από το ΧΡΟΝΟ Κοζάνης
Tο esos.gr δημοσίευσε και ο «Χ» αναδημοσιεύει τα σημαντικότερα σημεία των τοποθετήσεων των Βουλευτών της Π.Ε. Κοζάνης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής , κατά τη δεύτερη ημέρα συζήτησης.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ:.
Εχει ειπωθεί κατά κόρον το θεωρητικό τμήμα όσο αφορά όλοτο σχέδιο
«Αθηνά» θα πω συγκεκριμένα για τη Δυτική Μακεδονία. Είναι γνωστό σε
όλους ότι η Δυτική Μακεδονία και η Κοζάνη είναι το κέντρο της ενέργειας
στη χώρα με το 70% της παραγωγής της ενέργειας, με συγκεκριμένες
συνθήκες που τις γνωρίζουν όλοι, με την παραμεθόριο περιοχή, με πολύ
μεγάλη ανεργία και με κάτι άλλο παρά πολύ σημαντικό ένα πλασματικό
Α.Ε.Π. λόγω της Δ.Ε.Η..
Αυτό, λοιπόν, που χρειάζεται να γίνει, κύριε
Υπουργέ, είναι μια επιθετική πολιτική ακολουθείται μια αρνητική πολιτική
και γιατί το λέω αυτό; Η απόσταση Κοζάνη - Θεσσαλονίκη δεν είναι πιο
μεγάλη ή πιο μικρή από Θεσσαλονίκη – Κοζάνη, είναι ακριβώς ίδια είτε την
βλέπεις από την Κοζάνη είτε την βλέπεις από τη Θεσσαλονίκη. Το λέω αυτό
γιατί; Μια επιθετική πολιτική ποια θα ήταν; Να υπήρχε μια Πολυτεχνική
σχολή στο χώρο γιατί αυτό λένε όλοι και εσείς στο χώρο της βαριάς
βιομηχανίας της χώρας. Ποια είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας; Σήμερα
είναι η Δ.Ε.Η..
Το
Σάββατο μεθαύριο υπογράφουμε, η Κυβέρνηση και η Δ.Ε.Η. την καινούργια
μονάδα που θα λειτουργήσει στην Πτολεμαΐδα, Μονάδα 5, ενάμισι
δισεκατομμύριο ευρώ, είναι το μεγαλύτερο έργο το οποίο θα γίνει στην
Ελλάδα για τα επόμενα χρόνια και το μεγαλύτερο έργο που γίνεται στην
Ευρώπη σήμερα. Δεν υπάρχει άλλο. ¢ρα, λοιπόν, θα έλεγα, κύριε Υπουργέ,
είναι πολύ εύκολο αντί να διώξουμε τις σχολές, να μαζέψουμε σχολές, να
κάνουμε μια Πολυτεχνική σχολή που δεν θα με ενδιαφέρει εάν θα λέγεται
Πανεπιστήμιο
Δυτικής
Μακεδονίας ή αν θα λέγεται Αριστοτέλειο, δεν μπαίνω σε αυτή τη λογική.
Μια Πολυτεχνική σχολή, λοιπόν, στην Κοζάνη θα μπορούσε ίσως να φέρει και
τα τμήματα της επαρχίας θα μπορούσε ίσως να φέρει και κάποια τμήματα
από τη Θεσσαλονίκη γιατί να έχει και Μηχανολόγους τη Θεσσαλονίκη και
Μηχανολόγους στην Κοζάνη, γιατί να έχει τμήμα Γεωλογίας στη Θεσσαλονίκη,
μπορεί να είναι στην Κοζάνη. Είναι μια τομή, εάν θέλετε μέσα στην
εξέλιξη την οποία δημιουργείται που θα καταφέρει δύο πράγματα.
Το
πρώτο, να εδραιώσει τη λογική των σχολών με 3, 4,5 τμήματα είναι πάρα
πολύ σημαντικό, να ενισχύσει την λογική τη δική σας βάση του σχεδίου
«Αθηνά» που είναι μια λογική συμμαζέματος. Δεν έχει κανένα λόγο και να
με συγχωρέσουν οι αγαπητοί συνάδελφοι από τη Χίο να έχει Μηχανολόγους η
Χίος. Η Κοζάνη και η Δυτική Μακεδονία και νόημα έχει το λόγο έχει.
Πιστεύω, λοιπόν, ότι ευτυχώς μας δίνεται η δυνατότητα και το κάνατε με
τον καλύτερο τρόπο αυτός ο διάλογος να συνεχιστεί και τις επόμενες
ημέρες, διότι και βελτιώσεις κάνατε και αλλαγές κάνατε. Εμείς για να
βοηθήσουμε και οι βουλευτές της Δυτικής Μακεδονίας νομίζω θα
συμφωνήσουμε στην προσπάθεια αυτή, προτείνουμε λοιπόν να ακολουθήσετε
μια θετική πολιτική αντί να φύγουν οι σχολές με όποια έννοια και αν
φύγουν δεν φεύγουν στην ουσία, να έρθουν οι σχολές να δημιουργήσουμε μια
Πολυτεχνική σχολή η οποία θα έχει τη δυνατότητα να καλύψει αλλά κυρίως
να δώσει τα ακαδημαϊκά κριτήρια.
Το
πανεπιστήμιο της Δυτικής Μακεδονίας δεν στερείται σε κανένα και δεν
υπάρχει καμία τεκμηριωμένη άποψη με τις παραμέτρους που έχετε βάλει ότι
υστερεί βάσει των παραμέτρων αυτών. Αντίθετα θα έλεγα ότι κάποια άλλα
πανεπιστήμια που μένει και δεν θα ήθελα ονοματίσω πιο, έχει καλύτερα
κριτήρια το πανεπιστήμιο της Δυτικής Μακεδονίας απ' αυτό που μένει στη
Νότια Ελλάδα. Ευχαριστώ πολύ.
ΠΑΡΙΣ ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ:
Τούτο δοθέντος, θα κάνω μια τοποθέτηση για τα ιδρύματα του τόπου μου,
προσπαθώντας να κρατηθώ, όσο γίνεται, σε ορθολογική βάση. Τις επόμενες
μέρες οι μαθητές του λυκείου συμπληρώνουν τα μηχανογραφικά τους δελτία,
έτσι θα ήθελα να ξεκινήσω από το Τμήμα Μηχανολόγων που είναι στην
Κοζάνη, του δίνεται μια ονομασία η οποία θα καταβαραθρώνει τη βάση. ¸τσι
ξεκίνησε το τμήμα, ας γίνει Μηχανολόγων Μηχανικών, Ενέργειας και βέβαια
όχι αυτός ο τίτλος με τις παρένθεσης, που κατ' ουσίαν φέρνει μπροστά το
ζήτημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων και καταβαραθρώνει τη βάση του
Τμήματος. Είναι ένα τμήμα που έχει περάσει τις 18.000 μόρια και έχει
τεράστιο αριθμό ερευνητικών προγράμματων.
Εχουμε
μια μείωση 27% των εισακτέων στα Τ.Ε.Ι. πανελλαδικά, 42% στο Τ.Ε.Ι.
Δυτικής Μακεδονίας, 67% στο Τ.Ε.Ι. Κοζάνης. Για ποιο λόγο γίνεται αυτό;
Τιμωρείται την Κοζάνη για κάποιο λόγο; Κύριε Κυριαζή, γνωρίζετε ότι έχει
τις πιο περίοπτες εγκαταστάσεις γιατί το Τ.Ε.Ι. χρονολογείται από το
1975, είναι τόσο απλό. ¸χει ένα ολόκληρο campus
που σήμερα χρησιμοποιείται σε ένα ποσοστό 20%, για ποιο λόγο γίνεται
αυτό; ¸χουμε τη σχολή διοίκησης που περιφέρεται μια στην Καστοριά και
μια στα Γρεβενά. Δεν έχω καμία αντίρρηση με τις άλλες πόλις, άλλωστε ως
δήμαρχος το απέδειξα.
Αυτό
που θέλω να πω είναι ότι η σχολής διοίκησης πρέπει να παραμείνει και
από την άλλη πρέπει να δείτε το θέμα των εισακτέων στο Τ.Ε.Ι.. Ακόμα,
πρέπει να δούμε το Τμήμα Βιομηχανικού Σχεδιασμού, υπάρχει περιθώριο να
είναι σαν υποτμήμα στους Μηχανολόγους; Δεν θέλω να χάσω χρόνο για το
πανεπιστήμιο και το Τ.Ε.Ι., συμφωνώ με τους συναδέλφους όλων των mπτερύγων σε αυτά που είπαν, όλοι έχουμε τις ίδιες θέσεις.
Ο
τόπος μας -η Κοζάνη- είναι η ενεργειακή καρδιά της Ελλάδας. Η
μεγαλύτερη πραγματική επένδυση της χώρας υπογράφεται μεθαύριο και θα
άξιζε να ήταν εδώ ο ίδιος ο Πρωθυπουργός. Δίνει μια ανάσα για έξοδο από
την ύφεση στον τόπο μας και όχι μόνο. ¸χουμε όλες τις διαβεβαιώσεις πως
είτε στο ένα σενάριο είτε στο άλλο, η Πολυτεχνική σχολή κατοχυρώνεται
στην Κοζάνη, αλλά για ποιον λόγο το Τμήμα Μηχανικών, Χωροταξίας και
Ανάπτυξης που είναι στη Βέροια, δεν έρχεται στην Κοζάνη; Γιατί δεν
κάνουν μια ανάλογη τομή, με το Τμήμα Γεωλογίας στη Θεσσαλονίκη και το
Τμήμα Τεχνολογίας Υλικών στα Γιάννενα; Πιστεύω βαθιά στην ανάγκη
μεταρρύθμισης. Η μεγάλη διασπορά που έχουμε κάνει αποστερεί τόσο την
ακαδημαϊκή κοινότητα, όσο και την σπουδαστική κοινότητα από το τεράστιας
σημασίας ζήτημα του κρίσιμου μεγέθους. Δεν συγκεντρώνουμε τα κρίσιμα
μεγέθη σε πολλές περιπτώσεις. Δεν έχουμε, λοιπόν, την κρίσιμη μάζα. ¸να
τέτοιο μήνυμα περιμένουμε να σταλεί στα πλαίσια του σχεδίου ΑΘΗΝΑ, όχι
με τοπικιστική διάθεση αλλά με μια διάθεση να στηρίξουμε μια
μεταρρύθμιση που έχει τόσο ανάγκη ο τόπος. Ευχαριστώ.
ΕΥΓΕΝΙΑ ΟΥΖΟΥΝΙΔΟΥ:
Από προχθές και σήμερα χωρίς να προσδιοριστεί το χρονικό διάστημα, στην
περιοχή της Κοζάνης υπάρχει κατάληψη των ιδρυμάτων της Δυτικής
Μακεδονίας, κλείσιμο της Εγνατίας οδού στο ύψος του Πολυμύλου, κλείσιμο
καταστημάτων, κινητοποιήσεις και διαδηλώσεις. ¼λοι οι θεσμοθετημένοι
φορείς της περιοχής, η ακαδημαϊκή κοινότητα, οι Βουλευτές και τα
κόμματα, ζητούν να αρθεί η αδικία που συντελείται για την περιοχή μας.
Δηλαδή, η κατάργηση του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, καθώς και η
βέβαιη διάλυση ενός από τα παλαιότερα της χώρας Α.Τ.Ε.Ι.. Στην εισήγησή
σας αναφερθήκατε στη γνώση, στη σύνδεση αυτής με την παραγωγή, στην
περιφερειακή ανάπτυξη, καθώς και στην έρευνα, διδακτικό και διοικητικό
προσωπικό. Να δούμε πώς αυτά συνδυάζονται με την πρόταση σας για τη
Δυτική Μακεδονία και για τα δύο ιδρύματα της. Κυρίες και κύριοι, έχουμε
την τύχη και την ατυχία, να ζούμε εμείς οι Δυτικομακεδόνες σε μια
περιοχή που έχει πρώτον, καίρια γεωστρατηγική θέση, δηλαδή, σύνορα με
Αλβανία, Σκόπια, Βουλγαρία. Δεύτερον, πάνω στα σπλάχνα της πάτησε η
ανάπτυξη της χώρας, ταυτόχρονα υποβάθμισε τη δική της, σε σχέση με το
περιβάλλον και την κοινωνική συνοχή. Τρίτον, έχουμε και φιλοξενούμε τη
βαριά βιομηχανία της χώρας μας, που αυτό κόστισε και κοστίζει ακόμα
κυρίως τη μονομέρεια της ανάπτυξης της περιοχής.Τέταρτον, είναι η μόνη
περιοχή που δεν βρέχεται από θάλασσα, ωστόσο, έχει μεγάλη και βαριά
αρχοντική και πολιτιστική κληρονομιά. Πέμπτον, στην περιοχή μας έχει
συσσωρευτεί μια τεχνογνωσία και ένα επιστημονικό δυναμικό που θα το
ζήλευαν και το ζηλεύουν πολλές χώρες του κόσμου. Σπουδαία επιτεύγματα
στην έρευνα και την τεχνολογία, μεγάλη εμπειρία στην μεταλλευτική
δραστηριότητα, μεταποίηση στη γούνα, στις ανθρωπιστικές τέχνες. Σήμερα,
βρίσκεται στο «κόκκινο», όμως, η ανεργία, το περιβάλλον και η
περιορισμένη δυνατότητα ανάπτυξης. Βαδίζουμε στην μεταλιγνιτική περίοδο,
ξέρετε και ξέρετε, βεβαίως, ότι μιλάμε για ιδιωτικοποίηση της Δ.Ε.Η.
που δεν θα αναλύσω εδώ τις τεράστιες επιπτώσεις που θα επιφέρει στην
περιοχή μας. Μια οποιαδήποτε ευνομούμενη πολιτεία και ιδιαίτερα το
Υπουργείο Παιδείας θα έπρεπε να ρίξει μεγάλο βάρος και να αναπτύξει -όχι
να συρρικνώσει- αυτό το πλεονέκτημα που έχει η περιοχή μας. Επί μία
δεκαπενταετία αγωνιστήκαμε, ως περιοχή, να ιδρύσουμε το Πανεπιστήμιο της
Δυτικής Μακεδονίας που είναι ένα από τα δύο που καταργείτε στην
πραγματικότητα. Το πήγατε εκεί από όπου έφυγε, δηλαδή. Ενώ η περιοχή μας
προχώρησε μέσα από συμπληγάδες πέτρες, χρόνιες διαδικασίες και έφτασε
στην πηγή, έκανε μια διοικούσα και τώρα, σε δύο- τρεις μήνες θα γινόταν
και η εκλογή πρυτανείας, προχώρησε στη μελέτη και την κατασκευή -εφόσον
το ένταξε σε πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, στο περιφερειακό πρόγραμμά της- του
πανεπιστημιακού campus.
Πέρασε όλα τα στάδια μέσα από μεγάλες δυσκολίες.Αλλά και μ τα κριτήρια,
όμως, που βάλατε, κύριε Υπουργέ, σε κανένα από αυτά δεν υπολείπεται το
Πανεπιστήμιο της δυτικής Μακεδονίας. Το αντίθετο. Σε κάποια είναι
πρωτοπόρο. Διδακτικό προσωπικό, προϋπολογισμό, χρέος μηδέν,
απορροφητικότητα ερευνητικών προγραμμάτων πολύ καλύτερα από το
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, στο οποίο θέλετε να το συγχωνεύσετε. Αφήνετε τα
τμήματα γεωγραφικά στην Κοζάνη, λες και αυτό είναι το ζήτημα, για τις
ενοικιάσεις των διαμερισμάτων. Αυτό βάζετε μπροστά. Ε, κύριοι, δεν μας
ενδιαφέρει αυτό. Δεν είναι το κύριο αυτό για μας. Κάνετε και το
Μηχανολόγων Μηχανικών, άκουσον- άκουσον, Μηχανικών Παραγωγής και
Διοίκησης. Τι άλλο θα κάνετε; Και οι εργαζόμενοι στα καταργούμενα
τμήματα; Τους εξασφαλίζετε; Τους κατοχυρώνετε; Και πώς; Τι να πούμε για
το Τ.Ε.Ι.; Εδώ δεν υπάρχουν λόγια. Εδώ υπάρχουν πολλά ερωτηματικά. Στη
πραγματικότητα πρόκειται για την οριστική διάλυση ενός από τα
παλαιότερα, από τα πρώτα τεχνολογικά ιδρύματα. ¸χει βγάλει επιστήμονες
και επιστήμονες. Με τη νέα ειδικά τροποποιημένη πρόταση του Υπουργείου,
είναι χειρότερη και από την προηγούμενη. Από πού να ξεκινήσω; Από τη
μεταφορά του ΣΔΟ στα Γρεβενά; Με ποια κριτήρια και ποια αιτιολογία; Οι
υποδομές δεν φτάνουν; Το διδακτικό προσωπικό; Κατά μέσο όρο έντεκα μέλη
ΕΠ ανά τμήμα. Τι είναι αυτό που θέλετε; Τον διαμελισμό με σκοπό την
αποδυνάμωση;Τη μη ελκυστικότητα των σχολών, με σκοπό το κλείσιμο; Τη
μετάβαση όλης αυτής της κτιριακής υποδομής που υπάρχει στην Κοζάνη,
αμφιθέατρα, αίθουσες, γυμναστήρια, εστίες, εστιατόριο και όλα αυτά,
θέλετε να τα περάσετε στο ΤΑΙΠΕΔ; Για κολέγιο; Τι;
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ:
Θα ήθελα να εστιάσω στο χρόνο που μου μένει κύριε Πρόεδρε στην
περιφέρεια δυτικής Μακεδονίας και ιδιαίτερα στο νομό Κοζάνης. Πήρατε μια
απόφαση να κλείσετε το πανεπιστήμιο δυτικής Μακεδονίας. Γνωρίζετε και
σας έχουμε μεταφέρει ότι η δυτική Μακεδονία καλώς ή κακώς μέχρι σήμερα
έχει μονοδιάστατη πορεία στην ανάπτυξη.
Είναι
ο βασικός άξονας η Δ.Ε.Η. και ο δεύτερος βασικός άξονας είναι το
πανεπιστήμιο και το Τ.Ε.Ι. δυτικής Μακεδονίας. Με την κατάργηση του
πανεπιστημίου κ. Υπουργέ, σε μια περιφέρεια που πλήττεται περισσότερο
από κάθε άλλη περιφέρεια από την κρίση, είναι πρώτη σε ανεργία, είναι η
πρώτη σε υστέρηση, είναι η πρώτη σε φυγή νέων ανθρώπων από την περιοχή.
Ουσιαστικά με αυτή την απόφαση σβήνετε το μέλλον και αυτή την προοπτική
των νέων ανθρώπων να δουν μια προοπτική μέσα από την ανώτερη εκπαίδευση
και μέσα από το σπουδές τους και μέσα από την παραμονή τους σε ένα
ίδρυμα που θα το θέλαμε και προσδοκούμε να μεγαλώσει, παρά να
συρρικνώσει, πολύ περισσότερο να καταργηθεί.
Ο
πρόεδρος της Επιτροπής έχει διατελέσει και Υπουργός Μακεδονίας-Θράκης,
όταν η Ν.Δ. ίδρυσε το Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης για λόγους
ψυχολογικούς - για λόγους εθνικούς,κάτι αντίστοιχο να κάνετε και εσείς
και να μην καταργήσετε το πανεπιστήμιο ΔυτικήςΜακεδονίας και εάν δεν
πληροί τους όρους που εσείς είπατε, πολλά από τα κριτήρια όμως είναι
πολύ καλύτερα σε σχέση με άλλα πανεπιστήμια που παραμένουν ανοιχτά. Μην
προχωρήσετε σε αυτή την απόφαση.
¹δη
να ξέρετε ότι σύσσωμοι όλοι οι δυτικομακεδόνες και μιλάμε για 300.000
πληθυσμό, είναι αντίθετοι με αυτή την απόφαση, καθώς επίσης και με
κάποιες αλλαγές που επιχειρείτε στο Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας και που
ουσιαστικά αποδιοργανώνουν τον πυρήνα τους στο νομό Κοζάνης με την
απομάκρυνση της σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων που ήταν 13 χρόνια στο
νομό και είχε δημιουργήσει τις υποδομές της, καθώς επίσης και μια
παράδοση. Είχε δημιουργήσει μια ολόκληρη υποδομή και προοπτική και
εντελώς βίαιος, κάνετε αυτή την πράξη.
Θα
ήθελα, λοιπόν, κύριε Υπουργέ, να το δείτε αυτή την τελευταία στιγμή, με
την γενναιοψυχία και την πολιτική σας μακροθυμία και να ξέρετε ότι θα
συμβάλλετε ουσιαστικά στην αναπτυξιακή προοπτική της Δυτικής Μακεδονίας,
που είναι και το ζητούμενο και για την χώρα και για κάθε περιφέρεια,
διαφορετικά να ξέρετε ότι είμαστε και ηθικά αναγκασμένοι και να
καταγγείλουμε αυτή την άδικη, αλλά και παραλογή απόφαση που εύχομαι και
ελπίζω ή να μην την πάρετε.
ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ:
Η δεύτερη φάση του «Σχεδίου- ΑΘΗΝΑ» αποτελεί, ίσως, την πιο αρνητική
εξέλιξη για την ιστορία της Κοζάνης τα τελευταία χρόνια. Χωρίς καμία
επίγνωση της κατάστασης προχωράτε
στον αφανισμό του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και την
κατακεραύνωση των Σχολών των Τ.Ε.Ι. στην Κοζάνη. Η δυτική Μακεδονία θα
είναι αυτομάτως η μόνη περιοχή της χώρας, που δεν θα έχει δικό της
Πανεπιστήμιο. Εκτός αυτού, οι σχολές που θα παραμείνουν και θα υπάγονται
στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης μέσα σε λίγα χρόνια θα
εξαφανιστούν και αυτό σύμφωνα με διαβεβαιώσεις και της διοικούσας
επιτροπής του Πανεπιστημίου.
Τα
πανεπιστήμια της Θεσσαλονίκης, ήδη, αντιμετωπίζουν πολλαπλά οικονομικά
προβλήματα και αυτό θα οδηγήσει επιβεβαιωμένα σε λίγα χρόνια στην
κατάργηση των περιφερειακών κοστοβόρων γι’ αυτήν τμημάτων με μια απλή
απόφαση της διοικούσας επιτροπής του πανεπιστημίου. Την ώρα που το
Πανεπιστήμιο της δυτικής Μακεδονίας πληροί τα κριτήρια για τη διατήρηση
του και αυτό το γνωρίζει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, μέσω και της
έκθεσης του ίδιου Πανεπιστημίου, άλλα πανεπιστήμια με διασπορά τμημάτων
σε πολλές πόλεις, χωρίς να έχουν τα ανάλογα κριτήρια, παραμένουν,
προφανώς, επειδή οι λόγοι διατήρησης είναι πολιτικοί και κομματικοί.
Ενδεικτικά,
θα σας δώσουμε κάποια στοιχεία και θα σας πούμε ότι το Αριστοτέλειο
Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης με αριθμό μελών ΔΕΠ 2.230 ο λόγος εισροών
της προς τον τακτικό προϋπολογισμό είναι της τάξεως του 31,73%, όταν στο
Πανεπιστήμιο της δυτικής Μακεδονίας με αριθμό μελών ΔΕΠ 87, ο λόγος
αυτός ανέρχεται στο 49,98%. Επίσης, να σας πω, ότι ένας φοιτητής στο
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης κοστίζει, ετησίως, στο Ελληνικό
Δημόσιο 6.203 €, όταν στο Πανεπιστήμιο της δυτικής Μακεδονίας το ίδιο
κόστος ανέρχεται στα 2.322 €.
Οι
λόγοι για να διατηρηθεί το Πανεπιστήμιο δυτικής Μακεδονίας, είναι πολύ
περισσότεροι από αυτούς, τους οποίους πρέπει να καταργηθεί. Για τις
σχολές και τα τμήματα των Τ.Ε.Ι. στην Κοζάνη μόνο μια λέξη θα μπορούσε
να ανταποκριθεί στην πραγματικότητα: Ορυμαγδός. Ενα Ιδρυμα με μια
ιστορία δεκαετιών διαλύεται ουσιαστικά. Μία πόλη, η οποία επένδυσε σε
υποδομές και προσωπικό σε αυτό το Ιδρυμα, μένει πλέον με ελάχιστα
τμήματα, που και αυτά θα σβήσουν από μόνα τους μέσα σε ελάχιστο χρονικό
διάστημα. Ολοι οι φορείς και η κοινωνία εναντιωνόμαστε στην κατάφωρη
αδικία, την οποία συντελείτε στην περιοχή μας.
Χθες,
σας παραδώσαμε 18.000 υπογραφές, οι οποίες προέρχονται μόνο από την
πόλη της Κοζάνης και σας ρωτάμε όλοι, με ποιον διαβουλευτήκατε τελικά,
για να προβείτε στην κατάργηση του Πανεπιστημίου δυτικής Μακεδονίας και
στην υποβάθμιση των τμημάτων των Τ.Ε.Ι.. Στη συνάντηση που είχαμε την
προηγούμενη εβδομάδα με Βουλευτές της δυτικής Μακεδονίας, σας τονίσαμε,
ότι στις Περιφέρειες έχουμε ανάγκη από ουσιαστική αναβάθμιση και,
μάλιστα, προσωπικά σας τόνισα την αναγκαιότητα Ιδρυμάτων υψηλού
ακαδημαϊκού κύρους, με πτυχία με αντίκρισμα, με κατοχυρωμένα
επαγγελματικά δικαιώματα, με σχολές συνδεδεμένες με τις ιδιαιτερότητες
της περιοχής, όπως στην περίπτωση της περιοχής της δυτικής Μακεδονίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου