του Χρ. Βήττα από τον ΠΤΟΛΕΜΑΙΟ
Τη λειτουργία τους από την επόμενη εκπαιδευτική χρονιά ανακοίνωσε η
διευθύντρια Περιφερειακής Εκπαίδευσης, ενώ αναφέρθηκε στις
προτεραιότητες της εκπαίδευσης.Δέκα πιλοτικά ολοήμερα σχολεία, πρόκειται να λειτουργήσουν την επόμενη
σχολική χρονιά στη Δυτική Μακεδονία, σύμφωνα με την διευθύντρια
Περιφερειακής Εκπαίδευσης.
Η Έλενα Ζυγούρη, στην πρώτη της
συνέντευξη σε ΜΜΕ της περιοχής, μιλώντας στον «Π», σημείωσε ότι «η
πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιχειρεί μία τομή στην
εκπαίδευση, με πιλοτικά ολοήμερα σχολεία, που θα λειτουργήσουν την
προσεχή χρονιά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δηλ. δημοτικά και
νηπιαγωγεία». Πρόσθεσε ότι «στη Δυτ Μακεδονία θα ιδρυθεί από ένα
νηπιαγωγείο και από ένα δημοτικό σε κάθε πρωτεύουσα νομού. Ειδικά για
την Κοζάνη, που είναι μεγάλος νομός και έχει ένα δεύτερο μεγάλο αστικό
κέντρο, θα δούμε και την περίπτωση της Πτολεμαΐδας για ίδρυση πιλοτικού
ολοήμερου δημοτικού και νηπιαγωγείου».
Η Έλ. Ζυγούρη που ανέλαβε τα
ηνία της Διεύθυνσης Περιφερειακής Εκπαίδευσης Δυτ. Μακεδονίας,
περίπου στο μέσο της σχολικής χρονιάς, πέραν της διαχείρισης της
κατάστασης που ανέλαβε, εργάζεται για την εύρυθμη λειτουργία των
σχολείων της τρέχουσας χρονιάς, αλλά συγχρόνως επικεντρώνεται, όπως μας
είπε, «στην προετοιμασία της επόμενης ακαδημαϊκής περιόδου, ώστε να
είναι όλα έτοιμα τον Σεπτέμβριο που θα ανοίξουν τα σχολεία». Στο
πλαίσιο αυτό «έχουμε στείλει στο Υπουργείο Παιδείας όλα τα προβλεπόμενα
και εκτιμώμενα κενά, λαμβάνοντας υπόψη τους διορισμούς, τις μεταθέσεις,
τις άδειες μητρότητας των γυναικών εκπαιδευτικών κ.λ.π. Εκτιμούμε ότι
τα κενά θα είναι λίγα, περίπου από δεκαπέντε σε κάθε διεύθυνση, τα
οποία θα φροντίσουμε να καλύψουμε από τις πρώτες ημέρες που θα ανοίξουν
τα σχολεία. Παράλληλα, εκτιμώ ότι με την έναρξη της σχολικής χρονιάς,
οι μαθητές θα έχουν πάρει τα βιβλία, ώστε να ξεκινήσουν απρόσκοπτα τα
μαθήματα».
Σχετικά με την υφιστάμενη κατάσταση της εκπαίδευσης για
την τρέχουσα χρονιά στους τέσσερις νομούς της Δυτικής Μακεδονίας, η
περιφερειακή διευθύντρια σημείωσε ότι «δεν υπάρχουν σοβαρά προβλήματα
σε εκπαιδευτικό προσωπικό και σε υποδομές». Παρατηρούνται «ελάχιστες
ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, κυρίως στα ΕΠΑΛ και σε καθηγητές
ειδικής αγωγής», τις οποίες χαρακτήρισε «ελεγχόμενες». Για τις
κτιριακές υποδομές, σημείωσε ότι «δεν αντιμετωπίζουμε ιδιαίτερα
προβλήματα», εκτός «από κάποιες αναπτυσσόμενες περιοχές της Καστοριάς»,
ενώ αντιθέτως χαρακτήρισε «πολύ σοβαρό το κτιριακό πρόβλημα στην
τεχνική εκπαίδευση στην πόλη της Κοζάνης», με το γνωστό και άθλιο
κτιριακό συγκρότημα των πρώην ΚΑΤΕ. Τόνισε πως «είναι ανάγκη να
κατασκευαστεί νέο κτίριο, καθώς υπάρχει το οικόπεδο». Πρόσθεσε ωστόσο
ότι «η ανέγερση νέου διδακτηρίου δεν εξαρτάται από την περιφερειακή
διεύθυνση, αλλά είναι υπόθεση της πολιτείας». Ειδικά για το νομό
Γρεβενών, υπογράμμισε ότι «είναι πολύ καλή η κατάσταση από άποψη
κτιριακής υποδομής».
Σ' αυτό το πρώτο χρονικό διάστημα, η
περιφερειακή διευθύντρια εκπ/σης ενημερώνεται και συγχρόνως
αντιμετωπίζει τα τρέχοντα θέματα, με επισκέψεις στις διευθύνσεις και
στα γραφεία εκπαίδευσης. Ήδη ολοκλήρωσε τις επισκέψεις της στις
διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ν. Κοζάνης,
πήγε στα γραφεία της Εορδαίας και των Σερβίων και συνεχίζει με
επισκέψεις στους περιφερειακούς νομούς. Παράλληλα έχει διευρύνει το
ωράριο λειτουργίας της Περιφερειακής Εκπαίδευσης, η οποία λειτουργεί
μέχρι τις 5 το απόγευμα, για την εξυπηρέτηση του πολίτη και των
εκπαιδευτικών όλων των σχολείων. Επίσης, στο διάστημα αυτό έχει
αναβαθμιστεί η ιστοσελίδα της Διεύθυνσης περιφερειακής Εκπαίδευσης
Δυτικής Μακεδονίας, η οποία είναι διασυνδεδεμένη πλέον με όλα τα
σχολεία. Στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://dmaked.pde.sch.gr, μπορεί ο
κάθε ενδιαφερόμενος να βρει πληροφορίες για κάθε σχολείο και για
διάφορα εκπαιδευτικά θέματα, νομοσχέδια κλπ, ενώ σε ένα δεύτερο
επίπεδο η ιστοσελίδα θα λειτουργήσει για τις εκπαιδευτικές ανάγκες
εκπαιδευτικών και μαθητών.
1 σχόλιο:
Καλές οι διακηρύξεις και τα προγράμματα. Από προγράμματα χορτάσαμε. Στα ολοήμερα να υπάρχει πολιτισμός. Να λαμβάνεται υπ'όψιν η ηλικία των μαθητών, οι αντοχές τους, οι ανάγκες τους. Να μην είναι τα παιδιά ενός κατώτερου Θεού. Καλά και όμορφα τα λένε τα στελέχη της Εκπαίδευσης, αλλά να τα λένε και προς τα ''πάνω'' και όχι μόνο προς τα ''κάτω''.
Δημοσίευση σχολίου