Tου Σπύρου Κουταβα, vetonews.gr
Τα σχολεία στην περιφέρεια όπου οι μαθητές πηγαίνουν με δημόσια μέσα
μεταφοράς υπολειτουργούν η δεν λειτουργούν καθόλου και αυτό με απόφαση
των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων για να μην δημιουργηθούν (έτσι
ισχυρίζονται ορισμένοι γονείς) μαθητές δύο ταχυτήτων. Τα χρήματα των
μεταφορέων (Αστικά ΚΤΕΛ, Υπεραστικά, ΤΑΞΙ) είναι στα Κρατικά ταμεία της
περιφέρειας. Η κυβέρνηση εφαρμόζει μια διάταξη που περικόπτει εφ'απαξ
μέρος των οφειλών της σε προμηθευτές του Κράτους.
Το ίδιο έγινε με τους Φαρμακοποιούς και άλλες Επαγγελματικές ομάδες.
Οι μεταφορείς αρνούνται να δεχθούν περικοπή 20% επί των χρημάτων που
έχουν να λαμβάνουν.
Μάλιστα η υπηρεσία στα εντελλόμενα της Περιφέρειας
μπροστά στο αδιέξοδο που δημιουργείται με την ταλαιπωρία χιλιάδων
μαθητών και των γονέων τους που δεν μπορούν να φθάσουν στο δημόσιο
σχολείο, πρότειναν στους μεταφορείς να πάρουν το 80% των χρημάτων ως
έναντι και όχι ως εξόφληση. Και στην συνέχεια εάν καταφέρουν να βρούν
φόρμουλα συνεργασίας με το υπουργείο Οικονομικών να λάβουν και τα
υπόλοιπα. Οι μεταφορείς σε αρνήθηκαν την πρόταση και ζήτησαν την
εξόφληση ολόκληρου του ποσού.
Δεν είναι της παρούσης να εξηγήσω τα προνόμια και την ξεχωριστή
μεταχείριση που είχε ο κλάδος των μεταφορέων από την πολιτεία τα
τελευταία 16 χρόνια με τις μεταφορές των μαθητών. Πρόκειται για ένα
κανονικό μονοπώλιο με απουσία κάθε είδους ανταγωνισμού που σε ορισμένες
περιπτώσεις έφτασαν τις τιμές των μεταφορών στα ύψη. Υπήρξε χρονική
στιγμή πριν από μία πενταετία που τα κονδύλια για τις μεταφορές άγγιζαν
το αστρονομικό ποσό των 350 εκ € σε ετήσια βάση . Σήμερα που δεν
υπάρχουν τα χρήματα με το ελληνικό κράτος να έχει σχεδόν χρεοκοπήσει το
ποσό έχει κατέβει στα 200 εκ € όταν άλλες χώρες με μεγαλύτερο γεωγραφικό
ανάγλυφο δαπανούν λιγότερα χρήματα.
Οι χθεσινές επαφές στο υπουργείο Οικονομικών απέβησαν άκαρπες. Ο κ.
Σταϊκούρας επιμένει στην άποψη της περικοπής πού έχουν τα εντελλόμενα
του Υπουργείου Οικονομικών. Από την άλλη οι μεταφορείς επιμένουν στην
αποχή τους από το μεταφορικό έργο. Το αξιοπερίεργο είναι ότι δεν
καταγγέλλουν την σύμβαση που έχουν υπογράψει με την κυβέρνηση ακόμη και
εάν η τελευταία δεν τους πληρώνει η καταπατά τα δικαιώματα τους. Αντί
λοιπόν να καταγγείλουν την σύμβαση και να προσφύγουν στα δικαστήρια με
αγωγές και μηνύσεις έναντι του ελληνικού δημοσίου για να πάρουν ακόμη
και με τόκο τις προβλεπόμενες αποζημιώσεις τους προτιμούν να εκβιάζουν
την κυβέρνηση έχοντας ομήρους τους χιλιάδες μαθητές που δεν μπορούν να
φθάσουν στο δημόσιο σχολείο με δικά τους μεταφορικά μέσα. Γιατί άραγε;
Ο συντεταγμένος τρόπος αντίδρασης της κλειστής επαγγελματικής ομάδας
των μεταφορέων υποχρεώνει την κυβέρνηση σε δεύτερες σκέψεις. Να αλλάξει
άμεσα το καθεστώς των διαγωνισμών για την μεταφορά μαθητών βάζοντας στο
παιχνίδι και άλλους παίκτες και να προχωρήσει άμεσα στην απελευθέρωση
του επαγγέλματος των Μεταφορέων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου