Επίκαιρα Θέματα:

Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2012

Η εισήγηση του Γιώργου Αμανατίδη (Διευθυντή της ΑΝ.ΚΟ) στην ημερίδα της Ελληνικής Ένωσης Αναπτυξιακών Εταιρειών

Από το kozan.gr
Αγαπητά μέλη των Αναπτυξιακών Εταιρειών,
1.     Η ανάπτυξη σε κατάσταση δημοσιονομικής κρίσης
Διανύουμε περίοδο σημαντικών εξελίξεων κατά την οποία, το δημοσιονομικό ζήτημα μονοπωλεί την οικονομική και κοινωνική ζωή ενώ την ίδια περίοδο σχεδιάζονται οι νέες πολιτικές για την ανάπτυξη της χώρας 2014-2020 και οι αντίστοιχες Περιφερειακές πολιτικές
, βιώνουμε νέο αυτοδιοικητικό τοπίο, μας απασχολούν νέες προκλήσεις σχετικά με το ρόλο των Περιφερειακών και Τοπικών Αρχών στην αναπτυξιακή διαδικασία καθώς και των αστικών κέντρων στην ανάπτυξη της αγροτικής ενδοχώρας.
Με την Ευρωπαϊκή και κύρια την Ελληνική δημοσιονομική κρίση σε εξέλιξη απαιτείται, όσο ποτέ άλλοτε, η λήψη αποφάσεων για μία άλλου είδους ανάπτυξη που να χαρακτηρίζεται από :

-       ορθολογικό και ρεαλιστικό σχεδιασμό και προγραμματισμό
-       στοχοθέτηση
-       συγκέντρωση των δυνάμεων «με το βλέμμα στο στόχο»
-       μόχλευση της ιδιωτικής αποταμίευσης
-       απλοποίηση και επιτάχυνση των διαδικασιών
-       βελτίωση των υπηρεσιών προς τους πολίτες, με δράση που θα έχει στο επίκεντρο το «αποτέλεσμα».
-       υποστήριξη από τοπικούς μηχανισμούς – δομές που με διεπιστημονικό, συνεχή και τελικά επαγγελματικό τρόπο θα συνδράμουν στην επίλυση των  προβλημάτων, θα προωθούν και θα στηρίζουν την αναπτυξιακή διαδικασία ενεργοποιώντας το σύνολο των κοινωνικών και οικονομικών εταίρων.
Η στήριξη της επιχειρηματικότητας, της υπαίθρου και τελικά η ενίσχυση της κοινωνικής και οικονομικής συνοχής, με «περιβάλλουσα» την περιβαλλοντική διάσταση, αποτελούν μονόδρομο.
Η πρόκληση της 5ης Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020 με στόχους, πολιτικές και πόρους αποτελεί ίσως την τελευταία μεγάλη ευκαιρία που έχουμε για μια συνολική – ολοκληρωμένη ανάπτυξη.
Οραματιζόμαστε να δημιουργήσουμε, με τη συμβολή της, μια ισχυρή κοινωνία με εργασία, συνοχή και ευημερία, που θα στηρίζεται και θα τροφοδοτείται από τη γνώση, την εξειδίκευση και τη χρήση σύγχρονης τεχνολογίας και καινοτομιών.
Μια ανταγωνιστική Περιφερειακή και τοπική ανάπτυξη που θα εδράζεται στις αναγκαίες υποδομές, θα κινητοποιεί το παραγωγικό δυναμικό, θα δίνει ίσες και πολλές ευκαιρίες στους πολίτες, θα είναι «ανθρωποκεντρική» και ταυτόχρονα «περιβαλλοντοκεντρική» και τελικά «αυτοτροφοδοτούμενη και βιώσιμη».
Το όραμά μας αυτό προϋποθέτει αναβαθμισμένη, ικανή και ισχυρή τοπική αυτοδιοίκηση Α’ και Β’ βαθμού αλλά και Δημόσια Διοίκηση (Κεντρική και Αποκεντρωμένη) ικανή να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις και ρόλους .
Πάνω απ’ όλα όμως προϋποθέτει ισχυρή και ενεργή εταιρική σχέση.
2.     Ο νέος ρόλος των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθμού στην προώθηση της ανάπτυξης
Ο ρόλος των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) διευρύνεται στη σημερινή συγκυρία, δεδομένων και των εξελίξεων σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
  • Το εθνικό κράτος αναπροσανατολίζεται προωθώντας ρόλο «κράτους – στρατηγείου» και επομένως προγραμματίζει την ανάπτυξη των επιτελικών λειτουργιών του και την αποκέντρωση της εφαρμογής των δημόσιων πολιτικών, με βάση και την αρχή της επικουρικότητας.
  • Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, διευρύνεται γενικότερα ο ρόλος των περιφερειακών και τοπικών αρχών αλλά και των δομών και μηχανισμών τους στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των αναπτυξιακών προγραμμάτων και στην παροχή υπηρεσιών στους πολίτες.
  • Σε διεθνές επίπεδο, οι πολίτες απέναντι στα προβλήματα της παγκοσμιοποίησης αναζητούν απαντήσεις σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, για τα ζητήματα της απασχόλησης, της κοινωνικής φροντίδας και της πολιτιστικής ταυτότητας.
3.     Η νέα Αυτοδιοίκηση στην Ελλάδα – Το πρόγραμμα «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ»
Ο Ν. 3852/10 για τη νέα αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης αποτελεί για τη χώρα μας «φυγή προς τα εμπρός», που την είχε πραγματική ανάγκη όχι μόνο για να αντιμετωπίσει τα χρόνια αναπτυξιακά και οργανωτικά προβλήματα αλλά κυρίως, για να δώσει μία νέα ώθηση για έξοδο από την κρίση με χαρακτηριστικά μονιμότητας και βιώσιμης προοπτικής.
Δρα συμπληρωματικά με το Ν. 3463/06 (Δημοτικός και Κοινοτικός Κώδικας) και επί της ουσίας προσδίδουν στην Αυτοδιοίκηση και στους μηχανισμούς της ρόλο «παραγωγού ανάπτυξης».
Με την εφαρμογή του, η περιφερειακή ανάπτυξη υποστηρίζεται από μία ισχυρή και αποτελεσματική αυτοδιοίκηση Α’ και Β’ βαθμού και θα πρέπει να έχει ως «υπομόχλιο» ισχυρούς και αποτελεσματικούς μηχανισμούς, με περιφερειακή διάσταση και τοπική παρουσία σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα (πρώην Νομό).
Η νέα Αυτοδιοίκηση ευελπιστούμε να αποτελέσει την κινητήρια δύναμη  «μόχλευσης» της αναπτυξιακής δυναμικής της χώρας μας, με έμφαση και πλατφόρμα τις πολιτικές ενδογενούς και πράσινης ανάπτυξης, την καινοτομία, την επικουρικότητα, την εξοικονόμηση πόρων και την ένταξη της χωρικής διάστασης στην διαδικασία της περιφερειακής ανάπτυξης.
Θα πρέπει όμως να στηρίζεται σ’ αυτούς που αποτελούν το υποκείμενο της ανάπτυξης δηλ. τις τοπικές κοινωνίες και τους μηχανισμούς που αυτές δημιούργησαν καθώς και στο αναγκαίο «θεσμικό και διοικητικό ισοζύγιο», με στόχο την αυτοδύναμη και βιώσιμη προοπτική.
4.     Οι πολυμετοχικές Αναπτυξιακές Ανώνυμες Εταιρείες ΟΤΑ
Η ανταγωνιστική περιφερειακή και τοπική ανάπτυξη, προϋποθέτει την ύπαρξη  ισχυρών μηχανισμών και δομών στήριξης της προσπάθειας που κάνει η «εταιρική σχέση» σε κάθε περιοχή.
Μηχανισμούς που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της Ελληνικής Περιφέρειας, βελτιώνουν την ικανότητά της και την καθιστούν χώρο δημιουργίας και προόδου.
Έκφραση των μηχανισμών αυτών αποτελούν οι πολυμετοχικές Αναπτυξιακές Ανώνυμες Εταιρείες της Αυτοδιοίκησης, η συμβολή των οποίων ήταν ευδιάκριτη στο μετασχηματισμό της Ελληνικής Περιφέρειας και στη βελτίωση του ρυθμού ανάπτυξής της.
Η διαχείριση προγραμμάτων προστασίας και ανάδειξης του περιβάλλοντος και ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, η εφαρμογή πολιτικών ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού, η συμβολή στην αξιοποίηση των φυσικών πόρων, η συμβολή στη διεύρυνση  των ευκαιριών απασχόλησης, η στήριξη της αυτοδιοίκησης στο δύσκολο έργο της (κυρίως στα θέματα τεκμηρίωσης των πολιτικών και ωρίμανσης του αναπτυξιακού της έργου) κ.λπ. αποτελούν μικρό μόνο δείγμα της προσφοράς τους.
Οι πολυμετοχικές Αναπτυξιακές Ανώνυμες Εταιρείες της Αυτοδιοίκησης (Α’ και Β’ βαθμού) λειτουργούν «δίπλα και μαζί με τους θεσμικούς φορείς» και παίζουν το ρόλο «επιταχυντή» της αναπτυξιακής διαδικασίας.
Αποτελούν το σημείο σύγκλισης της τοπικής εταιρικής σχέσης που, μέσω αυτών, «βελτιώνει την ικανότητά της».
Ανοίγουν νέους δρόμους, πρωτοστατούν, τολμούν στο διαφορετικό, καινοτομούν και αναδεικνύουν τις τάσεις και προοπτικές τοπικής ανάπτυξης, με στόχο την επιχειρηματικότητα και τη δημιουργία νέων και βιώσιμων θέσεων εργασίας, παρ’ όλη την κρίση που διανύει η χώρα μας.
Είναι τα «εργαλεία» της Αυτοδιοίκησης και η συμβολή τους κρίνεται σημαντική καθόσον, αξιοποιώντας τα θετικά του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα της οικονομίας, λειτουργούν στο ενδιάμεσο επίπεδο με θετικό ισοζύγιο και στόχο την ανάπτυξη της Ελληνικής Περιφέρειας και της υπαίθρου ειδικότερα, που τόσο ανάγκη έχει η χώρα μας στην τρέχουσα δύσκολη περίοδο.
Αποτελούν τη συνισταμένη της βούλησης των τοπικών Φορέων και των κοινωνιών για το είδος, τον τρόπο και τη διαδικασία προώθησης της περιφερειακής και τοπικής ανάπτυξης.
Εκφράζουν, κατά την άποψή μας, μία νέα προσέγγιση για την «εναλλακτική διακυβέρνηση της χώρας» και δρουν ως «τοπικοί επιταχυντές και υπομόχλια για την ανάπτυξη».
Στο ανωτέρω συνηγορούν :
-     η δικτύωσή τους σε Εθνικό επίπεδο
-     η άμεση ανταπόκριση σε κάθε ζήτηση
-     η αποτελεσματικότητα της δράσης τους
-     η λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και
-     η πιστοποίηση της ικανότητάς τους για παραγωγή δημόσιου έργου (κατηγορίες Α’ Β’ και Γ’)
Στο μετοχικό τους κεφάλαιο συμμετέχει το σύνολο σχεδόν της εταιρικής σχέσης π.χ. ΟΤΑ (Α’ και Β’ βαθμού), φορείς της αυτοδιοίκησης, Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης, Επιμελητήρια, Συλλογικές εκφράσεις συμφερόντων της κοιννίας και της οικονομίας κ.λπ.
Η νομική μορφή, που είναι Ανώνυμη Εταιρεία (Α.Ε.), τους προσδίδει τη δυναμική και την ευελιξία που απαιτείται για ποιοτικό και γρήγορο αποτέλεσμα.
Η θετική συνεισφορά τους αναγνωρίστηκε, καταγράφηκε, αξιολογήθηκε και απετέλεσε την αιτία εμπιστοσύνης και συνεργασίας πολλών Υπουργείων για την εφαρμογή των πολιτικών τους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η συμβολή των πολυμετοχικών Αναπτυξιακών Εταιρειών στην ανάπτυξη της υπαίθρου.
Ενημερωτικά αναφέρεται ότι, στα πλαίσια αξιοποίησης μόνο του προγράμματος για την Αγροτική Ανάπτυξη (3η Προγραμματική Περίοδος), με την συνδρομή 600 στελεχών τους συνέβαλλαν στην υλοποίηση 6.000 έργων, προϋπολογισμού 1,0 δισ. €.
Ταυτόχρονα, οι Αναπτυξιακές Εταιρείες προσπαθούν και βελτιώνονται συνεχώς (οργανωτικά, κεφαλαιουχικά και επιχειρησιακά), εφαρμόζουν συστήματα και μεθόδους που αναδεικνύουν την επαγγελματική τους δράση και τις καθιστούν πιο ικανές, σε ένα περιβάλλον συνεχών αλλαγών και αυξανόμενων απαιτήσεων.
Για το λόγο αυτό, η περαιτέρω ενίσχυση του θεσμού των πολυμετοχικών Αναπτυξιακών Ανωνύμων Εταιρειών Ο.Τ.Α., που συστήνονται ή προσαρμόστηκαν στα προβλεπόμενα στην παράγραφο 3β) του άρθρου 252 του Ν. 3463/06 αποτελεί μονόδρομο.
5.     Διαφοροποίηση των πολυμετοχικών Αναπτυξιακών Ανωνύμων Εταιρειών Ο.Τ.Α. από τις αμιγείς επιχειρήσεις Ο.Τ.Α.
Οι Αναπτυξιακές Ανώνυμες Εταιρείες Ο.Τ.Α.
α.    δραστηριοποιούνται κατά βάση στο πλαίσιο Εθνικών και Κοινοτικών προγραμμάτων και στην παροχή υπηρεσιών προς τους φορείς της Κεντρικής Διοίκησης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης,
β.    δεν επιχορηγούνται από το κράτος για την κάλυψη των λειτουργικών τους δαπανών,
γ.    δεν επιχορηγούνται άμεσα ή έμμεσα από τους ΟΤΑ (παρ. 3 του άρθρου 265, Ν. 3463/06),
δ.    δεν υπάγονται στους φορείς του Δημόσιου Τομέα της παραγράφου 6 του άρθρου 1 του Ν. 1256/1982,
ε.    λειτουργούν με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και διέπονται από τον Νόμο περί Α.Ε. (Ν. 2190/20 όπως ισχύει) με ανώτατα όργανα διοίκησης την Γενική Συνέλευση (Γ.Σ.) των μετόχων και το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.).
6.     Περιφερειακή οργάνωση με τοπική παρουσία των Αναπτυξιακών Εταιρειών σε κάθε περιφερειακή ενότητα (πρώην Νομό)
Οι Αναπτυξιακές Ανώνυμες Εταιρείες Ο.Τ.Α., εκφράζουν ήδη μία δικτυωμένη «εγκατεστημένη δύναμη γνώσης» που διαχέεται στο σύνολο της χώρας και είναι διαθέσιμη για άμεση παραγωγή έργου και παροχή υπηρεσιών.
Ακολουθεί αποτύπωση του Δικτύου των Δομών στήριξης (Αναπτυξιακές Εταιρείες) που υλοποίησαν τα ΟΠΑΑΧ του ΕΠΑΑ-ΑΥ 2000-2008.

 7.     Διαπιστώσεις
Επιτρέψτε μου στο σημείο αυτό να τονίσω ότι:
  1. Οι πολυμετοχικές Αναπτυξιακές Εταιρείες της Αυτοδιοίκησης χαίρουν της εμπιστοσύνης των Φορέων που την κατέκτησαν με το θετικό τους έργο.
  2. Η δράση τους, με Περιφερειακή διάσταση και έντονη τοπική παρουσία σε κάθε Νομό, είναι λειτουργική και αποτελεσματική. Ενισχύεται επιπρόσθετα, από την αγαστή συνεργασία μεταξύ τους.
    1. Η προοπτική των Αναπτυξιακών Εταιρειών είναι στενά συνδεδεμένη με την προοπτική της Αυτοδιοίκησης και το αντίστροφο.
    2. Η αξιοποίηση των προκλήσεων της 4ης Προγραμματικής Περιόδου 2007-2013 καθώς και της νέας περιόδου 2014-2020 (ΕΥΡΩΠΗ 2020) μπορεί να επιτευχθεί πιο αποτελεσματικά, με την ανάληψη σημαντικών ρόλων από αυτές είτε ως Ενδιάμεσοι Φορείς Διαχείρισης (Ε.Φ.Δ.) είτε ως Δικαιούχοι.
    3. Η ενεργή συμμετοχή μας στις διαδικασίες και στα όργανα σχεδιασμού π.χ. Επιτροπές Παρακολούθησης των Π.Ε.Π., συμβάλλει καθοριστικά στον κοινό στόχο που έχει η εταιρική σχέση σε κάθε περιοχή καθόσον προσφέρουμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες μας.
  3. Η «μόχλευση» ιδιωτικών πόρων και η κινητοποίηση της τοπικής οικονομίας με έμφαση στην καινοτομία και στη διαχείριση των συναφών προγραμμάτων, αποτελούν καθημερινή μας μέριμνα και πρακτική.
Η βελτίωση της αντίληψης για την επιχειρηματικότητα και η ανάγκη ανταγωνιστικής δράσης, βρίσκονται στο επίκεντρο των προσπαθειών μας.
  1. Η ενεργή συμμετοχή στη διαδικασία παραγωγής της ανάπτυξης (από το σχεδιασμό μέχρι την υλοποίηση και αξιολόγηση της προσπάθειας) ανέδειξε το σημαντικό ρόλο των Αναπτυξιακών Εταιρειών και αποτελεί παρακαταθήκη για το μέλλον.
  2. Οι Αναπτυξιακές Εταιρείες μπορούν να αξιοποιηθούν από τους ΟΤΑ που δεν έχουν πιστοποιηθεί, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, προκειμένου να εκτελέσουν έργο για λογαριασμό τους ως Δικαιούχοι και να το παραδώσουν για χρήση.
  3. Σύμφωνα με το ν.3614/07:
-     Συμμετέχουμε στις Επιτροπές Παρακολούθησης (Ε.Π.) των ΠΕΠ,
(παράγρ. 4, Αρθρου 12)
-       Δίνεται η δυνατότητα ανάληψης ρόλου Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης  (Ε.Φ.Δ.) για τα προγράμματα στήριξης της επιχειρηματικότητας, ύστερα από συμμετοχή σε Προκήρυξη, (παράγρ. 4 (γ), Αρθρου 4)
-      Έχουμε τη δυνατότητα να υλοποιήσουμε δημόσια συγχρηματοδοτούμενα έργα για λογαριασμό μη πιστοποιημένων Φορέων, (παράγρ. 3, Αρθρου 22) με την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης (παράγρ. 4, Αρθρου 25).
  1. Το Ελληνικό Δίκτυο LEADER (Δίκτυο Φορέων Αγροτικής Ανάπτυξης), που αποτελείται από 43 Αναπτυξιακές Εταιρείες και 30 Λοιπούς Φορείς που δραστηριοποιούνται στα ζητήματα Περιφερειακής και τοπικής ανάπτυξης και εκφράζεται από την Ελληνική Ένωση Αναπτυξιακών Εταιρειών (HELADA), είναι δίπλα σε κάθε υγιή προσπάθεια και προωθεί τη «δημιουργική αλληλεγγύη» και τα οράματα των Φορέων και των περιοχών για «την Ελλάδα του μέλλοντος».

8.     Προτάσεις για το μέλλον με παραγωγικό χαρακτήρα
Οι προτάσεις που ακολουθούν αποτελούν φυσιολογική εξέλιξη του έργου και της καταξίωσης των πολυμετοχικών Αναπτυξιακών Ανωνύμων Εταιρειών σε Περιφερειακό και τοπικό επίπεδο και βελτιώνουν τη συνεισφορά τους μέσα από την περαιτέρω  θεσμοθέτηση του ρόλου τους.
Προτείνονται :
  1. 1.       Θεσμοθέτηση της συμμετοχής στα όργανα σχεδιασμού και προγραμματισμού της αναπτυξιακής διαδικασίας, π.χ. Περιφερειακά Συμβούλια, Γνωμοδοτικές Επιτροπές του Αναπτυξιακού Νόμου σε περιφερειακό επίπεδο, Γνωμοδοτικές Επιτροπές προγραμμάτων των ΠΕΠ ή του ΕΠΑΝ σε Περιφερειακό επίπεδο κ.λπ.
  2. 2.       Θεσμοθετημένη συμμετοχή στο σχεδιασμό και στην προετοιμασία των ΠΕΠ στα πλαίσια της 5ης Προγραμματικής Περιόδου.
  3. 3.       Ειδική πρόβλεψη στο νέο Αναπτυξιακό Νόμο για λειτουργία τους ως επιταχυντών της οικονομικής δραστηριότητας και σημείων πληροφόρησης και υποστήριξης των επιχειρηματιών.
  4. 4.       Ανάληψη διακριτού ρόλου στη βελτίωση της ικανότητας της Αυτοδιοίκησης για την αξιοποίηση των νέων θεσμών π.χ. ΣΔΙΤ, Jessica κ.λπ.
  5. 5.       Στα πλαίσια της νέας προγραμματικής περιόδου 2014-2020 μπορούν να αναλάβουν :
5.1.   Ρόλο Δικαιούχου ή/και Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης (Ε.Φ.Δ.) συμβάλλοντας στη μετρήσιμη βελτίωση της αποτελεσματικότητας.
Ήδη στο τρέχον πρόγραμμα παίζουν το ρόλο αυτό ο οποίος προβλέπεται να ενισχυθεί στη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020 (σύμφωνα με τα Σχέδια Κανονισμών) στα πλαίσια του ΕΤΠΑ, του ΕΓΤΠΕ και του Ταμείου Αλιείας.
5.2.   Εφαρμογή πιλοτικών δράσεων στα πλαίσια του «νέου ΕΠΑΝ» αλλά και των προγραμμάτων άλλων Υπουργείων (π.χ. μικρά ενεργειακά έργα που προωθεί το ΚΑΠΕ στα πλαίσια του ΕΠΑΝ), καθόσον πολλές από τις Αναπτυξιακές Εταιρείες αποτελούν ή συμμετέχουν σε Περιφερειακά Ενεργειακά Κέντρα / Γραφεία.
5.3.   Ρόλο  Παρατηρητηρίου Απασχόλησης και διασύνδεσης της προσφοράς εργασίας με τη ζήτηση.
5.4.   Υλοποίηση ενεργητικών πολιτικών στήριξης της απασχόλησης.
5.5.   Υποστήριξη των θεσμοθετημένων Φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών, με την υλοποίηση προγραμμάτων για λογαριασμό τους.
5.6.   Συμμετοχή στις δράσεις χωροταξικού σχεδιασμού.
5.7.   Ρόλο «τοπικών επιταχυντών» της οικονομικής δραστηριότητας – σημεία πληροφόρησης και υποστήριξης των επιχειρήσεων, με στόχο τη μόχλευση και κινητοποίηση της ιδιωτικής αποταμίευσης.
5.8.   Συνεργασία με την Αυτοδιοίκηση Α’ και Β’ βαθμού, στα πλαίσια στήριξης των νέων θεσμών.
Ειδικότερα :
α.    Υποστήριξη των ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού για την ορθολογική ένταξη του ανθρώπινου δυναμικού στις δομές που προβλέπονται στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ.).
β.    Κατάρτιση και επικαιροποίηση των Τετραετών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων των νέων ΟΤΑ (Περιφέρειες, Δήμοι) και εκπόνηση των Ετήσιων Προγραμμάτων Δράσης.
γ.    Εκπαίδευση, κατάρτιση των αιρετών σε θέματα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ανάπτυξης, νέων θεσμών και νέων τεχνολογιών.
δ.    Αποτύπωση αναπτυξιακού υπόβαθρου και δυναμικής.
δ.1 Σύνταξη ΣΧΟΟΑΠ / ΓΠΣ των νέων Δήμων.
δ.2  Απογραφή της περιουσίας Δήμων και Περιφερειών – Προσδιορισμός και συμβολή στην αντιμετώπιση των κτιριακών αναγκών και στην αξιοποίηση του κτιριακού αποθέματος.
δ.3  Καταγραφή, αποτύπωση, αξιολόγηση και διατύπωση προτάσεων για τη λειτουργική χωροθέτηση των δομών, υποδομών και Υπηρεσιών με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη και τη βελτίωση του παραγόμενου αναπτυξιακού έργου.
       Περιλαμβάνει καταγραφή των κτιρίων των ΟΤΑ, προσδιορισμό των αναγκών σε κτίρια, ορθολογική αξιοποίηση των κτιρίων με στόχο τη μείωση των μισθωμένων κτιρίων και διατύπωση προτάσεων για κάλυψη των ελλείψεων.
       Προς το σκοπό αυτό θα αξιοποιηθούν τα εγκατεστημένα Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών (G.I.S.) στις Αναπτυξιακές Ανώνυμες Εταιρείες Ο.Τ.Α.
δ.4  Μελέτη οργάνωσης των κοινωνικών υποδομών.
δ.5  Σύνοψη αναπτυξιακής δυναμικής και ωριμότητας υλοποίησης αναπτυξιακού έργου από τους νέους ΟΤΑ, σύμφωνα με τους κωδικούς του ΕΣΠΑ (Φάση σχεδιασμού, προγραμματισμού, μελέτης και υλοποίησης).
ε.    Ενεργός ρόλος σε «οριζόντιες δράσεις» των Ε.Π. «Διοικητική Μεταρρύθμιση», «Απασχόληση» και «Ψηφιακή Σύγκλιση».
στ.  Αξιοποίηση της εμπειρίας και των δυνατοτήτων σε θέματα προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος και Πράσινης Ανάπτυξης.
ζ.     Ενημέρωση, σχεδιασμός και τεχνική υποστήριξη της ωρίμανσης συγχρηματοδοτούμενων έργων.
η.    Ενίσχυση και υποστήριξη της συμμετοχής της Αυτοδιοίκησης σε προγράμματα χωρικής συνεργασίας.
θ.    Αξιοποίηση του θεσμικού πλαισίου συνεργασιών και προγραμματικών συμβάσεων για την ενίσχυση της Διαβαθμικής Συνεργασίας.
ι.     Αξιοποίηση της εμπειρίας σε θέματα κοινωνικής οικονομίας και κοινωνικής επιχειρηματικότητας (Ν. 4019/11), ισότητας ευκαιριών και καταπολέμησης του κοινωνικού αποκλεισμού.
ια.  Παρακολούθηση  και  συνεχή τεχνική στήριξη για τη  βελτίωση  του Συστήματος Πιστοποίησης Ποιότητας και Επάρκειας των Δήμων και των Περιφερειών για την υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων έργων.
       Το Σύστημα Πιστοποίησης Ποιότητας και Επάρκειας είναι μια δυναμική διαδικασία που απαιτεί  συστηματική παρακολούθηση και συνεχή βελτίωση έτσι ώστε, να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και κατευθύνσεις που τίθενται.
       Προς το σκοπό αυτό θα πρέπει να αφομοιωθεί από τους Ο.Τ.Α. και να αποτελέσει χρηστικό εργαλείο βελτίωσης της ικανότητάς τους με στόχο
  • την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στους πολίτες και
  • την παραγωγή αναπτυξιακού έργου
Κλείνοντας, διαβεβαιώνουμε τους θεσμικούς Φορείς και την εταιρική σχέση ότι, προσπαθούμε συνεχώς προκειμένου κάθε στιγμή να επιβεβαιώνουμε τη χρησιμότητά μας και
σας προτρέπουμε να μας αισθάνεστε συμπαραστάτες και αρωγούς στο δύσκολο έργο σας, ενισχύοντας τη συνεργασία μας.
Σας ευχαριστώ.

2 σχόλια:

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΛΑΙΟΠΟΥΛΟΣ είπε...

Αγαπητέ Γιώργο, τι ωραία ειναι ολα αυτά που γράφεις. Αλλά επειδή σε γνωρίζω από χρόνια, θα σε θυμίσω μονον με μία φράση. Πως είναι δυνατόν να γίνουν ολα αυτά, η θεωρία να γίνει πράξη, οταν σήμερα στην Ελλάδα γενικά, οχι μόνον στη Τ. ΑΥΤ/ΣΗ 1 και 2 βαθμού, δεν υπάρχει στο ελάχιστον η ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ παρά μόνον η κομματοδιορισμοκρατια, η ρουσφετολογία και συγγενειοδιορισμογρασφία?

Ανώνυμος είπε...

Θα μας τρελάνεις γιατρέ. Πες μας τι κατάλαβες απο όλα αυτά και τα βρίσκεις ωραία ;
Ειναι δυνατόν να λές χωρίς καμμιά συγκεκριμένη αναφορά και στοιχεία οτι δεν υπάρχει στο ελάχιστον ΑΞΙΟΚΡΑΤΊΑ ;
Μην ξεχνάς οτι συμμέτοχος και στέλεχος αυτού του συστήματος υπήρξες μέχρι τα μπούνια. Με μια ανέξοδη δήλωση δεν απαλλάσεσαι.

Το Προφίλ μας