Επίκαιρα Θέματα:

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2010

Για τη σύνδεση Ζάβορδας-πλευράς Ελάτης

Για τη σύνδεση Ζάβορδας-πλευράς Ελάτης 
Τελεφερίκ η πρόταση της ΑΝΚΟ!
Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσίασε η ενημερωτική συνάντηση στα γραφεία της ΑΝ.ΚΟ. ΑΕ την Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2010, μεταξύ στελεχών της ΑΝΚΟ, εκπροσώπων του Διανομαρχιακού Φορέα Παρακολούθησης, Προστασίας και Ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής Ταμιευτήρα Λίμνης Ιλαρίωνα, εκπροσώπου της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Γρεβενών και μελών του Συντονιστικού Οργάνου Ενεργών Πολιτών διάσωσης του μνημείου της σκήτης του Αγίου Νικάνορα και κατασκευής πεζογέφυρας στην ίδια περιοχή της Ζάβορδας-μεταξύ των οποίων ο δήμαρχος Καμβουνίων, οι πρόεδροι, του Συνδέσμου Γραμμάτων και Τεχνών Ν. Κοζάνης, του συλλόγου Γρεβενιωτών Κοζάνης, του συλλόγου Μικροβαλτινών Κοζάνης, του συλλόγου Προσηλίου, του ΣΕΟ Κοζάνης, του Ορειβατικού συλλόγου Ελάτης, του Αγροτικού συλλόγου Ελάτης, μέλη συλλόγων και πολίτες της περιοχής-. 

Θέμα της συνάντησης ήταν η παρουσίαση από μέρους της ΑΝΚΟ -εταίρου του Διανομαρχιακού Φορέα Παρακολούθησης Ταμιευτήρα Λίμνης Ιλαρίωνα- της πρότασης σύνδεσης του χώρου της μονής του Αγίου Νικάνορα με την απέναντι πλευρά της Ελάτης. Η πρόταση συνίσταται στη δημιουργία λειτουργίας τελεφερίκ (θαλαμίσκου βαγονέτου) με μήκος διαδρομής επί συρματόσχοινου περί τα 400 μέτρα, οι μηχανισμοί των οποίων θα εδραστούν σε βάσεις που το υψόμετρο ορίζεται περίπου στα 490 μέτρα. Οι βασικοί λόγοι επιλογής της λύσης αυτής -και όχι η κατασκευή πεζογέφυρας- είναι ο σεβασμός κατά πρώτον στα θρησκευτικά μνημεία αφού οι όποιες εργασίες θα γίνουν σε αρκετά μεγάλη απόσταση από αυτά και κατά δεύτερον ελαχιστοποιούν τις παρεμβάσεις στο φυσικό περιβάλλον. Παράλληλα βέβαια εξασφαλίζονται και οι περιοριστικοί όροι που ορίζονται από την Αρχαιολογική Υπηρεσία. Ήδη από την ΑΝΚΟ έχουν ζητηθεί προσφορές για το κόστος του μηχανολογικού εξοπλισμού, ώστε στην επόμενη Διανομαρχιακή συνεδρίαση που θα γίνει το προσεχές διάστημα στη Δεσκάτη, με πλήρη τα στοιχεία της προμελέτης, να οριστικοποιηθεί η πρόταση και να υποβληθεί στη ΔΕΗ προκειμένου να αναλάβει την υποχρέωση εκτέλεσης του έργου, σε «αποκατάσταση θιγόμενης υποδομής», αφού από την πλήρωση του ταμιευτήρα της λίμνης Ιλαρίωνα θα κατακλυστεί η υπάρχουσα πεζογέφυρα στη θέση «Λογγάς».
Η πρόταση αυτή βρήκε σύμφωνα τα μέλη του Συντονιστικού Οργάνου που βάσιμα πλέον αισιοδοξούν για τη θετική έκβαση της διασύνδεσης της Ζάβορδας με την απέναντι πλευρά της Ελάτης και τη διάσωση-προστασία της σκήτης του Αγίου Νικάνορα.
Γ.Μ. www.mikrovalto.gr    

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πού είναι ο Π.Π οέο; Πού είναι οέο; Μας έλειψες ημιμαθή ξερόλα

Ανώνυμος είπε...

3:01
Δυστυχως μας έμεινες εσύ

Ανώνυμος είπε...

Έχει κάνει η ΑΝΚΟ οικονομοτεχνική μελέτη και προτείνει κάτι τέτοιο; Πόσοι επιβάτες θα μετακινούνται κάθε μήνα για να είναι βιώσιμο το έργο; Μήπως πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε λίγο διαφορετικά. Μήπως πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στα έργα που θα αποδίδουν έσοδα; Ούτε η λογική του αφού πληρώνει άλλος τι μας νοιάζει εμάς ωφελεί μελλοντικά.
Υ.Γ. Το πλωτό λιμανάκι η ΑΝΚΟ το πρότεινε;

Ανώνυμος είπε...

4.38 ευτυχώς απο εδώ και περά θα μείνεις μόνο εσύ

Το Προφίλ μας