Επίκαιρα Θέματα:

Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024

Μ.Ε.ΤΕ.Α.Ε. :Ο τρόπος μεταφοράς του λιγνίτη στο εξωτερικό είναι επιλογή των αγοραστών και επηρεάζεται κατά κύριο λόγο από το διαμορφούμενο μεταφορικό κόστος

Ποικίλες συζητήσεις είχε προκαλέσει η ανάρτηση του Χάρη Γκοβεδάρου για τη μεταφορά λιγνίτη από το Προσήλιο στη Βόρεια Μακεδονία σε μια μεταβατική για την εποχή περίοδο μετά και τις πρόσφατες δηλώσεις Στάσση για κλείσιμο των μονάδων το 2026.Είναι εντελώς παράλογο από τη μια το πρόωρο λουκέτο στις μονάδες, από την άλλη η μεταφορά του στην γείτονα χώρα και μάλιστα με σκοπιανούς μεταφορείς για να καεί εκεί και στην συνέχεια να το αγοράζουμε για πιθανή κάλυψη των αναγκών μας.

Να όμως που ο ιδιώτης που κρατά με νύχια και δόντια το προσωπικό του θα πρέπει να εμπορευτεί το λιγνίτη με τον πελάτη να επιλέγει τον τρόπο μεταφορά του .Μετά από επικοινωνία μας με τη Μ.Ε.ΤΕ.Α.Ε. έγινε σαφές ότι: “Η εταιρεία Μ.Ε.ΤΕ. Α.Ε. δραστηριοποιείται ως παραγωγός λιγνίτη σχεδόν 30 έτη, αξιοποιώντας λιγνιτικά κοιτάσματα κυρίως για ενεργειακές χρήσεις. Απευθύνεται τόσο στην ελληνική ενεργειακή αγορά όσο και σε άλλες αγορές στις οποίες είναι ανταγωνιστική. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται η ικανοποιητική λειτουργία του λιγνιτωρυχείου Προσηλίου, υποστηρίζοντας περισσότερες από 150 θέσεις εργασίας. Ειδικά για τη μεταφορά του λιγνίτη από το λιγνιτωρυχείο στους Ατμοηλεκτρικούς Σταθμούς Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας, διευκρινίζεται ότι αυτή γίνεται με τρόπο τον οποίο επιλέγουν οι πελάτες της και μπορεί να είναι είτε με φορτηγά αυτοκίνητα δικής τους επιλογής είτε με αυτά που ήδη συνεργάζεται η εταιρεία.

Όπως είναι ήδη γνωστό από τις αρχές του μηνός Νοεμβρίου του έτους 2023 έχουν διακοπεί οι παραδόσεις λιγνίτη από το Προσήλιο στον ΑΗΣ Μελίτης, λόγω προσωρινής αδυναμίας απορρόφησής του από τη Δ.Ε.Η. Α.Ε. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει μεταφορικό έργο για τους τουλάχιστον 55 συνεργάτες-μεταφορείς ιδιοκτήτες φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (Δ.Χ.), με τους οποίους η εταιρεία συνεργάζεται επιτυχώς επί πολλά έτη.

Η εταιρεία, αναγνωρίζοντας το σοβαρό πρόβλημα, που έχει δημιουργηθεί με τους συνεργάτες- μεταφορείς επιδιώκει στις μεταφορές λιγνίτη προς το εξωτερικό να συμμετέχουν και αυτοί, εφόσον είναι εφικτό. Όπως προαναφέρθηκε ο τρόπος μεταφοράς του λιγνίτη στο εξωτερικό είναι επιλογή των αγοραστών και επηρεάζεται κατά κύριο λόγο από το διαμορφούμενο μεταφορικό κόστος.

Σημειώνεται ότι οι πελάτες εξωτερικού δραστηριοποιούνται σε διαφορετικά μακροοικονομικά περιβάλλοντα και επωφελούνται από χαμηλότερες τιμές πετρελαίου, χαμηλότερους μισθούς, χαμηλότερη φορολογία και χαμηλότερες λοιπές σχετικές επιβαρύνσεις που αφορούν στη χρήση του λιγνίτη”.

Ιωάννα Παπαδημητρίου, prlogos.gr

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

κλείσαμε εργοστάσια, κλείσαμε ορυχεία έχουν πληγεί εκατοντάδες επιχειρήσεις, έχουμε μείνει άνεργοι, σε λίγο δεν θα έχουμε να φάμε εάν συνεχίσουμε να ζούμε στην δυτική Μακεδονία, αλλά τουλάχιστον έχουμε καθαρή "πράσινη οικολογική" ατμόσφαιρα. Άσχετα που το εργοστάσιο στα Σκόπια 50 χιλιόμετρα απο εδώ καίει τον λιγνίτη μας και μας πουλάει το ρεύμα πίσω. Αρε Ελλαδάρα...

Ανώνυμος είπε...

Και επιπλέον γεμίσαμε καθρεπτάκια από επενδυτές και μεγάλες εταιρείες χωρίς να υπάρχει συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας.

Το Προφίλ μας