Επίκαιρα Θέματα:

Τρίτη 6 Ιουλίου 2010

Η επαναστατική Δύναμη των Πολιτών ή Η άλλη νίκη της Δημοκρατίας


του Νίκου Τσιουκαρδάνη
«…Το όνομά του, επειδή δε ζούμε στηριγμένοι πάνω στους λίγους παρά στους περισσότερους, είναι κυριαρχία του δήμου, δημοκρατία…».
Περικλέους Επιτάφιος (μετάφραση Ι.Θ. Κακριδή).

Φίλες και φίλοι,
το ανοιχτό, αντικειμενικό και απροκατάληπτο Δημοψήφισμα της 4ης Ιουλίου στο Βελβεντό, έπειτα από την ουσιαστική Λαϊκή Συνέλευση των δημοτών της 25ης Ιουνίου για την αποσαφήνιση της περαιτέρω πορείας, είχε ως αποτέλεσμα ένα βροντερό ΟΧΙ! Ένα βροντερό ΟΧΙ σε ποσοστό 95,64% των πολιτών, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία. Το μήνυμα στάλθηκε. Οι πολίτες ψήφισαν ΟΧΙ στη συνένωση του Δήμου μας, αποστομώνοντας οριστικά όλους όσους είχαν ακόμη αμφιβολίες για την ενότητα, την ομοψυχία, την πίστη και την προοπτική της Κοινωνίας των Πολιτών του Δήμου Βελβεντού. Το Βελβεντό, με το Δημοψήφισμα της 4ης Ιουλίου, διακήρυξε πανηγυρικά την πλήρη αποχή του από τις διπλές (ή μήπως και εθνικές, άρα τριπλές;) αυτοδιοικητικές(!) εκλογές του Νοέμβρη.






Κάτι, λοιπόν, που όφειλε να είχε κάνει η Κυβέρνηση, δηλαδή να δώσει την ευκαιρία στις τοπικές κοινωνίες να αποφασίσουν οι ίδιες για την τύχη τους και, σε κάθε περίπτωση, να θέσει το τελικό σχέδιο «Καλλικράτης», όχι σε προσχηματική διαβούλευση, αλλά στην κρίση του ίδιου του λαού, το αποφάσισε και το πραγματοποίησε η Συνέλευση των δημοτών του Βελβεντού. Ενεργοποιήσαμε τη δυνατότητα του Δημοψηφίσματος γιατί πιστεύουμε ότι μόνο χάρη σ’ αυτό οι Πολίτες θα είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν καθολικά για το θέμα της συνένωσης, πράγμα το οποίο τα πολιτικά κόμματα είχαν αποφύγει να φέρουν σε ουσιαστική δημόσια συζήτηση. Η στάση τους αυτή ήταν και είναι ένα ακόμη χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς εννοούν τη δημοκρατία και τη λαϊκή συμμετοχή για την οποία κόπτονται.

Αντί άλλων σχολίων, παρουσιάζουμε σήμερα ένα παράδειγμα που αφορά την Επανάσταση των πολιτών. Όταν οι πολίτες ψηφίζουν λευκό ή - όπως στο Βελβεντό - δεν ψηφίζουν καθόλου, αν θέλετε… Το παράδειγμα αναφέρεται σε ένα μυθιστόρημα, στο «Περί φωτίσεως».
Παραδόξως, είναι σαν να γράφτηκε για το Βελβεντό, μόλις χθες…
Απολαύστε το…
Πριν από μια δεκαετία περίπου, κυκλοφόρησε το «Περί τυφλότητος» του Χοσέ ή Ζοζέ Σαραμάγκου, ενός κορυφαίου Πορτογάλου πεζογράφου, ποιητή και νομπελίστα, που έχασε πριν λίγες μέρες τον αγώνα για τη ζωή στα 87 του χρόνια. Είναι ένα αλληγορικό μυθιστόρημα για τους κατοίκους μιας πόλης που σταδιακά, ο ένας μετά τον άλλον, χάνουν το φως τους για να δουν την αλήθεια, πέρα από τις φυλετικές διακρίσεις, τις επαγγελματικές και κοινωνικές τάξεις, τις σχέσεις με την εξουσία, ακόμα και τις σεξουαλικές συμπεριφορές.
Στον αντίποδά του, πριν από λίγα χρόνια, το 2006, κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις «Καστανιώτη» το «Περί φωτίσεως», ένα μυθιστόρημα στοχαστικό και επίκαιρο, που κάλλιστα μπορεί να διαβαστεί και ως δοκίμιο και να δώσει «μαθήματα» - αν και ο Σαραμάγκου ποτέ δεν ήθελε να είναι στρατευμένος ή διδακτικός - στους απανταχού κυβερνώντες και στους ψηφοφόρους τους.
Πρόκειται για μια καυστική και πικρή αλληγορία για την κρίση των σύγχρονων δημοκρατιών. Ξεκινά, όπως όλα σχεδόν τα μυθιστορήματα του Σαραμάγκου, με ένα παράδοξο και εκπληκτικό επεισόδιο. Το «Περί φωτίσεως» αρχίζει λοιπόν, με τη διεξαγωγή εκλογών στην πρωτεύουσα μιας χώρας που δεν κατονομάζεται, όπου οι πολίτες ψηφίζουν λευκό στις εκλογές. Από την καταμέτρηση των ψήφων στην πρωτεύουσα δεν υπερισχύει κάποιο κόμμα της δεξιάς ή της αριστεράς, αλλά πρώτη δύναμη αναδεικνύεται το λευκό, με ποσοστό περίπου 74%. Οι εκλογές επαναλαμβάνονται την επόμενη Κυριακή και το λευκό ξεπερνά το 82%. Η κυβέρνηση δεν αποδέχεται το αποτέλεσμα των εκλογών, υποψιάζεται την ύπαρξη διεθνούς συνωμοσίας και επιβάλλει έκτακτη νομοθεσία...
Κενό εξουσίας αρχίζει να διαφαίνεται και σε μια κρίση πανικού τα δύο μεγάλα κόμματα, ο κρατικός μηχανισμός και οι δημόσιες υπηρεσίες εγκαταλείπουν την πόλη και καταστρώνουν αστυνομικά σχέδια για να ανακαλύψουν τον υποκινητή της λευκής ψήφου. Μια έκπληξη, όμως, περιμένει τους κρατούντες: ο πληθυσμός της πόλης αφυπνίζεται, «φωτίζεται» και ανακαλύπτει εξαρχής τις αξίες της αλληλεγγύης, της προσωπικής ευθύνης, της αλληλοβοήθειας. Το κράτος, ωστόσο, δεν έχει πει ακόμα την τελευταία λέξη...
Σε παλαιότερη συνέντευξή του στην «El Pais» ο νομπελίστας συγγραφέας τονίζει ότι ένα εκλογικό αποτέλεσμα στο οποίο θα κυριαρχεί η λευκή ψήφος είναι αν όχι ανέφικτο, τουλάχιστον εξωπραγματικό. Παραδέχεται ότι η άποψή του είναι προκλητική, ωστόσο «η λευκή ψήφος έχει τη δύναμη μιας βόμβας για το δημοκρατικό σύστημα, όχι για να το καταστρέψουμε, αλλά για να το αναμορφώσουμε και να το ανανεώσουμε». Το λευκό κατά την άποψή του ισοδυναμεί με μια επανάσταση, μια επανάσταση των πολιτών, η μόνη που μπορεί να αλλάξει τον κόσμο.
Η δημοκρατία, σήμερα, υπογραμμίζει, δεν μπορεί να εγγυηθεί την κοινωνική δικαιοσύνη, τη δίκαιη κατανομή των αγαθών. «Το δημοκρατικό σύστημα είναι δέσμιο των τύπων, δεν μπορεί να πάει πέρα από αυτούς, στερείται ουσίας. Η δημοκρατία στην οποία αναφέρεται η αφήγησή μου είναι τυπικά άψογη, αλλά στην πραγματικότητα είναι περιορισμένη, εξαρτημένη, ακρωτηριασμένη. Από ποιο πράγμα; Από το γεγονός ότι οι εκλογείς κάθε τέσσερα χρόνια καλούνται να αντικαταστήσουν μια κυβέρνηση με μιαν άλλη, αλλά αυτό που στην πραγματικότητα δεν αλλάζει ποτέ, αυτό που οι πολίτες δεν μπορούν να επηρεάσουν, είναι η διαπλοκή ανάμεσα σε οικονομική εξουσία και πολιτική εξουσία. Σήμερα όσο ποτέ άλλοτε η αγορά εξουσιάζει την πολιτική. Και στον πολίτη εκλογέα δεν απομένει παρά να νομιμοποιεί αυτό το σύστημα. Εκτός εάν, όπως συμβαίνει στο μυθιστόρημα, αποφασίσει να αξιοποιήσει μιαν από τις δυνατότητες που θεωρητικά του προσφέρονται: να ψηφίσει λευκό. Αλλά η πολιτική εξουσία δεν αποδέχεται αυτή τη λύση...
Αυτό που σήμερα χρειαζόμαστε δεν είναι μια δημοκρατία των τύπων, μια απλή εναλλαγή κυβερνήσεων στην εξουσία, αλλά μια δημοκρατία ουσίας. Θεωρεί ότι η δημοκρατία είναι το μικρότερο κακό, μόνον που έπρεπε να προσπαθεί να γίνει όλο και καλύτερη. Αντιθέτως όμως δεν το κάνει».
Είναι αλήθεια ότι, μετά το εντυπωσιακό αποτέλεσμα των εκλογών και όσα ακολουθούν, η πόλη, που εγκαταλείφθηκε από τις αρχές και ετέθη υπό πολιορκία, συνεχίζει να ζει με τρόπο απίστευτα αρμονικό. Αλλά ο Ζοζέ Σαραμάγκου είναι συγγραφέας και του επιτρέπεται να φανταστεί μια διαφορετική πραγματικότητα. Και να δώσει και στον αναγνώστη τη δυνατότητα να τη φανταστεί. Αυτό είναι που τον ενδιαφέρει.
Γι' αυτό συμβουλεύει πάντα να σεβόμαστε τους γέρους και ποτέ να μην τους θεωρούμε ξοφλημένους. Όσο είναι ζωντανός, ένας άνθρωπος μπορεί να κάνει πολλά πράγματα.

Μπορεί να έχει παρέλθει ο καιρός των επαναστάσεων, όμως αρχίζει σιγά σιγά η ώρα των εξεγέρσεων υπό οποιαδήποτε μορφή (διεκδίκηση δικαιωμάτων μέσω δημοψηφισμάτων, πολιτική ανυπακοή, αντιπολεμικά συλλαλητήρια, εμφάνιση κινημάτων κοινωνικής αμφισβήτησης κ.ά.).
            Αν υπάρχει κάποια ελπίδα για το μέλλον της ανθρωπότητας είναι αυτή η ώρα των εξεγέρσεων (οι οποίες οφείλουν να έχουν πολιτικές αντιπροτάσεις) και όχι τόσο η διπλωματική ικανότητα. Το «ΟΧΙ» των Βελβεντινών δεν είναι αμυντικό, είναι εξεγερτικό και πιθανώς να οχλήσει τα πάσης φύσεως συμφέροντα και την αδιαφορία ορισμένων, είτε στο Βελβεντό διαβιούν είτε στην Κοζάνη είτε στην Αθήνα. Είναι δυνατόν να μας συστήνει κάποιος τρίτος τι είναι καλό και τι όχι; Απαιτείται – λεν οι ιθύνοντες, πολιτικοί ή πολιτικάντηδες συνήθως – ψυχραιμία, νηφαλιότητα, αξιολόγηση, ρεαλισμός και όχι ανέξοδες πατριωτικές κορόνες και συναισθηματικές φορτίσεις. Μπα, τι λέτε;
Φίλες και φίλοι, οι εξουσίες μόνο τότε θορυβούνται και οπισθοχωρούν και ανησυχούν, όταν συναντούν αντίσταση, όταν συνειδητοποιούν ότι τα βασανιστήρια και τα βάσανα στα οποία αυτές επιδίδονται χωρίς αισχύνη μπορούν να προκληθούν και από τους κατεχόμενους.
Ξεχνάμε άπαντες ότι τα «ταραχοποιά» στοιχεία δεν είναι εγγενή των κοινωνιών αλλά προϊόντα αυθαιρεσιών και της τυραννικότητας της εξουσίας…
Ετσι, και οι εξεγερμένοι του Βελβεντού, δεν στέλνουμε κανένα μήνυμα. Το μήνυμά μας είναι η εξέγερση. «Το μέσο είναι το μήνυμα» όπως έλεγε και ο Μακ Λιούαν.
Δεν μπορούμε ποτέ να πάψουμε να σκεφτόμαστε και να ονειρευόμαστε, όπως δεν μπορούμε και να πάψουμε να αναπνέουμε.

            Σας ευχαριστώ.
Τσιουκαρδάνης Νικόλαος
Πολίτης, δημότης και κάτοικος
του Δήμου Βελβεντού

23 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΝΑΙ ΣΤΟ ΔΝΤ ?
ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΛΟΙ ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΒΡΟΝΤΕΡΑ ΤΟ ΛΕΜΕ, ΑΡΑΓΕ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΚΟΥΕΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ?

Ανώνυμος είπε...

Νίκο πες μας ειλικρινά.
Αν αυριο το υπουργείο πει πέμπτος δήμος στο νομό Κοζάνης Το Βελβεντό αυτά που λές για εξέγερση θα συνεχίσεις να τα λές ;
Εδώ μας παίρνουν και τα σώβρακα και δεν σε άκουσα, πρό Καλλικράτη, να προτείνεις εξέγερση. Ενώ τώρα που θίγονται μικροσυμφέροντα ενός χωριού 3500 κατοίκων θυμήθηκες να προτείνεις κοινωνική εξέγερση ;
Κράτα δυνάμεις γιατί έρχονται δύσκολα χρόνια και η εξεγερσιακή διάθεση θα ειναι περισσότερο χρήσιμη.
Καλές οι φιλοσοφικές πλοηγήσεις στο υπερπέραν αλλά ειναι καλές μόνο για φιλολογικές βραδυές.
Αμήν.

Ανώνυμος είπε...

den akoyei giati metroyn ta lefta akomh poy mas eipan ton oktobrio oti yparxoyn

Ανώνυμος είπε...

06 Ιουλίου 2010 1:31 μ.μ.

Αν οι Βελβεντινοί ξεκινούσαν την εξέγερσή τους πριν τον Καλλικράτη και πριν τον εμπαιγμό εσύ τί θα έλεγες? Να σου πω εγώ: ότι οι Βελβεντινοί δεν ξέρουν τί τους γίνεται, μαζεύονται για φαγοπότι και ανούσια παλεύουν. Είναι έτσι ή δεν είναι? Αυτά που λέτε και τώρα δηλαδή εις την νιοστή.
Η οποιαδήποτε εξέγερση πρέπει να έχει μια αιτία (ή αφορμή αν θες). Η εξέγερση του Βελβεντού αφορά ένα συγκεκριμένο θέμα, χωρίς ωστόσο να μας περνούν αδιάφορα τα γενικά τεκτενόμενα στην χώρα. Αν η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ κτλ είχαν την οργάνωση, την μαχητικότητα, την ομοψυχία των Βελβεντινών πίστεψέ με ότι οι αγώνες τους θα είχαν άλλη τροπή.
Άφησε λοιπόν τις εξυπνάδες. Γιατί οι 2400 Βελβεντινοί που προσήλθαν στο δημοψήφισμα μόνο για αμπελοφιλοσοφίες για το υπερπέραν ΔΕΝ ήρθαν.

ΥΓ: Κι αν ΟΛΟΥΣ μας μάς παίρνουν τα "σώβρακα", εμάς μάς παίρνουν και το σπίτι.

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Λ.Σ.

Ανώνυμος είπε...

1:31 εσύ σώσε το τομαράκι σου, αποθήκευσε λάδι και αλεύρι στο υπόγειο κι άσε τους άλλους να ξοδεύουν τη φαιά ουσία τους όπως γουστάρουν.

Ανώνυμος είπε...

1:31 πρός ανώνυμο 2:20.
Σιγά ρε επαναστάτη του γλυκού νερού. Εγώ δεν αποθηκεύω λάδι και αλεύρι στο υπόγειο. Βασίζομαι σε σένα και κοιμάμαι ξεβράκωτος. Ξεκίνα εσύ την επανάσταση και χωρίς εμένα.
Πές μας όμως εσύ με τι μάρκα ρούχα ντύνεσαι;
Η μαμά σου σου ετοιμάζει το γάλα κάθε πρωί;
Το χαρτζιλίκι φτάνει για ποτό ;
Και προσοχή όχι στα βαθιά.

Ανώνυμος είπε...

Είμαι 32 δουλέυω απ' τα 20 και μένω χωρίς τη μαμά τα τελευταία 10 χρόνια... Το μπλουζάκι που φοράω είναι made in Taiwan... και δεν πίνω αλκοόλ!
Τίποτα άλλο θες να σου πω?
Όσο για σένα που έχεις τη συμβουλή έτοιμη λες και στη ζητήσαμε... πρόσεχε στον ύπνο... κυκλοφορούν και κουνούπια... δεν ξέρεις που μπορεί να παν να κάτσουν!

Ανώνυμος είπε...

apo pote eseis oi velventinoi ginate kai agwnistes? kai enow esas ta komatoskila kai diaplekomenous sta kina politikous. ayto pou sas kaiei kata vathos einai oti tha xasete to meli pou glifate kai gleifoun oloi se ayti ti xwra(osoi dioikoun). ayti einai i alitheia , edw mexri kai mplouzakia me 6eurw vgalate gia tin dithen enisxisi tou kapi tonizontas sto oxi.

Ανώνυμος είπε...

Nίκο ελα στην πραγματικότητα και σοβαρέψου Νίκο καλά είναι να κάνεις και μιά αυτοκριτική Νίκο σοβαρέψου και άσε τους Πορτογάλους στοχαστές. Γύρνα στην καθημερινότητα και προσγειώσου στην Ελλάδα του σήμερα. Ξέχνα τους τρείς μισθούς που παίρνεις και σκέψου αυτόν που ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΟΙΡΑ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ. ΔΕΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΨΩΜΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΣΥ ΣΚΕΨΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΛΑΥΣΕΙΣ ΤΟ ΖΕΣΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ ΗΛΙΟ ΜΙΑ ΚΑΙ ΠΟΥ ΞΕΡΩ ΣΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΟΙ ΚΑΛΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΑΡΓΟΣΧΟΛΟΣ ΚΑΘΩΣ ΕΙΣΑΙ.

Ανώνυμος είπε...

Εσύ 3:34 φάε ένα Κοκολιό στα μούτρα κι άσε τους πολιτικούς του Βελβεντού!!!!

Ανώνυμος είπε...

4:14 ta idia skata einai oloi. an anoixthoun oi logariasmoi olwn tha to diapistwsoume aplos iparxoun kapoioi pou erixan kati psixoula dixnontas ergo kai kapoioi alloi oxi i ligotero.

Ανώνυμος είπε...

oi volemenoi tou velventou
mahontai sth proti grami.
gia ta idanika tous?

Ανώνυμος είπε...

Και το ποιό πιθανό αρχηγέ 4:06 εσύ να έχεις τέσσερις!!!!!!!!!!
Ξέρεις τι εννοώ έτσι?
Υ.Γ.: Αλήθεια πέρασες απο "μλ" ή "Ρήγα"?

Ανώνυμος είπε...

Λ.Σ
Ο ΑΥΘΟΡΜΗΤΙΣΜΟΣ ΕΝΟΣ "ΑΓΩΝΙΣΤΗ" ΚΑΙ Η ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΠΑΜ ΑΠΟ ΧΛΜ.
ΔΕΝ ΤΟ ΧΕΙΣ.
ΕΣΥ ΕΧΕΙΣ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΕΡΓΟΛΑΒΙΚΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΜΑΤΑΙΟΥ ΑΓΩΝΑ ΠΟΥ ΣΥΝΝΕΧΙΖΕΙΣ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ, ΑΦΟΥ ΑΡΒΕΛΕΡ-ΓΛΥΚΑΤΖΗ ΣΕ ΑΧΟΥΝ ΑΦΗΣΕΙ.
ΜΟΝΟ Ο ΝΙΚΟΣ ΤΣΙΚ. ... ΓΡΑΦΕΙ......ΙΣΤΟΡΙΑ.
ΠΑΕΙ ΓΙΑ ΝΟΜΠΕΛ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ.
ΘΑ ΣΕ ΦΑΕΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΟΛΗ ΤΗ ΔΟΞΑ.
ΓΙΝΕ ΛΙΓΟ ΠΙΟ "ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΣ" (ΟΠΩΣ Ο ΦΟΡΛΑΝ).
ΒΓΑΙΝΕΙΣ ΛΙΓΟ ΛΑΙΤ, ΔΕΝ ΣΟΥ ΤΟ ΕΙΠΕ ΤΟ ΦΑΝ ΚΛΑΜΠ ΣΟΥ?
ΤΙ ΑΚΟΥΩ ΓΙΑ ΜΠΛΟΥΖΑΚΙΑ,ΚΟΝΚΑΡΔΕΣ , ΕΧΟΥΜΕ ΜΠΙΖΝΕΣ?
ΠΑΣ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΟΤΙ ΤΟ ΝΟΕΜΒΡΗ ΘΑ σμαζουχθιτι ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΘΑ ΣΑΣ ΡΩΤΑΕΙ Ο ΝΤΟΥΝΙΑΣ ΟΛΟΣ ,- ΕΣΕΙΣ ΒΙΛΒΕΝΟΙ ΔΕΝ ΘΕΛΑΤΕ ΑΠΟΧΗ ΑΠ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ -, ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΘΑ ΑΠΑΝΤΑΤΕ...
ΠΟΙΟΣ ΗΡΘΕ?
ΒΡΕΧΕΙ Η ΜΑΣ ΦΤΥΝΟΥΝ?
Β.Κ.

Ανώνυμος είπε...

O NIKOS TSIK ISWS PAEI GIA NOBEL LOGOTEXNIAS ALLA ESY B.K. EXWIS EKSASFALISEI TO NOBEL VLAKEIAS!!!!

Ανώνυμος είπε...

Β.Κ. Είσαι βαθειά νυχτωμένος φίλε μου. Δεν θα περιαυτολογήσω, ένα μόνο θα σου πω:

Με 2236 "ΟΧΙ" εσύ θα ένιωθες μοναξιά?????

Λ.Σ.

Ανώνυμος είπε...

Πάρτα B.K.... έτσι... για όνειρα γλυκά...

Ανώνυμος είπε...

Επειδή 8.49 γνωρίζω τον Λ.Σ αλλά μπορώ να φανταστώ από τα γραπτά του στο blog τον νομπελίστα της φούσκας μπέρδεψες τις κλούτσες με τις ...τσες.Ο ένας έχει μάθει να αγωνίζεται με τη δουλειά του ενώ ο άλλος με τα λόγια τα παχιά.Δυστυχώς Τ.Σ. τα λόγια τα παχιά δεν τρώγονται.ΤΟ ΠΕΤΡΟΜΕΝOΝ ΦΑΓΕΙΝ ΑΔΥΝΑΤΟΝ.Η ξύλινη γλώσσα είναι καράβι χωρίς πανιά.

Ανώνυμος είπε...

Διαγωνισμός της μεγαλύτερης πα..ρας, με τον 1:00 να θριαμβεύει πανηγυρικά. ολε!!!!!!!!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Νόμος είναι το δίκαιο του Μανολίξ!

Μη σας χαλάσω τους πανηγυρισμούς, αλλά το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος δεν εξασφαλίζει τίποτε περισσότερο από ένα «μάτσο» φρούδες ελπίδες.

Η στήλη αναλαμβάνει το βαρύ φορτίο της αποκάλυψης του ατοπήματος.

Το δημοψήφισμα είναι μια σεβαστή και δημοκρατική διαδικασία, εφόσον διενεργηθεί με βάση τον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, άρθρο 216 του Ν.3463/06 (δηλ. με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών, ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν τον έλεγχο νομιμότητας της διενέργειας του τοπικού δημοψηφίσματος από τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας, κατά το άρθρο 149, την προκήρυξη και τη διαδικασία διεξαγωγής της ψηφοφορίας, την εξαγωγή και δημοσίευση του αποτελέσματος, τους όρους χρηματοδότησης των εμπλεκόμενων πλευρών και προβολής των προβαλλόμενων θέσεων, καθώς και κάθε σχετικό θέμα.).

Ως γνωστόν τέτοιο προεδρικό διάταγμα δεν υπήρξε και επιπροσθέτως – βάση κώδικα - αντικείμενα τοπικών δημοψηφισμάτων δεν μπορούν να αποτελούν θέματα εθνικής πολιτικής (όπως η διοικητική μεταρρύθμιση).

Συμπερασματικά το δημοψήφισμα του Μανολίξ όχι απλά δεν έχει νομική ισχύ αλλά σε συνδυασμό με τις ανεπαρκείς προϋποθέσεις που επέτρεψαν τη διεξαγωγή του, αποτελούν ξεκάθαρη παραβίαση της ισχύουσας νομοθεσίας.

απο το kozan.gr

Ανώνυμος είπε...

Άντε πάλι! Ότι εσύ τώρα είπες είδηση!
Βρε άνθρωπε... αυτό ακριβώς κάνουμε... δείχνουμε ότι δε μας ενδιαφέρουν οι νόμοι τους!

Ανώνυμος είπε...

2:01-kozan.gr

Ό,τι είναι νόμος δεν σημαίνει ότι είναι και ηθικό. Για αυτό θέσπισαν αυτά που λες για τα δημοψηφίσματα, για να μπορούν να μας ελέγχουν. Εμείς δείξαμε την πρόθεσή μας, ΟΧΙ στις εκλογές, ΟΧΙ στη συνένωση. Όπως επίσης αναδείχθηκε και η μειοψηφία (ΠΑΝΤΑ ΣΕΒΑΣΤΗ), το οποίο ήταν και ένα μεγάλο στοίχημα. Να εκφραστούν δηλαδή και διαφορετικές απόψεις μέσα σε ένα κλίμα ελυθερίας και ΠΛΗΡΟΥΣ δημοκρατίας.
ΑΔΙΑΒΛΗΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ και ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ήταν αυτό που συνέβη την Κυριακή. Ιστορικές στιγμές.
Αν δεν δέχεστε το αποτέλεσμα, αγνοείτε προκλητικά 2400 άτομα-πολίτες-ψήφους. Και αυτό αν και δεν αποτελεί "ξεκάθαρη παραβίαση της ισχύουσας νομοθεσίας", αποτελεί μεροληπτική κώφευση από μέρους σας που μόνο σας εκθέτει.
Τόσο σέβας πια στη νομοθεσία, και ασέβεια σε 2400 άτομα...

ΥΓ: Ο αγώνας είναι δύσκολος, πολύπλοκος και χρόνιος. Αν δεν μπορείτε kozan.gr να τον παρακολουθήσετε, τουλάχιστον σεβαστείτε τον.

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Λ.Σ.

Ανώνυμος είπε...

Μακάρι όλοι εσείς που κόπτεστε για την παρανομία να γράφατε και για τις παρανομίες που κάνουμε όλοι μας στο τιμόνι και σκοτωνόμαστε στους δρόμους!
Αλλά ξέχασα... εκεί πρόκειται περί μαγκιάς του νεοέλληνα που πήρε καινούργια ρόδα και βγήκε για μόστρα. Ο ίδιος νεοέλληνας όμως όταν βλέπει το γείτονα να σηκώνει κεφάλι, θυμάται το νόμο!
Ξεφτιλισμένη Ελλάδα του 2010 δε θυμίζεις σε τίποτα το παρελθόν σου!

Το Προφίλ μας