Εισαγωγικά, αναφέρθηκε στην τραγωδία των Τεμπών, στηλιτεύοντας τη στάση της Ν.Δ. να απορρίψει την πρόταση του ΠΑΣΟΚ, ώστε σήμερα στο Κοινοβούλιο η διαδικασία να αποτελούσεαποκλειστικά φόρο τιμής στη μνήμη των νεκρών και στο αδιάκοπο δράμα των οικογενειών τους, σε ένα οφειλόμενο «χρέος αλήθειας προς τη νέα γενιά».
Εκκινώντας την κριτική του προς το Νομοσχέδιο, τεκμηρίωσε πως παραβιάζει τους κανόνες καλής νομοθέτησης, καθώς «τέθηκε σε διαβούλευση με μόλις 32 άρθρα και κατετέθη σχεδόν διπλάσιο, με 56 άρθρα, που μαζί με τις Τροπολογίες έγιναν 63. Η διαβούλευση αποτέλεσε μια καινοτόμα δημοκρατική επιλογή που θέσπισεη Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ επί Πρωθυπουργίας Γ. Α. Παπανδρέου, προς εμβάθυνση της Δημοκρατίας. Απευθύνεται και δίνει το λόγο στους πολίτες, μια δυνατότητα που εσείς τους αφαιρέσατε για το μισό Νομοσχέδιο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι επιστροφές ΕΦΚ στους αγρότες για το πετρέλαιο, που βεβαίως υπερψηφίζουμε, θα ήταν όμως σημαντικό να καταγραφεί στη διαβούλευση η φωνή της αγροτιάς που συμβαδίζει με την πρότασή μας, για πάγια λύση αγροτικού πετρελαίου στην αντλίακατά την ευρωπαϊκή πρακτική».
Επιπλέον, προς επίρρωση της επιχειρηματολογίας περί κακής νομοθέτησης, παρέπεμψε στις παρατηρήσεις τόσο της Έκθεσης της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής όσο και της Ανεξάρτητης Αρχής του Συνηγόρου του Πολίτη, περί ασάφειας και προβληματικών νομοτεχνικών επιλογών σε σειρά άρθρων.
Στο πλαίσιο της ομιλίας του, αποδόμησετο Νομοσχέδιοσε τέσσερις θεματικούς άξονες, όπως αυτοί προέκυψαν από την ακρόαση φορέων που διεξήχθη στην αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή. Καυτηρίασε μάλιστα«τον απαξιωτικότρόπο με τον οποίο η Κυβέρνηση αντιμετώπισε τις περιβαλλοντικές οργανώσεις, στις οποίες δεν δίστασε να καταλογίσει επιπολαιότητα, ανευθυνότητα και έλλειψη σοβαρότητας, σαν μια “Κυβέρνηση σοφών”με μονοπώλιο στη γνώση».
Πρώτον, όσον αφορά τον αντι-αυτοδιοικητικό χαρακτήρα του Νομοσχεδίου που αφαιρεί αρμοδιότητες και πόρους από τους Δήμους, κάλεσε ξανά την Κυβέρνηση να απαντήσειεάν για όλα τα φαινόμενα ανομίας και αυθαιρεσιών που έχουν εντοπιστεί σε ελληνικές παραλίες, ευθύνεται η Τοπική Αυτοδιοίκηση. «Οσυγκεντρωτισμός και ηκαχεξία των αποκεντρωμένων θεσμών είναι η βασική ειδοποιός διαφορά μας από ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος. Ηανάγκη για περισσότερη αποκέντρωση και αυτοδιοίκησηαποτελεί απάντηση στα μεγάλα“μέτωπα” της εποχής, την κλιματική αλλαγή και τις ανισότητες. Χρειαζόμαστε πολύ πιο ισχυρό ρόλο στην Τοπική Αυτοδιοίκησηγια τον “ελέφαντα στο δωμάτιο”, που δεν είναι άλλος από τον υπερτουρισμό. Δύσκολα θα βρούμε κεντρικό κράτος να έχει ορθώσει ανάστημα στον υπερτουρισμό. Αντιθέτως, σημειώνουμε τα κινήματα στη Βαρκελώνη, στο Άμστερνταμ,στηΦλωρεντία, σε μια σειρά άλλων μικρότερων πόλεων,όπου οι τοπικές κοινωνίες, παρά τα πρόσκαιρα οφέλη του υπερτουρισμού, βλέπουν πως εξοστρακίζονταιαπό τα κέντρα των πόλεων, αλλοιώνεται ο τρόπος ζωής τους, “απαλλοτριώνονται” τα δικαιώματά τους. Υπάρχουν πολλές και ενδιαφέρουσες εξελίξεις σε Χώρες με αποκεντρωμένο πρότυπο. Εξάλλου και ο εκπρόσωπος του κινήματος πολιτών για ελεύθερες παραλίες της Πάρου, τόνισε στην ακρόαση φορέων τη διαφωνία του με την αφαίρεση της αρμοδιότητας παραχώρησης από τους Δήμους. Στην ίδια θεματική εντάσσεται και η ρύθμιση για ταAirbnb, με τον Πρόεδρό μας,Νίκο Ανδρουλάκη, να έχει ήδη προτείνει πρωταγωνιστικό ρόλο για την Τοπική Αυτοδιοίκηση», επισήμανε.
Δεύτερον, ο Π. Κουκουλόπουλος ανέπτυξε το αντι-περιβαλλοντικό περιεχόμενο του Νομοσχεδίου, με παράθεση διατάξεων όπως -ενδεικτικά- η κατάργηση του ελάχιστου πλάτους 30 μέτρων παραλίας, η μείωση από 5 σε 4 μέτρα της ελεύθερης ζώνηςαπό την ακτογραμμή, οι καταστροφικές παρεμβάσεις για τις μικρές παραλίες με μείωση του πλάτους από 5 σε 4 μέτρα και με εισαγωγή πάγιας δυνατότητας να παραχωρούνται σε ξενοδοχεία, η ανατροπή του ορισμού για την έκταση επί της οποίας υπολογίζεταιτο ποσοστό παραχώρησης, κ.ο.κ.
Τρίτον, υπογράμμισε πως «η Κυβέρνηση σε πολλές περιπτώσεις κάνει πολύ δύσκολη τη λειτουργία των μικρομεσαίων ελεύθερων επαγγελματιών, κυρίως τηςεστίασης, γιατί επιφυλάσσει μια γαλαντόμα συμπεριφορά στα ξενοδοχεία και ταυτόχρονα μια απολύτως μίζερη-έως εχθρική- αντιμετώπιση στους μικρομεσαίους όλης της χώρας», αναφέροντας σχετικές ρυθμίσεις.
Τέταρτον, διατύπωσε προβληματισμό για την εφαρμοσιμότητατου νέου πλαισίου, ιδίως λόγω του χάους αλληλεπικαλυπτόμενων αρμοδιοτήτων, αλλά και δεδομένης της ακραίας υποστελέχωσηςτων Κτηματικών Υπηρεσιών του Υπουργείου, όπου η Κυβέρνηση συγκεντρώνει τις αφαιρούμενες από τους Δήμους αρμοδιότητες. Πρότεινε δε πως «η διαδικασία παραχώρησης μπορεί και πρέπει να ασκείται από τους Δήμους, με πλήρηδιαφάνεια και αξιοποίηση της ψηφιακής πλατφόρμας που προτείνει η ΚΕΔΕ και έχει ήδη επιτυχημένα λειτουργήσει στην πράξη».
Υπό αυτά τα δεδομένα, λοιπόν, ξεκαθάρισε πως το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής αυτονόητα, με βάση τις διαχρονικές αρχές και αξίες του, καταψηφίζει επί της αρχής το Νομοσχέδιο που στρέφεται εναντίον της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, του περιβάλλοντος, των μικρομεσαίων καιτης σύγκλισης με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ταυτόχρονα, με σαφήνεια επανέλαβε ότι, όπως έχει αναλυτικά αναφέρει στις συνεδριάσεις της Επιτροπής, υπάρχουν μεμονωμένες διατάξεις που το ΠΑΣΟΚ θα υπερψηφίσει, όπως αυτές για το επίδομα γέννησης, για το αγροτικό πετρέλαιο, για τις εφημερίες στο Ε.Σ.Υ. και ορισμένες άλλες.
Επέλεξε, τέλος, να κλείσει την ομιλία του με τα λόγια του ίδιου του κ. Μητσοτάκη, από ανακοίνωσή του για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος τον Ιούνιο 2019 λίγο πριν γίνει Πρωθυπουργός, που ουδεμία σχέση έχουν με όσα αντι-περιβαλλοντικά περιλαμβάνει το Νομοσχέδιο κόντρα στην εμπεριστατωμένη κριτική των περιβαλλοντικών οργανώσεων.
Αναλυτικότερα, μπορείτε να δείτε το video με ολόκληρη την ομιλία εδώ: https://collab.parliament.gr/~rdBMm
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου