Ο
υπό αναθεώρηση στρατηγικός σχεδιασμός του ΟΣΕ, με βάση την ενημέρωση
που έχω τους τελευταίους μήνες από τις αρμόδιες Υπηρεσίες που δουλεύουν
συστηματικά, είναι σε πλήρη εξέλιξη. Οι συνδέσεις που αφορούν στο Νομό
Κοζάνης είναι συγκεκριμένες και σε φάση οριστικοποίησης.
Ειδικότερα:
Προτείνεται προς έγκριση από την ΕΕ η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής
γραμμής Καλαμπάκα-Σιάτιστα-Κοζάνη, από Αναλυτικό Δίκτυο (δευτερεύον) σε
Κεντρικό Δίκτυο (πρωτεύον) των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ). Η
πρόταση για ένταξη των υπολειπόμενων μελετών στο CEF 2 θα γίνει το
φθινόπωρο 2021 και, εφόσον εγκριθούν, ο στόχος είναι να ολοκληρωθούν
εντός του 2025.
Προτείνεται αντίστοιχα η ένταξη, στο Κεντρικό Δίκτυο, της
σιδηροδρομικής γραμμής Κοζάνη-Βέροια από την πλευρά της λίμνης
Πολυφύτου. Η γραμμή αυτή δεν εμφανιζόταν μέχρι τώρα στον στρατηγικό
σχεδιασμό.
Η σύνταξη προκαταρκτικής μελέτης εναλλακτικών διαδρομών
και τελικής χωροθέτησης της γραμμής καθώς και η μελέτη σκοπιμότητας
αποτελούν τα πρώτα βήματα.
Χρόνος διαδρομής Κοζάνη-Θεσσαλονίκη: 1 ώρα και 12 λεπτά
Προτείνεται η ένταξη νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής
Σιάτιστα-Καστοριά-Πόγραδετς, όπως ήδη έχει ενημερώσει η Περιφέρεια
Δυτικής Μακεδονίας.
Εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης μελετών, σύμφωνα με το σχεδιασμό του ΟΣΕ, το 2023 και των απαλλοτριώσεων το 2024.
Το τμήμα Κοζάνη-Πτολεμαΐδα βρίσκεται σε φάση επικαιροποίησης των
μελετών προκειμένου, στη συνέχεια, να κατασκευαστεί από τον ΟΣΕ με
χρηματοδότηση από τη ΔΕΗ.
Η παρούσα ενημέρωση
προκύπτει από το προετοιμαζόμενο από τον ΟΣΕ αίτημα έγκρισης
χρηματοδότησης για την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου