Επίκαιρα Θέματα:

Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013

Μπίζνες στο... όνομα της ελληνικής φέτας

Χρυσές δουλειές στο… όνομα ελληνικών προϊόντων κάνουν ξένες εταιρίες εκμεταλλευόμενες την παντελή έλλειψη στοχευμένης εθνικής στρατηγικής για την προώθηση στο εξωτερικό της ελληνικής παραγωγής και των προϊόντων Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ). Πωλούν, για παράδειγμα, στις αγορές της Κεντρικής και της Βόρειας Ευρώπης λευκά τυριά με brands που παραπέμπουν στην Ελλάδα και σε τιμές υψηλότερες από την ελληνική φέτα.


Το πρόβλημα αυτό ανέδειξε ο πρόεδρος του ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ (Σύνδεσμος Ελλήνων Εισαγωγέων Τροφίμων και Ποτών Εξωτερικού) Απόστολος Καρβέλας σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε για την παρουσίαση της 22ης Detrop και την 4ης Oenos, που διοργανώνονται από τις 7 έως τις 10 Μαρτίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Ανέφερε μάλιστα ως χαρακτηριστικά παραδείγματα τα λευκά τυριά που παράγονται στην Κροατία από την γαλλική εταιρία Salakis, αλλά και στην Τουρκία και τη Γερμανία από τις γερμανικές εταιρίες Sirtakis και Patros. Όπως είπε ο κ. Καρβέλας οι συγκεκριμένες εταιρίες, παρότι πωλούν τα προϊόντα τους ακριβότερα από την ελληνική φέτα, έχουν υψηλές πωλήσεις λόγω των ονομάτων που επιλέγουν (πχ. Sirtaki). Επιπλέον, όπως ο ίδιος κατήγγειλε, ορισμένες ξένες εταιρίες διαφημίζουν διαδικτυακά τα λευκά τυριά ως «φέτα».
Σύμφωνα με τον κ. Καρβέλα, είναι αναγκαία η διοργάνωση μιας καμπάνιας για τη διεθνή προβολή των ελληνικών ΠΟΠ προϊόντων, ενώ ο ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ –που προμηθεύει περίπου 7.000 εστιατόρια στην Ευρώπη με ελληνικά προϊόντα- έχει προτείνει την πιστοποίηση των ελληνικών εστιατορίων στο εξωτερικό.
Στοιχεία για την πορεία των οινοποιητικών επιχειρήσεων της Βόρειας Ελλάδας έδωσε στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος της ΕΝΟΑΒΕ, Στέλιος Κεχρής. Όπως είπε, το 2012 ο τζίρος τους μειώθηκε κατά 10%, ωστόσο τα μηνύματα είναι θετικά από τις εξαγωγές όπου καταγράφηκε αύξηση κατά 15%.
Στην 22η έκθεση Detrop-Oinos –που είναι ανοικτή μόνο για τους επαγγελματίες- θα συμμετάσχουν 400 Έλληνες εκθέτες και πάνω από 100 εμπορικοί επισκέπτες, ενώ πολλές θα είναι οι παράλληλες εκδηλώσεις. Μεταξύ, αυτών περιλαμβάνονται ο 8ος διεθνής διαγωνισμός Μαγειρικής Νότιας Ευρώπης που οργανώνεται από τη Λέσχη Αρχιμαγείρων Βορείου Ελλάδος με την υποστήριξη της Helexpo, ο 13ος διεθνής διαγωνισμός Οίνου Θεσσαλονίκης που διοργανώνεται από τον ΕΝΟΑΒE με την υποστήριξη της Helexpo, το Σαλόνι Γευσιγνωσίας και η γευσιγνωσία Βραβευμένων Οίνων.
Όπως είπε η εκπρόσωπος της Λέσχης Αρχιμαγείρων Β. Ελλάδος, Κική Εμμανουηλίδου, στο διαγωνισμό Μαγειρικής θα συμμετάσχουν 500 άτομα από 15 χώρες από τη Γαλλία και την Ισπανία μέχρι το Αζερμπαϊτζάν και τη Μογγολία. Επίσης, θα πραγματοποιηθούν παρουσιάσεις βιβλίων και διαλέξεις για θέματα διατροφής.
«Οι εκθέτες στις φετινές Detrop & Oenos είναι περίπου 20% περισσότεροι, σε σχέση με την προηγούμενη διοργάνωση», υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος του εθνικού εκθεσιακού φορέα, Τάσος Τζήκας προσθέτοντας πως οι εκθέσεις, που έχει υλοποιήσει από τις αρχές του έτους, η ΔΕΘ-HELEXPO καταγράφουν αυξημένη επισκεψιμότητα, αλλά και πολύ ικανοποιητική συμμετοχή εκθετών.
«Η εξωστρέφεια είναι προτεραιότητα για το δίδυμο των Detrop & Oenos και αυτό αντικατοπτρίζεται στον όγκο των προσκεκλημένων εμπορικών επισκεπτών, που θα βρεθούν στη φετινή διοργάνωση. επισήμανε στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος της ΔΕΘ-HELEXPO, Θεόδωρος Σουμπάσης. Όπως ο ίδιος σημείωσε, «οι δύο εκθέσεις παρέχουν την καταλληλότερη πλατφόρμα στις επιχειρήσεις τροφίμων-ποτών, προκειμένου να διερευνήσουν τις δυνατότητες διεύρυνσης των εξαγωγών τους».

aggelioforos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το Προφίλ μας