Επίκαιρα Θέματα:

Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2010

Τάσα Σιόμου: "Το Τυπικόν" της κ. Ελένης Γλύκατζη – Αρβελέρ

«Το Τυπικόν» της κ. Ελένης Γλύκατζη – Αρβελέρ
Δεν έχουν τύχη σήμερα οι εκδηλώσεις λόγου, εκτός κι αν φωτισμένοι άνθρωποι ανατρέψουν την ατυχία και γεμίσουν τις άδειες αίθουσες, επαναφέροντας το λόγο - σκέψη ως ευλογία κι ως αφύπνιση. Τη δύναμη της σκέψης  της ακαδημαϊκού κ. Γλύκατζη, την κατάρτισή της, την πετυχημένη μάχη της στη φθορά του χρόνου, είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε στην πόλη μας, στις 31-01-2010, χάρη στην πρόσκληση του Τ.Ε.Ι. Κοζάνης για τον εορτασμό των Τριών Ιεραρχών και την ευγενική ανταπόκρισή της σε μέρη ξεχασμένα από το κέντρο.Η κ. Πρύτανις  βασιζόμενη στο Βυζαντινό Τυπικό των προσφωνήσεων, επισήμανε τις απουσίες Εκκλησίας και Στρατού (παρότι υπήρχαν διακριτικές τους παρουσίες) κι εύλογα μας εμφύσησε αξιώσεις για το τυπικό της φιλοξενίας και το σεβασμό του.
Όμως δύο παρεμβάσεις της στο από τον Όμηρο ακόμα φιλόξενο καλωσόρισμα των φιλοξενούντων, στην προκειμένη περίπτωση του Προέδρου του ΤΕΙ, επέσπευσαν τις εξελίξεις κι αλλοίωσαν τις αρχές της φιλοξενίας, που δεν επιτρέπουν ο φιλοξενούμενος, οποιασδήποτε κοινωνικής ή πνευματικής τάξης κι αν είναι, να μεταλλάσσεται σε οικοδεσπότη. Ήταν οι κινήσεις της μια απόδειξη σεμνότητας ή δυσφορίας σε ύμνους που η ίδια συνέθεσε σε μια γόνιμη πορεία ζωής;
Ήταν κέρδος χρόνου η φίμωση του Προέδρου ή απαξίωση στο τυπικό που η φιλοξενία επιβάλλει;
Ίσως ταιριάζουν περισσότερο οι τέτοιου είδους αντιδράσεις σε νέους ανυπόμονους από ζωτικότητα κι απειρία, αφού η νιότη τους προσδίδει χάρη κι η ζωή απονέμει συγχώρεση.
Ίσως ταιριάζουν σ’ οργισμένους από αδικία, αφού φέρνουν στο προσκήνιο τα δίκαια.
Αρκετοί στο αμφιθέατρο του ΤΕΙ βασιζόμενοι στο θέμα της πρόσκλησης «Παιδεία», θεωρήσαμε την εξαιρετική ιστορική αναδρομή καθιέρωσης του συνεορτασμού των Τριών Ιεραρχών ως ημέρας Γραμμάτων, ως ένα προοίμιο μιας διάλεξης που δεν ολοκληρώθηκε. Η συνήθεια της ιστορικού να διαλέγεται με εκπροσώπους του κοινού, ως δημοκρατικό στοιχείο υπέρβασης του μονολόγου, ήταν μια ακόμα απόδειξη του πνευματικού της πλούτου, που όμως άφησε άγρυπνες τις προσδοκίες κι αναπάντητα τα ερωτηματικά μας: θα καλυτερέψουν σήμερα τα Γράμματα τον κόσμο;
 Υ.Γ. Μέρες Αποκριάς σκέφτηκα πολύ, για να σκεφτώ δημόσια γι ανθρώπους που ο μύθος τους ταιριάζει.
Τάσα Σιόμου

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ayrio, ine o megalos apokriatikos horos toy Aimadotikoy sto kentro Naiades.Eisaste oloi kalesmenoi,na xefantosete kai na horepsete.Me polla dora kai ekplixeis.Mporeite nartheite oikogeneiaka i me tin parea sas.
Sas perimenoyme.
To ploysio kallitehniko programma tis vradyas mas, apotelei eggyisi oti tha xegantosete me tin psihi sas.
Gia filanthropikous skopoys ehoyme megales kliroseis doron kai laheion.
Sas perimenoyme.

Ανώνυμος είπε...

Kala, mono enas serbiotis tha ypovathmize toso to spoudaio keimeno tis Tasas Siomou me ena sxolio gia enan apokriatiko xoro. Trexa gyreve Tasoula mou. Kala to les stin arxi. Einai ntip gia ntip apokries.......Grapsto ksana ti Sarakosti kai blepoume...

Delino είπε...

Ο σεβασμός στο θέμα των αναρτήσεων δείχνει και το επίπεδό μας. Δυστυχώς για μια ακόμα φορά κάποιοι βλέπουν ισοπεδοτικά τα πάντα.
Κρίμα γιατί το σχόλιο εμπλέκει μέσα και τον αιμοδοτικό!!!

Ανώνυμος είπε...

giati den erxotan na milisi edo sta servia poy einai kai byzantina?

Ανώνυμος είπε...

Delino ine diko soy ayto to istologio kai milas gia sevasmo; Sto diko soy blog kane oti thes.Edo den tha orizeis esy ti tha grafete.
Emeis ena etisio horo kanoyme kai dikaioymaste na to grafoyme opoy theloyme, tin gnostopiisi mas, oti oloi ine kalesmenoi.
Ti zori travas Delino, les kai ise o ypeythinos toy Ai-vres.
Kai os pros ton 8-35 ti zori travas esy, poy enas serviotis grafei edo gia tin ekdilosi mas;
An ise treha-gyreye, ela to vrady stis Naiades, na glentiseis.

Ανώνυμος είπε...

GIA NA MHN APAKSIWSETE KAI TH DIKH SAS EKDHLWSH KYRIOI AIMODOTES, OFEILETE NA KANETE MIA DIKH SAS ANARTHSH GIA TO XORO. OXI NA KANETE KARNABALI THN ANARTHSH THS KYRIAS SIOMOU.

Ανώνυμος είπε...

Τι λέει η Κ. Σιώμου, δεν κατάλαβα. Κατάλαβε κανείς που δεν ήταν στην ομιλία για ποιο θέμα μιλάει;

Ανώνυμος είπε...

Pou na katalabeis esy!! Ayta einai psila grammata gia tin afentia sou kia gia tin koultoura sou. Esai atyxos pou etyxe na to diabaseis. Dioti eisai batheia nyxtomenos. Aksimerotos.

Ανώνυμος είπε...

to nohma einai na mhv katalabeis ti leei.

Το Προφίλ μας