftaies seires tou prohgoumenou post...
χρησιμοποιειτε να συντηρειτε ένα κλιμα που σας συμφέρει.
Αν ελεγε ναι ο δεσποτης τοτε θα μπορουσατε να τον διωξετε από τη θεση του επειδη πραγματι θα παραιβαινε τους κανονες της εκκλησιας στην οποια προισταται ο ιδιος και είναι αρμοδιος για την ακριβη η μη τηρηση τους. Τωρα θα περιμενετε ακομα.
Sxoliazei eksairetiksa efstoxa ton paralogismo twn oson graftikan aftes tis meres gia to peristatiko..
Δημοσίευση σχολίου