Από το kozani.net
Δρόμος Σερβίων-Κοζάνης:
Το 2010 η ολοκλήρωση της βελτίωσης του,
του Νομαρχιακού Συμβούλου Β. Κωνσταντόπουλου
Στις καλένδες (ή τουλάχιστον για το 2010) οδηγείται τελικά η ολοκλήρωση της βελτίωσης του δρόμου
Σερβίων - Κοζάνης.
Κατά την διάρκεια συζήτησης στο τελευταίο Νομαρχιακό Συμβούλιο και προ Ημερήσιας Διατάξεως, ρώτησα την Νομαρχιακή Αρχή πότε επιτέλους θα ολοκληρωθεί η βελτίωση του δρόμου Σερβίων - Κοζάνης.
Απαντώντας στην ερώτηση μου ο αρμόδιος αντινομάρχης κ. Σιόκουτης Ι. είπε ότι υπάρχει πρόβλημα με τον παράδρομο, ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί προσωρινά κατά την φάση κατασκευής του έργου. Μας ενημέρωσε επίσης ότι ευελπιστεί ότι ο παράδρομος αυτός γρήγορα θα ολοκληρωθεί και ότι έχει την διαβεβαίωση του εργολάβου ότι εντός του Νοεμβρίου η κατασκευή του δρόμου θα έχει ολοκληρωθεί.
Δεν αμφισβητούμε τις καλές προθέσεις της Νομαρχιακής Αρχής και του αρμόδιου αντινομάρχη κ. Σιόκουτη Ι. όμως για κάποιον που είναι λίγο σχετικός με τα δημόσια έργα, είναι προφανές ότι η ολοκλήρωση της βελτίωσης του δρόμου στο σημείο αυτό δεν πρόκειται να εκτελεστεί φέτος.
Για το ιστορικό της υπόθεσης η βελτίωση του ανωτέρου δρόμου περιλαμβάνει δύο τμήματα, το πρώτο διασταύρωση Βελβενδού–Πρατήριο Υγρών Καυσίμων Ζάκη, και το δεύτερο Διασταύρωση Αμυγδαλιάς – Στροφές Πετρανών – ΟΑΕΔ.
Η ολοκλήρωση και των δύο τμημάτων έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί στις 31.07.2009.
Σήμερα μέσα Οκτώβρη του 2009, το δεύτερο τμήμα ούτε καν έχει ξεκινήσει.
Είναι απορίας άξιον πώς για το έργο αυτό, του οποίου η μελέτη ήταν έτοιμη από την προηγούμενη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση του κ. Ανδρεάδη Ιορδάνη, (από τον Μάρτιο του 2006) και του οποίου ο πραγματικός χρόνος κατασκευής είναι το πολύ ένας χρόνος, θα χρειαστούν τελικά τέσσερα (4) ολόκληρα χρόνια για την ολοκλήρωσή του.
Όπως επισήμανα στην τοποθέτηση μου μετά την απάντηση του αρμόδιου αντινομάρχη πρέπει για τον δρόμο Σερβίων – Κοζάνης να γίνουν άμεσα (και πάντως πριν χαλάσει ο καιρός) και με δεδομένη την αδυναμία ολοκλήρωσης του έργου οι παρακάτω ενέργειες:
* Να τοποθετηθεί νέος ασφαλτοτάπητας από την διασταύρωση Αμυγδαλιάς ως την διασταύρωση για το αντλιοστάσιο (πριν τις ανηφόρες των Πετρανών) με παράλληλη μικρή διεύρυνση (αν είναι τεχνικά εφικτό).
* Η βελτίωση του δρόμου στο σημείο αυτό να προχωρήσει κανονικά την Άνοιξη του 2010.
*Να ελεγχθεί το πλάτος του βελτιωμένου δρόμου από την διασταύρωση Βελβενδού ως το πρατήριο Ζάκη. Φαίνεται ότι το πλάτος του νέου δρόμου δεν είναι το ίδιο με το πλάτος του δρόμου διασταύρωση Νεράιδας – διασταύρωση Μεσσιανής.
*Να τοποθετηθεί καινούργιος ασφαλτοτάπητας στο κομμάτι διασταύρωσης Μεσσιανής – διασταύρωση Ροδίτη.
Ο δρόμος έχει ροδιές από φορτηγά και ανωμαλίες που καθιστούν αδύνατη οποιαδήποτε προσπέραση στο καλύτερο (υποτίθεται) τμήμα του δρόμου Σερβίων – Κοζάνης.
·
*Να τοποθετηθεί ασφαλτοτάπητας σε τρία (3) σημεία – λακκούβες (΄΄ΕΟΠ΄΄), μεταξύ της μεγάλης στροφής της Νεράιδας και της διασταύρωσης για το Δ.Δ Νεράιδας.
Δεν θέλω να μηδενίσω την προσπάθεια κανενός, ούτε να αμφισβητήσω τις αγαθές προθέσεις των υπευθύνων, όμως το αποτέλεσμα είναι αδυσώπητο. Ο δρόμος δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί εντός του τρέχοντος έτους.
Νομίζω όμως ότι από σεβασμό στους ανθρώπους της περιοχής νότια της λίμνης που μετακινούνται μία και δύο φορές την ημέρα, για λόγους ευθύνης που απορρέουν από τα καθήκοντα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και για να μην θρηνήσουμε στο διάστημα των επόμενων 6 ή 8 μηνών άλλα θύματα, πρέπει να βελτιωθεί άμεσα και στο μέγιστο δυνατό βαθμό η συνολική κατάσταση του δρόμου.
Θεωρώ ότι η Νομαρχιακή Αρχή θα αναπτύξει τα δέοντα αντανακλαστικά και θα προβεί στις δέουσες ενέργειες, υιοθετώντας μέρος ή το σύνολο των προτάσεών μου.
Κοζάνη 16-10-2009
Β. Κωνσταντόπουλος
Νομαρχιακός Σύμβουλος