της Ιωάννας Κωσταρέλλα από το ΧΡΟΝΟ
Περίπου 180 χιλιάδες τηλεοράσεις, λένε τα ρεπορτάζ, πουλήθηκαν σε
λιγότερο από ένα μήνα, λόγω του μουντιάλ, ενώ όλο το χρόνο πωλούνται στη
χώρα μας 550 χιλιάδες τηλεοράσεις.
Για τέτοιου είδους μεγα-γεγονότα η τηλεόραση εξακολουθεί να αποτελεί τον καλύτερο τρόπο κάλυψης και παρακολούθησής τους. Χιλιάδες ευρώ επενδύονται σε διαφήμιση, χορηγίες προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ τεράστια είναι τα ποσά και από τα τηλεοπτικά δικαιώματα.
Γενικώς, τα αθλητικά γεγονότα αποτελούν μια
προσοδοφόρα πηγή για μέσα ενημέρωσης, επιχειρήσεις και όσους βρίσκονται
γύρω από το χώρο αυτό. Για τέτοιου είδους μεγα-γεγονότα η τηλεόραση εξακολουθεί να αποτελεί τον καλύτερο τρόπο κάλυψης και παρακολούθησής τους. Χιλιάδες ευρώ επενδύονται σε διαφήμιση, χορηγίες προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ τεράστια είναι τα ποσά και από τα τηλεοπτικά δικαιώματα.
Δεν είναι τυχαίο, εξάλλου, το γεγονός ότι στην λεγόμενη αθλητική βιομηχανία στήνονται οι καλύτερες μπίζνες και ότι στη γειτονική Ιταλία Μέρντοχ και Μπερλουσκόνι έδωσαν μαζί 945 εκ. ευρώ για να πάρουν τα δικαιώματα μετάδοσης του ιταλικού ποδοσφαιρικού πρωταθλήματος.
Η μεγαλύτερη επιρροή ασκείται στις λεγόμενες αναπτυσσόμενες χώρες. Τόσο σε ότι αφορά στην επιρροή σε συγκεκριμένα πρότυπα ζωής, όσο και στα καταναλωτικά πρότυπα.
Είναι ενδεικτικό ότι τα χαρακτηριστικά δορυφορικά πιάτα «κοσμούν» κυρίως τα μπαλκόνια στις αναπτυσσόμενες χώρες, όπου η τηλεόραση εξακολουθεί να αποτελεί τη νούμερο ένα διέξοδο των ανθρώπων. Το γνωστό «παράθυρο στο κόσμο».
Oσο δε μεγαλύτερη είναι η κρίση που βιώνει μια κοινωνία, τόσο η ανάγκη για εκτόνωση τέτοιου τύπου είναι μεγαλύτερη, αλλά και οι ανάγκες κάνουν τις παρέες να μαζεύονται στα σπίτια τους για να δουν τα ματς.
Ιωάννα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου