Συνέντευξη στη Χαρά Καλημέρη, imerisia.gr
Ακόμη ένας εθνικός
διάλογος για την Παιδεία βρίσκεται σε εξέλιξη. Τι νέο θεωρείτε ότι
μπορεί να προσφέρει, με δεδομένο ότι πορίσματα άλλων διαλόγων παραμένουν
στο «συρτάρι»;
Ο εθνικός διάλογος του 2009-2011
έλαβε υπόψη τη μελέτη αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος που έγινε
το 1988 επί υπουργίας Γ. Παπανδρέου από τον ΟΟΣΑ και την αξιολόγηση
όλων των εκπαιδευτικών νομοθετημάτων που έγιναν μέχρι το 2011, καθώς και
μια συγκριτική αξιολόγηση με τα συστήματα άλλων χωρών, επίσης με
στοιχεία του ΟΟΣΑ. Οι πέντε νόμοι (ΑΕΙ, πειραματικά, βελτίωση της
ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, νέο Σχολείο και δια βίου εκπαίδευση),
καθώς και τα τρία σχέδια νόμων (Λύκειο ... Τεχνολογικό Λύκειο -
εισαγωγή στα ΑΕΙ, έρευνα και διοικητική μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης)
που παρέδωσα στον διάδοχό μου, έλαβαν υπόψη τους όλα τα πορίσματα του
εθνικού διαλόγου που ξεκίνησε τη δεκαετία του 2000 διατηρώντας τη
συνέχεια και σε νομοθετικές παρεμβάσεις αλλά και σε πρόσωπα.