Γράφτηκαν πολλά για την κατάσταση στην Κερατέα.
Τα περισσότερα ήταν οι γνωστές μεγαλοστομίες, λόγια ρηχά και άκρως
«επαναστατικά». Ακούσαμε για το «δικαίωμα στην ανυπακοή», «την
αντίσταση στη χούντα του ΔΝΤ» (λες κι ενδιαφέρεται προσωπικώς ο κ.
Στρος Καν για τα σκουπίδια της Αττικής), μέχρι και για «ωμή επιβολή της
βίας εναντίον αμάχων» (Μίκης Θεοδωράκης).
Μια ενδιαφέρουσα παρέμβαση ήταν του κ. Θανάση Καρτερού στην «Αυγή» της περασμένης εβδομάδας. Να θυμίσουμε ότι ο κ. Καρτερός δεν είναι τυχαίο στέλεχος της Αριστεράς.
Μια ενδιαφέρουσα παρέμβαση ήταν του κ. Θανάση Καρτερού στην «Αυγή» της περασμένης εβδομάδας. Να θυμίσουμε ότι ο κ. Καρτερός δεν είναι τυχαίο στέλεχος της Αριστεράς.
Εχει αντιστασιακές περγαμηνές κατά τη διάρκεια της χούντας,
υπήρξε ανώτερο στέλεχος του ΚΚΕ (συνιδρυτής του εκδοτικού οίκου
«Σύγχρονη Εποχή» και διευθυντής του «Ριζοσπάστη») και σήμερα είναι
βασικός αρθρογράφος της «Αυγής».
Εγραψε λοιπόν ο κ. Καρτερός για «Το μάθημα της Κερατέας»: «καμιά δημοκρατία, όσο καλή και άγια κι αν είναι, δεν προσφέρει αυτοματισμούς κοινωνικής συναίνεσης και τυφλοσούρτες κοινωνικής πειθαρχίας. Αν μια μεγάλη περιοχή, ένας μεγάλος κλάδος, μια μεγάλη πλειοψηφία, λέει όχι σε μια κρατική απόφαση που την αφορά και μάλιστα με την απόλυτη και συμπαγή αποφασιστικότητα της Κερατέας, τότε ας το πάρουν απόφαση ότι η απόφαση δεν περνάει. Κι αυτό είναι απολύτως δημοκρατικό» (Αυγή 1/4/2011).
Ας συμφωνήσουμε. Πώς θα ορίσουμε όμως την «μεγάλη περιοχή»; Δεν ξέρουμε τα μέτρα και σταθμά της αριστερής σκέψης, αλλά η Λαυρεωτική είναι μικρότερη της Αττικής. Επίσης: πώς ορίζεται ο «μεγάλος κλάδος»; Αφού οι φαρμακοποιοί είναι μεγάλος κλάδος και στύλωσε τα πόδια, τότε ορθώς ο υπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Λοβέρδος δεν περιέκοψε τα εξωφρενικά ποσοστά κέρδους που πληρώνουν τελικώς όλοι οι ασφαλισμένοι; Και οι αγρότες είναι μεγάλος κλάδος. Το αίτημά τους να επιδοτούνται αντί να παράγουν είναι θεμιτό και κατά τον κ. Καρτερό «απολύτως δημοκρατικό»; Κι αν δείξουν τη «συμπαγή αποφασιστικότητα της Κερατέας» και κλείσουν για κανένα μήνα τις εθνικές οδούς το αίτημά τους γίνεται δημοκρατικότερο; Μη μιλήσουμε για φορτηγατζήδες, δικηγόρους, μηχανικούς κ.λπ. Κάθε συντεχνία αν δείξει «συμπαγή αποφασιστικότητα» μπορεί να επιβάλλει το δίκιο της σε βάρος του κοινωνικού συνόλου; Με αυτό το σκεπτικό οι «μεγάλες» συγκεντρώσεις των διακοσίων ατόμων νεκρώνουν το κέντρο της Αθήνας, ταλαιπωρώντας το προφανώς μικρό σύνολο των εκατομμυρίων πολιτών.
Η Αριστερά ιστορικά δεν είχε καλές σχέσεις με τη δημοκρατία, αυτή που αποκαλεί και αστική. Τη θεωρούσε κάτι σαν αναγκαίο κακό, αφενός για να μην τρώνε τα νιάτα τους οι αριστεροί στα ξερονήσια κι αφετέρου ένα στάδιο -κάτι σαν το Καθαρτήριο του Δάντη- από το οποίο πρέπει να περάσουν οι κοινωνίες πριν καταλήξουν στον σοσιαλιστικό παράδεισο. Μόνο που το καθαρτήριο έχει δύο πόρτες και η άλλη οδηγεί στην Κόλαση. Σ’ αυτή μπορεί να μας οδηγήσουν οι «μεγάλες περιοχές» και οι «μεγάλοι κλάδοι» όταν νομοθετούν στο πεζοδρόμιο με τις μολότοφ και τη «συμπαγή αποφασιστικότητά» τους.
Η συκοφαντημένη αστική δημοκρατία έχει ένα απλό κανόνα. Να κυβερνά η πλειοψηφία και όχι οι συντεχνίες, όσο μεγάλες κι αν αυτές θεωρούν ότι είναι. Αυτό είναι ένα μάθημα που πρέπει κάποια στιγμή να το μάθει και η Αριστερά.
Εγραψε λοιπόν ο κ. Καρτερός για «Το μάθημα της Κερατέας»: «καμιά δημοκρατία, όσο καλή και άγια κι αν είναι, δεν προσφέρει αυτοματισμούς κοινωνικής συναίνεσης και τυφλοσούρτες κοινωνικής πειθαρχίας. Αν μια μεγάλη περιοχή, ένας μεγάλος κλάδος, μια μεγάλη πλειοψηφία, λέει όχι σε μια κρατική απόφαση που την αφορά και μάλιστα με την απόλυτη και συμπαγή αποφασιστικότητα της Κερατέας, τότε ας το πάρουν απόφαση ότι η απόφαση δεν περνάει. Κι αυτό είναι απολύτως δημοκρατικό» (Αυγή 1/4/2011).
Ας συμφωνήσουμε. Πώς θα ορίσουμε όμως την «μεγάλη περιοχή»; Δεν ξέρουμε τα μέτρα και σταθμά της αριστερής σκέψης, αλλά η Λαυρεωτική είναι μικρότερη της Αττικής. Επίσης: πώς ορίζεται ο «μεγάλος κλάδος»; Αφού οι φαρμακοποιοί είναι μεγάλος κλάδος και στύλωσε τα πόδια, τότε ορθώς ο υπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Λοβέρδος δεν περιέκοψε τα εξωφρενικά ποσοστά κέρδους που πληρώνουν τελικώς όλοι οι ασφαλισμένοι; Και οι αγρότες είναι μεγάλος κλάδος. Το αίτημά τους να επιδοτούνται αντί να παράγουν είναι θεμιτό και κατά τον κ. Καρτερό «απολύτως δημοκρατικό»; Κι αν δείξουν τη «συμπαγή αποφασιστικότητα της Κερατέας» και κλείσουν για κανένα μήνα τις εθνικές οδούς το αίτημά τους γίνεται δημοκρατικότερο; Μη μιλήσουμε για φορτηγατζήδες, δικηγόρους, μηχανικούς κ.λπ. Κάθε συντεχνία αν δείξει «συμπαγή αποφασιστικότητα» μπορεί να επιβάλλει το δίκιο της σε βάρος του κοινωνικού συνόλου; Με αυτό το σκεπτικό οι «μεγάλες» συγκεντρώσεις των διακοσίων ατόμων νεκρώνουν το κέντρο της Αθήνας, ταλαιπωρώντας το προφανώς μικρό σύνολο των εκατομμυρίων πολιτών.
Η Αριστερά ιστορικά δεν είχε καλές σχέσεις με τη δημοκρατία, αυτή που αποκαλεί και αστική. Τη θεωρούσε κάτι σαν αναγκαίο κακό, αφενός για να μην τρώνε τα νιάτα τους οι αριστεροί στα ξερονήσια κι αφετέρου ένα στάδιο -κάτι σαν το Καθαρτήριο του Δάντη- από το οποίο πρέπει να περάσουν οι κοινωνίες πριν καταλήξουν στον σοσιαλιστικό παράδεισο. Μόνο που το καθαρτήριο έχει δύο πόρτες και η άλλη οδηγεί στην Κόλαση. Σ’ αυτή μπορεί να μας οδηγήσουν οι «μεγάλες περιοχές» και οι «μεγάλοι κλάδοι» όταν νομοθετούν στο πεζοδρόμιο με τις μολότοφ και τη «συμπαγή αποφασιστικότητά» τους.
Η συκοφαντημένη αστική δημοκρατία έχει ένα απλό κανόνα. Να κυβερνά η πλειοψηφία και όχι οι συντεχνίες, όσο μεγάλες κι αν αυτές θεωρούν ότι είναι. Αυτό είναι ένα μάθημα που πρέπει κάποια στιγμή να το μάθει και η Αριστερά.
4 σχόλια:
φυσικα να γινουν χυτυ. στην εκαλη, την πολιτεια και το καστρι.
εχουν πολυ μικροτερο πληθυσμο απο την κερατεα, κανενα αρχαιολογικο και αισθητικο ενδιαφερον και ειναι κοντυτερα στην αθήνα.
Εγω θελω να μαθω που πετανε τα σκουπιδια τους τοσο καιρο οι κατοικοι της Κερατεας μηπως στα Λιοσια; Εκει δεν ειναι ανθρωποι;ειναι μηπως παιδια ενος κατωτερου θεου; Η λογικη μακρια απο μενα και ας ειναι στο διπλανο στη χωρα μας εχει γινει βιωμα και ενα μεγαλο μπραβο σε αυτους που με τον τροπο τους συντηρουν τετοιου ειδους φαινομενα. Αν αυριο ξεσηκωθουν και οι γυρω απο την χωματερη κατοικοι των Λιοσιων του Ασπροπυργου της Φυλης του Καματερου και απαιτησουν να κλεισει η χωματερη τι θα γινεi; Και εκει εχει αρχαιολογικα μνημεια για οσους εχουν επιχειρημα τον αρχαιολογικο χωρο.
Ακριβώς φίλε μου επικρατεί η λογική " μια πιθαμή απο τον Κ@@λο μας και ας είναι οπου να 'ναι"
Και αυτή τη λογική στηρίζει και η "Αριστερά" !!!!!!
Μπράβο Μπράβο.
η περιπτωση διαχειρισης μεσω ανακυκλωσης στην πηγη (που σημαινει μειωση των απορριματων κατα 80%!) απο καθε δημο ειναι εκτος λογικης σας ετσι?
φυσικα διαφοροι κατηγορουν τους αρβανιτες για λογικη Not In My Backyard
μονο που αυτοι που τα λενε δεν εχουν χωματερες!ας γινει μια χωματερη στην κηφησια πχ και ας βγει ο καθε γιαννης πολιτης και ο καθε μανδραβελης μετα να τα λενε.
και τελος παντως πριν κανετε κριτικη φροντιστε να μαθετε τις προτασεις του δημου λαυρεωτικης και μαραθωνα καθως και την θεση της κυβερνητικης οργανωσης διαχειρισης των απορριματων , της εταιρειας ανακυκλωσης κλπ
υποψιν: οποιος εχει παει μια φορα στο γραμματικο-ενα απο τα ομορφοτερα μερη της ελλαδας με καταφυτο βουνο και θαλασσα-αναρωτιεται ποιοι φωστηρες επελεξαν την περιοχη για χυτα που σε δυο χρονια θα πληρωσουμε για να καταργηθει....(ηδη το πρωην υπεχωδε ανακαλυψε δυο ρεματα που μεταφερουν μπαζα απο τη χωματερη στο ν. ευβοικο....)
Δημοσίευση σχολίου