Επίκαιρα Θέματα:

Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2010

Δήμος Κοζάνης: "Μνήμη μου σε λένε Πόντο" Μουσική Εκδήλωση

«Πόντος Δικαίωμα στη Μνήμη», ή «Μνήμη μου σε λένε Πόντο» Σ’ αυτή τη μνήμη είναι αφιερωμένη η μεγάλη μουσική εκδήλωση που διοργανώνει ο Δήμος Κοζάνης και η ΔΕΠΑΚ, τη Δευτέρα 1 Μαρτίου και ώρα 20.00 στο Κινηματοθέατρο ΟΛΥΜΠΙΟΝ στην Κοζάνη, την επιμέλεια της οποίας έχει ο Καθηγητής Ιστορίας του Πανεπιστημίου της Δυτικής Μακεδονίας Κώστας Φωτιάδης. 
Με οδηγό τα διαχρονικά μας τραγούδια αλλά και τα σύγχρονα θα ταξιδέψουμε ιστορικά στην τρισχιλιόχρονη γη των Ελλήνων του Πόντου. Θα ξεναγηθούμε επίσης στους προσφυγικούς καταυλισμούς, στις γειτονιές των προσφύγων αλλά θα αναδείξουμε και τη συμβολή τους, μέσα από τη φωτιά και τα τσεκούρι, στην αναγέννηση της νεοελληνικής κοινωνίας και του ελληνικού πολιτισμού. Στην εκδήλωση με τίτλο «Το ποντιακό τραγούδι στη διαμόρφωση της ιστορικής μνήμης» συμμετέχουν οι κορυφαίοι εκφραστές της ποντιακής μουσικής. 
Τραγούδι: Ακριτίδης Χρήστος Βασιλειάδης Αχιλλέας Θεοδοσιάδης Κώστας Θεοδωρίδης Παναγιώτης Ιορδανίδης Μπάμπης Καραπαναγιωτίδης Κώστας Νικολαίδης Στάθης Νικολαίδου Πέλλα Παρχαρίδης Αλέξης Παρχαρίδης Στάθης Σοφιανίδης Γιώργος Στεφανίδης Γιώργος Φωτιάδης Βασίλης 
Λύρα: Βεροιώτης Θόδωρος Καλλιοντζίδης Μιχάλης Κουγιουμτζίδης Ανδρέας Πιπερίδης Δημήτρης Πουταχίδης Θεόφιλος Σανίδης Γιάννης Σιαμίδης Κώστας Τσακλίδης Κώστας Τσενεκίδης Χρήστος 
Νταούλι: Κώστας Φουλίδης Αφήγηση: Τάκης Βαμβακίδης Ελένη Τσακιρίδου 
Η είσοδος για το κοινό είναι ΕΛΕΥΘΕΡΗ.

Συνέντευξη τύπου στη ΝΑ για τη διημερίδα

Συνέντευξη Τύπου έδωσαν ο Νομάρχης Κοζάνης Γιώργος Δακής και ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (Τ.Ε.Ε.) του Τμήματος Δυτικής Μακεδονίας Γιάννης Βάρκας, για την ενημερωτική - εκπαιδευτική διημερίδα σε σχέση με το ρόλο του Μηχανικού στη Διαχείριση Προγραμμάτων την περίοδο 2007-2013, που διοργανώνεται από την ΑΝΚΟ, το Τμήμα ΤΕΕ Δυτικής Μακεδονίας και το μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Υποστήριξης Επιχειρήσεων "Enterprise Europe Network-Hellas". Η εκδήλωση επιδιώκει να ενημερώσει και παράλληλα να εκπαιδεύσει τους μηχανικούς - μέλη του ΤΕΕ Δυτικής Μακεδονίας σε θέματα προετοιμασίας, διαχείρισης και υλοποίησης μελετών & έργων που συγχρηματοδοτούνται από εθνικά & ευρωπαϊκά προγράμματα καθώς επίσης και σε σύγχρονες τεχνικές & εργαλεία αξιολόγησης και διαχείρισης έργων. Εισηγήσεις θα πραγματοποιήσουν έμπειρα στελέχη της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας (Δ/νση Σχεδιασμού & Ανάπτυξης), του ΚΕΠΑ/ΑΝΕΜ μέλος του Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης –ΕΦΕΠΑΕ - του ΕΠΑΝ ΙΙ, του ΤΕΕ/Τμήμα Δυτικής Μακεδονίας και της ΑΝΚΟ (Δ/νση Προγραμμάτων & Δ/νση Υποδομών). Η διημερίδα θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων του Τ.Ε.Ε. του τμήματος Δυτικής Μακεδονίας, την Παρασκευή 26 & το Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2010 και οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση συμμετοχής – παρακολούθησης.

Μ. Στεργίου στο VETO 91fm για τις παραιτήσεις στο ΔΣ της ΧΚΚΒ Α.Ε.: «Δεν ήξερα απολύτως τίποτα» (!)

Άγνοια δήλωσε ο δήμαρχος Βελβεντού Μανώλης Στεργίου, μιλώντας στο VETO91fm, αναφορικά με τις εξελίξεις στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΖΑΝΗΣ ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ ΑΝΩΝΥΝΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ (ΧΚΚΒ Α.Ε.). «Όχι δεν ήξερα απολύτως τίποτα», απάντησε όταν ρωτήθηκε εάν γνώριζε πως από τις αρχές του 2007, ο πρόεδρος του Δ.Σ. Γιάννης Σόκουτης αλλά και ο αντιπρόεδρος Λέανδρος Αναγνωστόπουλος έχουν παραιτηθεί.

Ξεκινά η υπογραφή συμβάσεων των επιτυχόντων του διαγωνισμού του 2007 στη ΔΕΗ

Ανακοινώνονται αύριο Παρασκευή τα επίσημα αποτελέσματα των εκλογών της κοινωνικοποίησης στη ΔΕΗ ενώ οι εκπρόσωποι των εργαζομένων αναλαμβάνουν καθήκοντα στο δ. σ της ΔΕΗ κατά την πρώτη συνεδρίαση του φορέα που θα συνέλθει τον Μάρτιο. Σύμφωνα με τον υποψήφιο της ΠΑΣΚΕ στις εκλογές Γιάννη Καραβασίλη από την 1η Μαρτίου ξεκινά η διαδικασία υπογραφής των συμβάσεων των επιτυχόντων του διαγωνισμού του 2007 στη ΔΕΗ. 
Πηγή: ΕΡΑ

Δωρεάν σεμινάριο Adobe Bridge CS4 και Camera Raw CS4

 Το Φωτογραφικό Εργαστήρι του Δήμου Κοζάνης "ΦΩΤΟΔΙΟΔΟΣ" στα πλαίσια της προσφοράς του στο χώρο της φωτογραφικής τέχνης και της ψηφιακής εικόνας διοργανώνει δωρεάν δίωρο σεμινάριο για τις εφαρμογές Adobe Bridge CS4 και Adobe Camera Raw CS4. 
Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του Εργαστηρίου (Σμύρνης και Κωνσταντινουπόλεως γωνία - δίπλα στο Εικαστικό Εργαστήρι του Δήμου) την Παρασκευή 26/2/2010 ώρα 20:00 - 22:00. Είσοδος δωρεάν. 
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6973724073 - Θάνος Σιώζος 
Θέματα σεμιναρίου: - Αποτελεσματική διαχείριση ψηφιακών αρχείων με χρήση του Adobe Bridge CS4 - Μη απωλεστική επεξεργασία εικόνας για προχωρημένους με χρήση του Adobe Camera Raw CS4 - Δημιουργία γκαλερί εικόνων σε μορφή PDF, HTML και Flash Για την επίδειξη θα χρησιμοποιηθεί η Αγγλική έκδοση των εφαρμογών CS4. 
Το τελευταίο ημίωρο του σεμιναρίου θα αφιερωθεί σε ερωταπαντήσεις των παρευρισκομένων.

«Ους ο Θεός συνέζευξε... μάχαιρα μη χωριζέτω»

Σας γνωστοποιούμε ότι στις 25 Μαρτίου 2010 και ώρα έναρξης 19:30 στην Αίθουσα Τέχνης Κοζάνης, στο πάρκο Αγίου Δημητρίου, θα πραγματοποιηθεί η θεατρική παράσταση με τίτλο «ΟΥΣ Ο ΘΕΟΣ ΣΥΝΕΖΕΥΞΕ… ΜΑΧΑΙΡΑ ΜΗ ΧΩΡΙΖΕΤΩ» από το θεατρικό εργαστήρι «Μεταμορφώσεις» που λειτουργεί υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητρόπολης Ν. Κρήνης και Καλαμαριάς. 
Κείμενα και σκηνοθεσία : Χρήστος Παπαστεργίου 
Μουσική : Δημήτρης Κεχαγιάς 
Η παράσταση είναι εμπνευσμένη από το λογοτεχνικό έργο «ΜΑΤΩΜΕΝΟΣ ΓΑΜΟΣ» του F. G. LORCA σε μετάφραση Νίκου Γκάτσου. Πρόκειται για ένα κοινωνικό δράμα εποχής, με στοιχεία κλασικού, ρομαντικού, συμβολικού και πειραματικού θεάτρου, προσαρμοσμένο στην ελληνική κοινωνία. 
Είσοδος ελεύθερη

Το ΕΣΥ της εγκατάλειψης

από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 
Απαράδεκτη εικόνα εγκατάλειψης, που προκαλεί αγανάκτηση στις τοπικές κοινωνίες και απογοήτευση σε ασθενείς και εργαζόμενους, παρουσιάζουν τα περιφερειακά νοσοκομεία της χώρας. Το μέγεθος του προβλήματος αναδείχτηκε και στις συζητήσεις που έγιναν στη Βουλή (11-21/1/2010) έπειτα από ερώτηση δύο γιατρών βουλευτών, οι οποίοι παρουσίασαν τα στοιχεία σχετικών ερευνών: Λουκέτα σε παιδιατρικές κλινικές λόγω έλλειψης γιατρών. 
Αρρυθμίες στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Τεράστιες ελλείψεις στα ογκολογικά τμήματα, με συνέπεια οι χημειοθεραπείες να γίνονται από ανειδίκευτους γιατρούς ακόμη και στους διαδρόμους. Η κατάσταση παίρνει τριτοκοσμικές διαστάσεις αφού ακόμη και η ζωτικής σημασίας άμεση διακομιδή των ασθενών δεν μπορεί να γίνει, γιατί τα νοσοκομειακά του ΕΚΑΒ είναι ελάχιστα ή δεν έχουν πληρώματα...
Τα περιστατικά από νοσοκομεία της Δυτικής Μακεδονίας δείχνουν ότι το ΕΣΥ παραμένει ζητούμενο. 
* Στην Κοζάνη δεν λειτουργεί από το φθινόπωρο η Παιδιατρική κλινική, γιατί έκλεισε όταν έμεινε με έναν γιατρό.
* Στην Πτολεμαΐδα, στο «Μποδοσάκειο», το παιδιατρικό τμήμα λειτουργεί με ένα γιατρό, που εργάζεται σε καθεστώς συνεχούς εφημερίας. Ο δεύτερος, η παιδίατρος κ. Τσιβίκη, δεν επέστρεψε από τη χριστουγεννιάτικη άδειά της και τελικά παραιτήθηκε, μη αντέχοντας στις συνθήκες σύμφωνα με καταγγελίες συνδικαλιστών συναδέλφων της και δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου. Σύμφωνα με συνδικαλιστές και εργαζόμενους στη ΔΕΗ Πτολεμαΐδας, η συγκεκριμένη μονάδα υπολειτουργεί. 
Μία μαιευτήρας Δέχεται περιστατικά τοκετών από τη Φλώρινα, γιατί το εκεί νοσοκομείο διαθέτει μόνο μια μαιευτήρα, χωρίς παιδίατρο, του οποίου η παρουσία στους τοκετούς επιβάλλεται και νομοθετικά. Ο διοικητής του «Μποδοσάκειου» Κ. Δημητριάδης διαβεβαιώνει μέσω των τοπικών ΜΜΕ ότι δεν τίθεται θέμα αναστολής λειτουργίας του παιδιατρικού τμήματος ούτε και άλλης κλινικής. Από κοινού με τον διευθυντή της κλινικής, Κ Κιφωνίδη, που επωμίζεται τις ευθύνες για την αντιμετώπιση της κατάστασης, ζήτησαν από την 3η ΔΥΠΕ και κατάφεραν να αποσταλεί άλλος ένας παιδίατρος ειδικευόμενος από το Κέντρο Υγείας Αμύνταιου, αποτρέποντας προς το παρόν το κλείσιμο του παιδιατρικού τμήματος. 
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στο «Μποδοσάκειο» Γ Παπαδόπουλος ζητεί: «Να στελεχωθούν άμεσα τα περιφερειακά νοσοκομεία με γιατρούς και νοσηλευτικό προσωπικό». Ζητεί επίσης παρέμβαση της κυβέρνησης για την κανονική λειτουργία των νοσοκομείων της περιφέρειας και επισημαίνει ότι «κάθε γιατρός, που φεύγει είναι ανησυχητικό φαινόμενο για την περιοχή». Ειδικότερα για το παιδιατρικό τμήμα του Νοσοκομείου Πτολεμαϊδας λέει ότι γίνονται 6-7 εισαγωγές ημερησίως. Οι 4 είναι από Κοζάνη και οι υπόλοιπες από τα Γρεβενά, τη Σιάτιστα ή τη Φλώρινα (έχει μια επιμελήτρια μαιευτήρα) και το νοσοκομείο των Γρεβενών (δεν έχει παιδίατρο), ενώ για να λειτουργήσει το μαιευτικό τμήμα (40-45 τοκετοί τον μήνα) χωρίς σοβαρά προβλήματα, απαιτούνται άλλοι τρεις μαιευτήρες και 9-10 μαίες.
60 ρεπό Λόγω ανεπάρκειας προσωπικού, οι νοσηλεύτριες δεν παίρνουν τα ρεπό τους και, σύμφωνα με τις μαρτυρίες των συνδικαλιστών τους, τους οφείλονται μέχρι και 60 δεδουλευμένα ρεπό. Προβλήματα καταγράφονται και στο παθολογικό της ίδιας μονάδας, όπως και στο Νοσοκομείο της Καστοριάς και στις υπηρεσίες του ΕΚΑΒ στους νομούς της Δ. Μακεδονίας. 
Σε κίνδυνο Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το πρόβλημα στην περίθαλψη των καρκινοπαθών από τις μεγάλες ελλείψεις των ογκολογικών τμημάτων των νοσοκομείων, που εγκυμονούν κινδύνους για τους ασθενείς. «Σε δεκάδες νοσοκομεία της χώρας οι χημειοθεραπείες χορηγούνται από μη εξειδικευμένους γιατρούς, με τους κινδύνους που αυτό συνεπάγεται», κατήγγειλαν στις 23.12.2009 η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Καρκινοπαθών, Π Μήττα και τα μέλη των Συλλόγων Καρκινοπαθών Ελλάδας σε έκτακτη συνέντευξη Τύπου στην Αθήνα. Για τους κινδύνους ενημέρωσαν το υπουργείο Υγείας και την υφυπουργό Φ Γεννηματά, ζητώντας «να σταματήσει η χορήγηση θεραπειών από παθολόγους, γαστρεντερολόγους ή πνευμονολόγους» και επικρίνοντας την πολιτεία ότι «αδυνατεί να προασπιστεί τα δικαιώματα των ασθενών για ασφαλή θεραπεία».

ΚΟΖΑΝΗ: Ένα χωριό αναζητά νέο ρόλο

του Χρήστου Βήττα από τη ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Με τη συμβολική κατάληψη της εθνικής οδού Κοζάνης - Πτολεμαΐδας, αλλά και με την προειδοποίηση ότι θα παραδώσουν τα εκλογικά βιβλιάρια και δεν θα ψηφίσουν στις προσεχείς δημοτικές εκλογές, οι κάτοικοι της Νέας Καρδιάς, του δήμου Κοζάνης, διεκδικούν να χαρακτηριστεί ο οικισμός τους αυτόνομο δημοτικό διαμέρισμα.  Οι κάτοικοι προχώρησαν προχθές στις 11 π.μ. και για μία ώρα σε κατάληψη του δρόμου Κοζάνης - Πτολεμαΐδας, ακριβώς στην κεντρική είσοδο του χωριού. Κατά τη διάρκεια της κατάληψης η κυκλοφορία εκτρεπόταν από δρόμο του οικισμού. “Δηλώνουμε αποφασισμένοι να προβούμε σε δυναμικές ενέργειες και να μη συμμετάσχουμε στις προσεχείς δημοτικές εκλογές, παρά μόνο εφόσον εκλέξουμε το δικό μας τοπικό συμβούλιο”, τονίζεται σε σχετικό υπόμνημα που έστειλε η συντονιστική επιτροπή στον υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Γιάννη Ραγκούση και το οποίο κοινοποίησαν στους βουλευτές του νομού Κοζάνης και στις τοπικές αρχές. Σε πρόσφατη λαϊκή συνέλευση οι 650 κάτοικοι της Νέας Καρδιάς αποφάσισαν να εντείνουν τον αγώνα ώστε “να χαρακτηριστεί ο οικισμός μας αυτοδιοίκητος, με τριμελές τοπικό συμβούλιο, με την επωνυμία Τοπικό Συμβούλιο Νέας Καρδιάς Κοζάνης”, τονίζοντας μάλιστα ότι “ο Καλλικράτης αποτελεί την τελευταία ευκαιρία”. Όπως εξηγεί το μέλος της συντονιστικής επιτροπής Τρύφων Σακελλάρης, “ο οικισμός μας προέκυψε από τη μετεγκατάσταση του μισού πληθυσμού της παλιάς Καρδιάς Εορδαίας, στην περιοχή των Κοίλων, λόγω αναγκαστικής απαλλοτρίωσης του χωριού από τη ΔΕΗ το 1976. Οι υπόλοιποι μισοί μετεγκαταστάθηκαν τότε στη Νέα Καρδιά Πτολεμαΐδας, όπου μεταφέρθηκε και η κοινότητα. Μέχρι το 1998 -που εφαρμόστηκε ο Καποδίστριας- συναποτελούσαν και οι δύο οικισμοί την Κοινότητα Καρδιάς, με έδρα την Πτολεμαΐδα. Τότε ο μεν οικισμός της Πτολεμαΐδας αποτέλεσε το 6ο δημοτικό διαμέρισμα του δήμου Πτολεμαΐδας, ο δε οικισμός μας με την προσάρτησή του στο δ.δ. Κοίλων έχασε την αυτοδιοίκησή του και δεν είχε καμία αντιπροσώπευση στο δήμο Κοζάνης, παραμένοντας για δώδεκα ολόκληρα χρόνια ένας παρακμάζων και παραμελημένος οικισμός”. Στην κατάληψη βρέθηκε ο βουλευτής Κοζάνης του ΠΑΣΟΚ Πάρις Κουκουλόπουλος, ο οποίος παραδέχτηκε ότι “οι κάτοικοι έχουν δίκιο”.

Στην έκθεση F.R.E.E., Φλώρινα, Γρεβενά, Καστοριά

Στη Διεθνή Εκθεση του Μονάχου F.R.E.E., η οποία πραγματοποιήθηκε από τις 18 μέχρι και τις 22 Φεβρουαρίου 2010, συμμετείχε η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Φλώρινας, μαζί με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Γρεβενών και τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Καστοριάς. Η έκθεση παρουσίασε μεγάλη επισκεψιμότητα, καθώς την επισκέφθηκαν πάνω από 70.000 άτομα. Το περίπτερο των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Φλώρινας, Γρεβενών και Καστοριάς κέρδισε το ενδιαφέρον των επισκεπτών και κυρίως των επισκεπτών, οι οποίοι έρχονται στην Ελλάδα από την Ηγουμενίτσα και αναζητούν εναλλακτικές διαδρομές, με σκοπό τον τουρισμό στο βουνό. Να σημειωθεί ότι η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Φλώρινας συνεχίζει την εξαιρετική της συνεργασία με τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις Γρεβενών και Καστοριάς για την αποτελεσματικότερη προβολή σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.

Συνέντευξη τύπου για την διημερίδα του ΤΕΕ & της ΑΝΚΟ

Συνέντευξη Τύπου θα παραχωρήσουν ο Νομάρχης Κοζάνης και ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας του Τμήματος Δυτ. Μακεδονίας την Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2010, στις 12 το μεσημέρι, στην Αίθουσα Συσκέψεων του 2ου ορόφου της Ν. Α. Κοζάνης με αφορμή την ενημερωτική – εκπαιδευτική διημερίδα με θέμα : «Ο ρόλος του Μηχανικού στη Διαχείριση Προγραμμάτων, την περίοδο 2007-2013». 
Τη διημερίδα συνδιοργανώνουν το Τ.Ε.Ε. / Τμήμα Δυτικής Μακεδονίας και η ΑΝΚΟ, μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Υποστήριξης Επιχειρήσεων «Enterprise Europe Network-Hellas” στις 26 και 27 Φεβρουαρίου 2010, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Τ.Ε.Ε.

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2010

Γιάννης Αποστολίδης: Αρνείται τον έλεγχο ο κ. Δακής!

Με έγγραφες αιτήσεις μας ζητήσαμε από τη Ν.Α. Κοζάνης: 
1) Με αίτησή μας στις 2-2-2010, ζητήσαμε τον πίνακα των έργων για τα οποία ο Νομάρχης Κοζάνης έχει υπογράψει συμβάσεις με τα ονόματα των αναδόχων και τις συμπληρωματικές συμβάσεις που έχουν συναφθεί για κάθε έργο.Υπενθυμίζουμε ότι τον πίνακα αυτό επεδείκνυε ο κ. Νομάρχης στα Τοπικά ΜΜΕ κατά την απολογητική του συνέντευξη της 1-2-2010 με αφορμή την «αποπομπή» ή «αποχώρηση» δύο Νομαρχιακών Συμβούλων από την παράταξή του.Άραγε – αφού ήδη ήταν έτοιμος ο πίνακας τότε – τι εμποδίζει τον κο Νομάρχη να μας τον δώσει; Ποιο πρόβλημα προσπαθεί να κρύψει;  
2) Με αίτησή μας επίσης στις 2-2-2010 ζητήσαμε να μας δοθεί αναλυτική κατάσταση των έργων που έχουν ενταχθεί στο Β΄ και το Γ΄ ΕΑΠ (Τοπικός Πόρος).Ο Τεχνικός Σύμβουλος και το Γραφείο του Τοπικού Πόρου συνέταξαν άμεσα τον πίνακα.Τι εμποδίζει εδώ και 15 τουλάχιστον μέρες τον κο Νομάρχη να υπογράψει το διαβιβαστικό, ώστε να μας δοθούν τα στοιχεία που ζητήσαμε;  
3) Με αίτησή μας στις 8-2-2010 ζητήσαμε στοιχεία για τις ποτίστρες, ήτοι την αγωγή του κ. Λιάνα, αντίγραφα των τιμολογίων καθώς και αντίγραφο της σύμβασης και τα τιμολόγια που έχουν πληρωθεί από τη Ν.Α. Κοζάνης κατά τη θητεία του προηγούμενου Νομάρχη. Η οχύρωση πίσω από τις προβλέψεις ή μη των νόμων δεν μπορεί να συγκαλύψει την ουσία. Ο κ. Δακής αρνείται τον έλεγχο με την κωλυσιεργία στην παραχώρηση των στοιχείων που ζητήσαμε, με δεδομένο ότι τα στοιχεία είναι έτοιμα κατά δήλωσή του. Η στάση αυτή δείχνει πως αντιλαμβάνεται και πόσο σέβεται τους δημοκρατικούς θεσμούς και το δημοκρατικό έλεγχο. 
Και με την ευκαιρία τίθενται δημόσια δύο ερωτήματα: 
1) Ισολογισμό της Νομαρχίας θα δούμε ποτέ; 
2) Για τις επιχειρήσεις που συμμετέχει η ΝΑ Κοζάνης, θα έχουμε ποτέ ενημέρωση στο Ν.Σ.; 
ΝΟΜΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ 
Συνημμένα αρχεία: 
- Αίτηση για πίνακα συμβάσεων έργων 
- Αίτηση για παροχή στοιχείων για ΤΠΑ 
- Αίτηση για ποτίστρες

 
synhmmena_apostolidhs

Η Οδύσσεια του νερού για το Τριγωνικό και το Πολύρραχο


του Τάκη Παπαθανασίου
Διαβάζω στο τοπικό έντυπο κι ηλεκτρονικό τύπο το πρόβλημα του νερού που υπάρχει στο Δ.Δ. Πολυρράχου και την πρόταση του Δήμου Σερβίων για τη λύση του.
«Η δημοτική αρχή του Δήμου Σερβίων ενδιαφέρεται ώστε οι κάτοικοι της περιοχής να πίνουν υγιεινό και καθαρό νερό». «Έχουμε δρομολογήσει τη λύση, ώστε να διασφαλίσουμε καθαρό νερό για τους δημότες». «Η λύση είναι να δοθεί νερό στο Πολύραχο, από τη νέα γεώτρηση του Τριγωνικού». «Ήδη κατασκευάστηκε και το δίκτυο μεταφοράς του νερού, οπότε από πέρυσι το Τριγωνικό υδροδοτείται από αυτή την γεώτρηση, το νερό της οποίας είναι καθαρό». «Υπάρχει ειδικό κονδύλι στη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση για υδρεύσεις, από το οποίο μπορεί να χρηματοδοτηθεί το έργο».
Όλα αυτά πολύ καλά ακούγονται, αλλά η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Το πρόβλημα του νερού στα τοπικά διαμερίσματα Τριγωνικού και Πολυρράχου είναι τόσο παλιό, ώστε  κανείς δεν μπορεί να δικαιολογηθεί, με το όποιο όψιμο ενδιαφέρον. Αυτή τη στιγμή στο Τριγωνικό οι κάτοικοι δεν πίνουν από το νερό της γεώτρησης, ενώ οι κάτοικοι του Πολυρράχου πίνουν νερό με νιτρικά. Το ιστορικό της οδύσσειας για το νερό της γεώτρησης αποκαλύπτει την αλήθεια για ενδιαφέρον της δημοτικής αρχής, προς τους κατοίκους της περιοχής μας.
Εδώ και χρόνια, οι κάτοικοι του Τριγωνικού, με αποφάσεις του τοπικού συμβουλίου και των συνελεύσεων απαιτούσαν να βρεθεί λύση στο πρόβλημα του νερού, που ήταν ακατάλληλο λόγω νιτρικών, αλλά δυστυχώς η δημοτική αρχή αδιαφορούσε. Μετά από τη συνέλευση του Αυγούστου του 2007, στην οποία παραβρέθηκαν ο αντινομάρχης Κοζάνης και ο αντιδήμαρχος Σερβίων, στην οποία απειλήθηκαν επεισόδια, η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση προχώρησε στη χρηματοδότηση της γεώτρησης στης «Καπετάνας το χωράφι». Το Φθινόπωρο του 2007 γίνεται η γεώτρηση στις «Καπετάνας το χωράφι». Για δύο χρόνια δεν γινόταν καμιά ενέργεια από τη δημοτική αρχή, για να ξεκινήσουν τα έργα της κατασκευής του δικτύου για τη μεταφορά του νερού από τη γεώτρηση στη δεξαμενή.Τον Ιούλιο του 2008, με ανακοίνωση της Νομαρχιακής αυτοδιοίκησης γίνεται γνωστό ότι θα ξεκινήσουν τα έργα και ότι από το νερό της γεώτρησης θα υδροδοτηθεί και το Δ.Δ. Πολυρράχου.Τον Ιούλιο του 2009 κατασκευάζεται τμήμα του αγωγού, συνδέεται ο αγωγός με τον αγωγό της παλιά γεώτρησης και το νερό φτάνει στη δεξαμενή.
Από τότε άρχισαν τα νέα προβλήματα. Το νερό είναι θολό (κοκκινωπό). Οι αγωγοί από το παλιό δίκτυο δημιουργούν το πρόβλημα. Θα καθαρίσουν μας είπανε, αλλά επτά μήνες μετά ακόμα δεν έχουν καθαρίσει. Το δίκτυο λόγω της παλαιότητας δεν επιτρέπει στο νερό να φτάσει με πίεση στα πάνω σπίτια, με αποτέλεσμα αρκετοί κάτοικοι να μην μπορούν να χρησιμοποιήσουν πλυντήρια και θερμοσίφωνες.Το δίκτυο μεταφοράς από τη γεώτρηση, μέχρι στην παλιά γεώτρηση, κινδυνεύει να κοπεί στη θέση που περνά από το ρέμα «Κουντουλάκια», γιατί δεν έγιναν τα απαραίτητα υποστηρικτικά έργα. Το εσωτερικό δίκτυο του Τριγωνικού είναι από το 1968 και έχει πολλές διαρροές. Το αίτημα των κατοίκων να γίνει και η αλλαγή του εσωτερικού δικτύου, δεν έγινε αποδεκτό. Έτσι μεγάλες ποσότητες νερού χάνονται και οι πιθανότητες να μην επαρκεί το νερό για τους δύο οικισμούς είναι μεγάλες.
Πέρασαν δύο χρόνια από την ανακοίνωση της νομαρχίας ότι από το νερό της γεώτρησης θα υδροδοτηθεί και το Πολύρραχο, αλλά σήμερα ακούμε το Δήμαρχο ότι θα δρομολογήσει λύσεις ώστε να πίνουν οι κάτοικοι του Πολυρράχου υγιεινό και καθαρό νερό.
Συνέλευση των κατοίκων του Τριγωνικού την Κυριακή για το νερό.
Το Τοπικό Συμβούλιο του Τριγωνικού καλεί την Κυριακή τους κατοίκους σε συνέλευση, για να συζητήσουν το θέμα της παραχώρησης νερού από τη γεώτρηση στης «Καπετάνας το χωράφι» στο Δ.Δ. Πολυρράχου.Η πρόταση που θα υποβάλλει το Τοπικό Συμβούλιο προς τους κατοίκους είναι:
Να παραχωρηθεί νερό στους κατοίκους του γειτονικού οικισμού, αλλά η μελέτη του έργου να συμπεριλαμβάνει:
  1. Την κατασκευή του δικτύου μεταφοράς του νερού στο Πολύρραχο.
  2. Την αλλαγή και του παλιού τμήματος του δικτύου από τη γεώτρηση ως τη δεξαμενή του Τριγωνικού, που δεν αντικαταστάθηκε.
  3. Την αλλαγή του εσωτερικού δικτύου στο Δ.Δ. Τριγωνικού, που λόγω της παλαιότητάς του χάνονται μεγάλες ποσότητες νερού.
Με την υλοποίηση των παραπάνω έργων, το νερό της γεώτρησης θα επαρκεί και για τους δύο οικισμούς, αλλά θα πίνουν από αυτό και οι κάτοικοι του Τριγωνικού, που μέχρι σήμερα το στερούνται.

Ανακοίνωση Αιμοδοτικού Συλλόγου για την πρόσληψη υπαλλήλου

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΑΙΜΟΔΟΤΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΣΕΡΒΙΩΝ “ OI ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ ”
117 ΕΘΝΟΜΑΡΤΥΡΩΝ 20
ΣΕΡΒΙΑ 50500 ΤΗΛ. – FAX: 2464023045
Email: aimodotikosservion@yahoo.gr

Ο Συλλογος εθελοντων αιμοδοτων Σερβιων αναζητα να προσλαβει υπαλληλο για την στελεχωση του γραφειου του μεσω του προγραμματος του ΟΑΕΔ ``μια αρχη, μια ευκαιρια`` 
Τα προσοντα που απαιτουνται, βαση του προγραμματος, ειναι : 
• να εχει καρτα ανεργιας 
• να μην εχει ουτε ενα ενσημο εργασιας 
• ηλικια κατω των 25 ετων 
• να ειναι τουλαχιστον αποφοιτος γυμνασιου 
• να εχει γνωσεις ηλεκτρονικου υπολογιστη (word, δακτυλογραφηση κειμενου – excel – powerpoint – internet, yahoo/email) 
• να μην εχει εως και β` βαθμου συγγενεια με τα μελη του ΔΣ του συλλογου αιμοδοτων Σερβιων 
• σε περιπτωση ισοψηφιας προσοντων θα προτιμηθει αυτος που ειναι αιμοδοτης με καρτα εθελοντη 
Δεχομαστε αιτησεις εως 2 Μαρτιου 2010 στο e-mail του συλλογου, στο φαξ του συλλογου και στο γραφειο του συλλογου απογευματινες κυριως ωρες (17:30 – 20:30) 
Περισσοτερες πληροφοριες: Βεκιος Ιωαννης 6946419177 Παπαχαρισης Γεωργιος 6976195264 Παπαχαρισης Τιμοθεος 6973996675 Μαραμης Αθανασιος 6978946931 
ΤΟ Δ.Σ.

Δήμος Αιανής: Αποτελέσματα υποψηφίων μερικής απασχόλησης

Για τον πίνακα κατάταξης υποψηφίων κάντε κλικ εδώ και
για τον πίνακα επιλογής των υποψηφίων κάντε κλικ εδώ

Πρόσκληση από το Αρχαιολογικό Μουσείο Αιανής


Δήμος Πτολεμαΐδας: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την ανακύκλωση στο Μουσείο Πτολεμαϊδας

Το Ιστορικό και Παλαιοντολογικό Μουσείο Πτολεμαϊδας σε συνεργασία με το Δημοτικό Θεατρικό Παιδικό Εργαστήρι της ΔΕΠΕΚΟΠΠ διοργανώνουν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Ανακυκλωπράγματα» από 1 μέχρι 5 Μαρτίου 2010 στο αίθριο του Μουσείου. Το πρόγραμμα που είναι του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου απευθύνεται σε παιδιά νηπιαγωγείου και δημοτικού, ενώ εμψυχώτρια θα είναι η παιδαγωγός και υπεύθυνη του ΔΗΠΑΙΘΕ Μάρθα Μαυρίδου. Μέσα από το πρόγραμμα τα παιδιά μαθαίνουν για την ανακύκλωση και το ρόλο της στην προστασία του περιβάλλοντος, διακρίνουν τις διαφορές μεταξύ της επαναχρησιμοποίησης και της ανακύκλωσης και καλλιεργούν τη φαντασία τους γύρω από τις δυνατότητες και τους περιορισμούς των ανακυκλωμένων αντικειμένων. Οι ενδιαφερόμενοι (εκπαιδευτικοί, γονείς) θα πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή στο τηλέφωνο του μουσείου 2463054444.

test

Free Signature Generator

Free Signature Generator

Για τη σύνδεση Ζάβορδας-πλευράς Ελάτης

Για τη σύνδεση Ζάβορδας-πλευράς Ελάτης 
Τελεφερίκ η πρόταση της ΑΝΚΟ!
Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσίασε η ενημερωτική συνάντηση στα γραφεία της ΑΝ.ΚΟ. ΑΕ την Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2010, μεταξύ στελεχών της ΑΝΚΟ, εκπροσώπων του Διανομαρχιακού Φορέα Παρακολούθησης, Προστασίας και Ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής Ταμιευτήρα Λίμνης Ιλαρίωνα, εκπροσώπου της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Γρεβενών και μελών του Συντονιστικού Οργάνου Ενεργών Πολιτών διάσωσης του μνημείου της σκήτης του Αγίου Νικάνορα και κατασκευής πεζογέφυρας στην ίδια περιοχή της Ζάβορδας-μεταξύ των οποίων ο δήμαρχος Καμβουνίων, οι πρόεδροι, του Συνδέσμου Γραμμάτων και Τεχνών Ν. Κοζάνης, του συλλόγου Γρεβενιωτών Κοζάνης, του συλλόγου Μικροβαλτινών Κοζάνης, του συλλόγου Προσηλίου, του ΣΕΟ Κοζάνης, του Ορειβατικού συλλόγου Ελάτης, του Αγροτικού συλλόγου Ελάτης, μέλη συλλόγων και πολίτες της περιοχής-. 

Θέμα της συνάντησης ήταν η παρουσίαση από μέρους της ΑΝΚΟ -εταίρου του Διανομαρχιακού Φορέα Παρακολούθησης Ταμιευτήρα Λίμνης Ιλαρίωνα- της πρότασης σύνδεσης του χώρου της μονής του Αγίου Νικάνορα με την απέναντι πλευρά της Ελάτης. Η πρόταση συνίσταται στη δημιουργία λειτουργίας τελεφερίκ (θαλαμίσκου βαγονέτου) με μήκος διαδρομής επί συρματόσχοινου περί τα 400 μέτρα, οι μηχανισμοί των οποίων θα εδραστούν σε βάσεις που το υψόμετρο ορίζεται περίπου στα 490 μέτρα. Οι βασικοί λόγοι επιλογής της λύσης αυτής -και όχι η κατασκευή πεζογέφυρας- είναι ο σεβασμός κατά πρώτον στα θρησκευτικά μνημεία αφού οι όποιες εργασίες θα γίνουν σε αρκετά μεγάλη απόσταση από αυτά και κατά δεύτερον ελαχιστοποιούν τις παρεμβάσεις στο φυσικό περιβάλλον. Παράλληλα βέβαια εξασφαλίζονται και οι περιοριστικοί όροι που ορίζονται από την Αρχαιολογική Υπηρεσία. Ήδη από την ΑΝΚΟ έχουν ζητηθεί προσφορές για το κόστος του μηχανολογικού εξοπλισμού, ώστε στην επόμενη Διανομαρχιακή συνεδρίαση που θα γίνει το προσεχές διάστημα στη Δεσκάτη, με πλήρη τα στοιχεία της προμελέτης, να οριστικοποιηθεί η πρόταση και να υποβληθεί στη ΔΕΗ προκειμένου να αναλάβει την υποχρέωση εκτέλεσης του έργου, σε «αποκατάσταση θιγόμενης υποδομής», αφού από την πλήρωση του ταμιευτήρα της λίμνης Ιλαρίωνα θα κατακλυστεί η υπάρχουσα πεζογέφυρα στη θέση «Λογγάς».
Η πρόταση αυτή βρήκε σύμφωνα τα μέλη του Συντονιστικού Οργάνου που βάσιμα πλέον αισιοδοξούν για τη θετική έκβαση της διασύνδεσης της Ζάβορδας με την απέναντι πλευρά της Ελάτης και τη διάσωση-προστασία της σκήτης του Αγίου Νικάνορα.
Γ.Μ. www.mikrovalto.gr    

Νερό με νιτρικά πίνουν οι κάτοικοι του Πολυράχου

Από τον ΠΤΟΛΕΜΑΙΟ
Αυξημένη περιεκτικότητα νιτρικών παρατηρούνται στο νερό του δημοτικού διαμερίσματος Πολυράχου, οι κάτοικοι του οποίου ζητούν από τη δημοτική αρχή Σερβίων και από κάθε αρμόδια υπηρεσία τη λήψη μέτρων, ώστε να έχουν υγιεινό και ασφαλές νερό. Ο δήμαρχος Σερβίων Δημοσθένης Κοκολιός δήλωσε στον «Π» ότι «όντως υπάρχει πρόβλημα αυξημένης περιεκτικότητας νιτρικών στο νερό του Πολυράχου, γι' αυτό έχουμε δρομολογήσει τη λύση του, ώστε να διασφαλίσουμε καθαρό νερό για τους δημότες». Σύμφωνα με τις μετρήσεις που έγιναν η περιεκτικότητα νιτρικών ανέρχεται στα 80 μg/m3, με όριο τα 50 μg/m3. Βεβαίως, πρέπει να σημειωθεί ότι το επιθυμητό είναι το πόσιμο νερό να μην υπερβαίνει τα 30 μg/m3. Η πηγή ύδρευσης του Πολυράχου ήταν ανέκαθεν προβληματική, ως προς την περιεκτικότητα νιτρικών, αφού όλα τα χρόνια οι κάτοικοι έπιναν αυτό το νερό. Η λύση που επιχειρείται τώρα είναι να δοθεί νερό στο Πολύραχο από τη νέα γεώτρηση του Τριγωνικού. Είχε και το Τριγωνικό νερό με αυξημένη περιεκτικότητα νιτρικών, γι' αυτό έγινε νέα γεώτρηση κοντά στον Μεταξά. Ήδη κατασκευάστηκε και το δίκτυο μεταφοράς του νερού, οπότε από πέρυσι το Τριγωνικό υδροδοτείται από αυτή την γεώτρηση, το νερό της οποίας είναι καθαρό. «Καθαρό νερό από τη γεώτρηση του Τριγωνικού θα δώσουμε και στο Πολύραχο, γι' αυτό έχουμε δρομολογήσει τις διαδικασίες του έργου, τις οποίες και επισπεύδουμε», υπογράμμισε ο δήμαρχος Σερβίων. Εξέφρασε την εκτίμηση ότι «το έργο μπορεί να τελειώσει σε τέσσερις μήνες, αφού ολοκληρώνονται οι μελέτες και μπορεί να δημοπρατηθεί και να ξεκινήσει». Όσο για τους χρηματοδοτικούς πόρους, ο δήμαρχος είπε ότι «υπάρχει ειδικό κονδύλι στη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση για υδρεύσεις, από το οποίο μπορεί να χρηματοδοτηθεί».

Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2010

Συνέντευξη Ζυγούρη Έλενας, περιφερειακής δ/ντριας εκπ/σης στο e-pili

Κυρία Ζυγούρη αφού σας ευχηθώ κάθε επιτυχία στο έργο σας θα ήθελα να σας ρωτήσω πως αισθάνεστε, ως Περιφερειακή Δ/ντρια και αν νιώθετε ότι είστε έτοιμη να ανταποκριθείτε στις απαιτήσεις αυτής της θέσης;
Αισθάνομαι την τιμή που μου έγινε με την επιλογή  μου από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ως πολύ μεγάλη ευθύνη για να συμβάλω από τη θέση αυτή στην αναβάθμιση της Εκπαίδευσης- Παιδείας στη Δυτική Μακεδονία. Η 26ετής εμπειρία μου στον εκπαιδευτικό χώρο, στον οποίο υπηρέτησα ως απλή εκπαιδευτικός της τάξης αλλά και από διάφορες θέσεις ευθύνης, μου δίνει τη δυνατότητα να έχω καλή και σε βάθος γνώση των εκπαιδευτικών θεμάτων και προβλημάτων, τα οποία είναι μεγάλα, ουσιαστικά και στις περισσότερες περιπτώσεις συσσωρευμένα και δομικού χαρακτήρα. Γνωρίζω όμως εξίσου καλά και τις δυνατότητες που υπάρχουν και από την άποψη της ύπαρξης ενός αξιόλογου επιστημονικά και παιδαγωγικά ανθρώπινου δυναμικού (εκπαιδευτικών, στελεχών), το οποίο εκτός της τεχνογνωσίας, διαθέτει κυρίως θέληση και διάθεση προσφοράς, αλλά και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της εκπαίδευσης της Περιφέρειάς, τα οποία αν αξιοποιηθούν με τους καταλληλότερους και αποδοτικότερους τρόπους μπορούν να αναμορφώσουν το τοπίο της εκπαιδευτικής πραγματικότητας στην Περιφέρειά μας.

Τι είναι εκείνο το οποίο σας έκανε μεγαλύτερη εντύπωση από την πρώτη στιγμή που αναλάβατε τα καθήκοντά σας; Βρήκατε εκκρεμότητες και τι είδους ήταν αυτές;
Η κατάσταση στα εκπαιδευτικά πράγματα στη Δυτική Μακεδονία αντανακλά εν πολλοίς τη συνολικότερη εκπαιδευτική κατάσταση στη χώρα. Υπάρχουν ζητήματα που άπτονται της ορθολογικότερης διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού όλων των βαθμίδων, διαχείριση η οποία μέχρι τώρα γινόταν συχνά όχι με γνώμονα το συμφέρον του μαθητή και της εκπαίδευσης, ζήτημα το οποίο επιχειρείται να διευθετηθεί από τη νέα ηγεσία του Υπουργείου με το νέο σύστημα προσλήψεων- αποσπάσεων- μετατάξεων και αξιοκρατικής επιλογής στελεχών. Αισθητές ελλείψεις και υποδομών αλλά και προσωπικού υπάρχουν στο χώρο της ειδικής αγωγής, χώρο ευαίσθητο στον οποίο  κυρίως  πρέπει να εστιάσουμε, στην προοπτική των ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης προς όλους, με όλους. Δυσλειτορυγίες παρουσιάζονται και στο χώρο των ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ ( ελλείψεις σε βιβλία, τις οποίες το Υπουργείο φροντίζει συστηματικά να καλύψειάμεσα, λειτουργία ολιγομελών τμημάτων ειδικότητας). Με δεδομένο ότι οι περισσότεροι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία αυτά προέρχονται κυρίως από οικονομικά και κοινωνικά χαμηλά στρώματα, οι δυσλειτουργίες σ’ αυτά ενισχύουν τη μαθητική διαρροή, δημιουργώντας έτσι σημαντικό κοινωνικό- εκπαιδευτικό ζήτημα.

Σε ποια κατάσταση (υποδομές, δυναμικό, εξοπλισμός κλπ.) βρίσκεται η Α/θμια & Β/θμια εκπ/ση στη Δυτική Μακεδονία και τι πρέπει να γίνει. Τι προτίθεστε να κάνετε προς αυτή την κατεύθυνση.
Στο επίπεδο των υποδομών τα πράγματα ποικίλουν από νομό σε νομό, ωστόσο δεν παρουσιάζεται οξυμένη κατάσταση, εκτός ίσως από το χώρο της προσχολικής αγωγής και της τεχνικής εκπαίδευσης, όπου απαιτούνται νέες σύγχρονες εκπαιδευτικές μονάδες.  Υπάρχει ανάγκη για ανέγερση νέων σχολικών μονάδων σε περιοχές όπου ο πληθυσμός αυξήθηκε τα τελευταία χρόνια και έχουν ήδη ιδρυθεί σχολικές μονάδες, έχουν στελεχωθεί με εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά λόγω έλλειψης κτιρίων, δεν λειτουργούν. Σε εξέλιξη βρίσκονται αρκετές ανακατασκευές σχολικών μονάδων και  προσθήκες αιθουσών, οι οποίες ευελπιστούμε να ολοκληρωθούν σχετικά σύντομα. Για όλα αυτά είναι απαραίτητη η συνεργασία και της Περιφερειακής Διεύθυνσης, αλλά και των Δ /νσεων Εκπαίδευσης με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, με τον ΟΣΚ, με την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, ώστε, με κατάλληλο συντονισμό ενεργειών, να δρομολογηθούν οι κατάλληλες και εφικτές λύσεις στα προβλήματα των υποδομών. Να επισημάνουμε ότι το Υπουργείο Παιδείας ήδη προχωρά στη μηχανοργάνωση όλων των σχολείων μέσω του προγράμματος e-school, έτσι ώστε, με την αξιοποίηση της τεχνολογίας, να γίνει άμεσα εφικτή η διασύνδεση των σχολικών μονάδων, των Δ/νσεων και των Περιφερειακών Δ/νσεων, με τη βάση δεδομένων του υπουργείου, Είναι ένα έργο τεράστιας σημασίας, το οποίο θα βοηθήσει στον καλύτερο συντονισμό, τον προγραμματισμό και στην άμεση και ευκολότερη πρόσβαση του πολίτη στα θέματα εκπαίδευσης.

Γνωρίζετε την περιοχή καθώς επίσης και τις ανάγκες της. Σε ποια θέματα θα δώσετε προτεραιότητα. Τι πιστεύετε ότι θα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα;
Θεμέλιο λίθο  για τον καθορισμό των προτεραιοτήτων για την εκπαίδευση στη Δυτική Μακεδονία αποτελεί η άποψη ότι κάθε σχολείο πρέπει να είναι ένα καλό σχολείο! Αυτό σημαίνει ότι από την άποψη του εκπαιδευτικού προσωπικού, των βιβλίων, της διοίκησης, των υποδομών, της αξιοποίησης της τεχνολογίας, αλλά και του παιδαγωγικού περιεχομένου και των εφαρμοζόμενων διδακτικών πρακτικών όλα θα πρέπει να λειτουργούν με τρόπο ώστε να παρέχεται ποιοτική εκπαίδευση- παιδεία για όλους τους μαθητές της Περιφέρειας.  Μεσοπρόθεσμη ευθύνη είναι η άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία –όπου ακόμα αυτά υπάρχουν- και η πληρότητα σε σχολικά εγχειρίδια. Επίσης ο έγκαιρος προγραμματισμός για την επόμενη σχολική χρονιά, που αφορά στην πραγματική αποτύπωση των οργανικών και λειτουργικών κενών, για να πραγματοποιηθούν έγκαιρα οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών, ώστε να κερδισθεί το στοίχημα που η υπουργός ονόμασε 1-9-10 (όλα να είναι στη θέση τους την 1η Σεπτεμβρίου του 2010). Προτεραιότητα δίνεται και στην επικαιροποίηση των οργανογραμμάτων λειτουργίας των γραφείων των Διευθύνσεων σε επίπεδο Νομών και Περιφέρειας, ώστε με μια αναδιάρθρωση των υπηρεσιών να γίνει εφικτή η εφαρμογή του προγράμματος e-schoolπου αναφέραμε πριν. Ζήτημα αιχμής επιπλέον αποτελεί ο έγκαιρος σχεδιασμός, η οργάνωση και ο συντονισμός των ενεργειών  όλων των εκπαιδευτικών παραγόντων για την άψογη διεξαγωγή των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων, κατεύθυνση στην οποία ήδη εργαζόμαστε.  Μεσο- μακροπρόθεσμα, βεβαίως, οι στόχοι που τίθενται αφορούν την κατ’ αρχήν πιλοτική λειτουργία του νέου ολοήμερου σχολείου,  καθώς και η αναδιοργάνωση του περιεχομένου, των αναλυτικών προγραμμάτων, των εφαρμοζόμενων μεθόδων και πρακτικών, ώστε να οδηγηθούμε σε ένα σχολείο σύγχρονο, ποιοτικό, αποτελεσματικό.

Που κατά τη γνώμη σας πάσχει, αν πάσχει, η σημερινή εκπαίδευση, ποιοι παράγοντες λειτουργούν αρνητικά και τι πρέπει να γίνει;
Τα περισσότερα προβλήματα στο χώρο της Εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων διαιωνίζονται μέσα από ένα σύστημα, το οποίο, για πολλές δεκαετίες, λειτουργεί απολύτως συγκεντρωτικά, κεντρικά σχεδιασμένο και ασφυκτικά ελεγχόμενο. Η εκπαιδευτική αποκέντρωση που επιχειρήθηκε και με τη δημιουργία των Περιφερειακών Διευθύνσεων, αν και λύνει πολλά λειτουργικά ζητήματα, ωστόσο δεν δημιουργεί εκείνο το εκπαιδευτικό περιβάλλον που θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές, κοινωνικές, οικονομικές, περιβαλλοντικές, παραγωγικές δυνατότητες της κάθε Περιφέρειας, με στόχο η εκπαίδευση να είναι ο μοχλός ανάπτυξης και η μορφωτική δύναμη της κάθε τοπικής κοινωνίας.  Η υποχρηματοδότηση, ο κακός σχεδιασμός και η διαχείριση των εκπαιδευτικών πραγμάτων πολύ συχνά μέσα από συντεχνιακές λογικές, απομάκρυναν την εκπαίδευση από το βασικό της στόχο, που είναι ο μαθητής. Οι αποσπασματικές μεταρρυθμιστικές προσπάθειες και η ασυνέχεια στην εφαρμογή εκπαιδευτικών καινοτομιών αποτελούν εξίσου αρνητικούς παράγοντες στην παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης. Ο γνωσιοκεντρικός χαρακτήρας του εκπαιδευτικού συστήματος συνθλίβει πολλές φορές κάθε προσπάθεια ανάπτυξης πρωτοβουλιών μαθητών και εκπαιδευτικών, ανάδειξης της πρωτοτυπίας της σκέψης, ενίσχυσης   της δημιουργικότητας, αναγνώρισης και αξιοποίησης των ιδιαίτερων ικανοτήτων, δυνατοτήτων και ενδιαφερόντων των μαθητών. Αντίθετα ισχυροποιεί τον ανταγωνισμό, διασυνδέει την επιτυχία και την καταξίωση απολύτως με την επιτυχή εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και μ’ αυτόν τον τρόπο υποβαθμίζεται ένα πλούσιο δυναμικό εκπαιδευτικών και μαθητών, το οποίο θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά στα εκπαιδευτικά πράγματα.  Είναι ίσως καιρός εκπαιδευτική κοινότητα και Πολιτεία να επαναπροσδιορίσει το θεμέλιο στόχο της εκπαίδευσης στη βάση του «ποια μελλοντική κοινωνία θέλουμε να χτίσουμε».

Η άσχημη οικονομική κατάσταση επηρεάζει και την παιδεία. Αποτελούν τα οικονομικά τροχοπέδη στην παροχή υψηλών εκπαιδευτικών υπηρεσιών ή μήπως αλλού είναι το πρόβλημα;
Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι, παρ’ όλη την άσχημη οικονομική συγκυρία την οποία διέρχεται η χώρα, η σημερινή κυβέρνηση ενέγραψε στον πρώτο προϋπολογισμό 1.000.000 ευρώ περισσότερα για την Παιδεία, η οποία εξαιρέθηκε από τις περικοπές των δημοσίων δαπανών. Η χρηματοδότηση στην Παιδεία, στην έρευνα και τεχνολογία αποτελεί επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό, το οποίο, με τη σειρά του αποτελεί μοχλό ανάπτυξης σε κάθε κοινωνία και είναι άκρως απαραίτητη για την παροχή υψηλών εκπαιδευτικών υπηρεσιών, Ωστόσο θα πρέπει το όλο ζήτημα να διασυνδεθεί με τους τρόπους αξιοποίησης και τους τομείς επένδυσης της αυξημένης χρηματοδότησης, η οποία θα πρέπει να κατευθυνθεί κυρίως στη συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, στην ανάπτυξη και προώθηση εκπαιδευτικών καινοτομιών, στη δημιουργία σύγχρονων λειτουργικών υποδομών, ώστε πραγματικά να μιλούμε για αποδοτική επένδυση, η οποία να δημιουργεί ένα ποιοτικό, υψηλής λειτουργικότητας περιβάλλον μάθησης.

Είναι οι εκπαιδευτικοί εξοπλισμένοι με τα απαραίτητα εφόδια (επίπεδο σπουδών, κατάρτιση κλπ.) ώστε να ανταποκριθούν στο έργο τους; Τι θα προτείνατε εσείς προς αυτή την κατεύθυνση.

Η εμπειρία και τα  υπάρχοντα ερευνητικά δεδομένα διαπιστώνουν ελλείψεις σε επίπεδο βασικών σπουδών και επιμορφωτικές ανάγκες πολλαπλών επιπέδων, αλλά και ανετοιμότητα σε πολλές περιπτώσεις των εκπαιδευτικών να ανταποκριθούν στις σύγχρονες εκπαιδευτικές απαιτήσεις. Αυτό βεβαίως καθόλου δεν σημαίνει ότι ευθύνονται οι ίδιοι εκπαιδευτικοί γι’ αυτήν την κατάσταση, οι οποίοι, στο σύνολό τους επιδεικνύουν μεγάλη διάθεση προσφοράς, παρ’ όλες τις αντίξοες περιστάσεις  που αντιμετωπίζουν στον εργασιακό τους χώρο, και καταβάλλουν τεράστια προσωπική προσπάθεια για δια βίου σπουδές και παρακολούθηση επιμορφωτικών προγραμμάτων, χωρίς πάντα τη συμπαράσταση της Πολιτείας. Θα πρέπει, λοιπόν, πολύ σοβαρά στην εκπαιδευτική κοινότητα και από πλευράς της Πολιτείας να τεθεί το ζήτημα της αναμόρφωσης και επανασχεδίασης των προγραμμάτων σπουδών των Παιδαγωγικών Τμημάτων και των Καθηγητικών Σχολών,  με ενδεχόμενη ενίσχυση των πρακτικών ασκήσεων για αποτελεσματικότερη διασύνδεση της θεωρίας με την πραγματικότητα της τάξης. Επίσης απαραίτητο είναι ένα σύστημα διαρκούς, συστηματικού και προσαρμοσμένου στις ιδιαίτερες  εκπαιδευτικές ανάγκες συστήματος επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, με την αξιοποίηση καινοτόμων μεθόδων εκπαίδευσης ενηλίκων, για την ισχυροποίηση των διδακτικών ικανοτήτων των εκπαιδευτικών.
 
Είστε υπέρ ή κατά ενός συστήματος αξιολόγησης της εκπαίδευσης και γιατί; Θα βοηθήσει και που; Γιατί αποτελεί αιτία πολέμου για τις συνδικαλιστικές παρατάξεις;
Η αλήθεια είναι ότι στον εκπαιδευτικό κόσμο η έννοια της αξιολόγησης είναι αρνητικά φορτισμένη, καθώς έχει διασυνδεθεί με τον παλαιό «επιθεωρητισμό», ο οποίος προσέβαλε την προσωπικότητα του εκπαιδευτικού, άσκησε έλεγχο ιδεολογικό και δημιούργησε δεινά στον εκπαιδευτικό κόσμο. Η επιστημονική έννοια της αξιολόγησης, βέβαια, ουδεμία σχέση έχει με τη μορφή του ιδεολογικού ελέγχου που περιγράφηκε παραπάνω και εξ αυτού του λόγου   και οι δύο συνδικαλιστικές ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών συμφωνούν πλέον με την εφαρμογή ενός επιστημονικού συστήματος αξιολόγησης του συνόλου της εκπαιδευτικής πυραμίδας και των εκπαιδευτικών παραγόντων, με στόχο να αποτυπωθούν οι δυσλειτουργίες και τα προβλήματα, ώστε να σχεδιαστούν και να εφαρμοστούν βελτιωτικές παρεμβάσεις. Ένα σύστημα αξιολόγησης του οποίου οι στόχοι και τα κριτήρια θα είναι σαφώς καθορισμένα, το οποίο θα διαθέτει αξιοπιστία και εγκυρότητα, θα ενσωματώνει την αυτοαξιολόγηση ως μορφή αξιολόγησης, θα διασυνδέεται απολύτως με τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και με ένα αξιόπιστο επιμορφωτικό σύστημα, και προπάντων θα διαθέτει εκείνες τις ασφαλιστικές δικλείδες, που δεν θα επιτρέπουν τη χειραγώγηση και την ισοπέδωση της επαγγελματικής, κοινωνικής και προσωπικής ταυτότητας του εκπαιδευτικού. 

Από το 2003 ξεκίνησε μία προσπάθεια συνένωσης σχολικών μονάδων κυρίως της Α/θμιας Εκπ/σης. Είστε υπέρ ή κατά; Ποια είναι η άποψή σας και τι προτίθεστε να κάνετε;
Με την ευκαιρία της συζήτησης για τη Διοικητική μεταρρύθμιση της χώρας, ίσως είναι καιρός να μιλήσουμε και για ένα «σχέδιο Καλλικράτης» και στην εκπαίδευση. Η πραγματικότητα είναι ότι η δημιουργία μεγαλύτερων εκπαιδευτικών συνόλων με τη λειτουργία πολυδύναμων σχολικών μονάδων, που θα συγκεντρώνουν το σύνολο των μαθητών μιας ευρύτερης περιοχής, με εμπλουτισμένο παιδαγωγικό –εκπαιδευτικό πρόγραμμα με όλα τα σύγχρονα αντικείμενα σπουδών, με άριστες υποδομές, με σταθερό και άριστα εκπαιδευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, είναι εκείνο το εκπαιδευτικό περιβάλλον που θα μπορούσε να συμβάλλει αποτελεσματικά στη γνωστική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών και κυρίως στην κοινωνικοποίησή τους. Πάντως, θα πρέπει σε κάθε περίπτωση προκειμένου για συνενώσεις σχολείων να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαίτερες γεωγραφικές, κοινωνικές και πολιτισμικές συνθήκες κάθε περιοχής, ώστε να επιλύονται τεχνικά και λειτουργικά προβλήματα που μπορεί να ανακύψουν και πάντοτε να προηγείται ενημέρωση και διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες, προκειμένου να κατανοηθούν τα πλεονεκτήματα από τις συνενώσεις, να δημιουργηθεί κλίμα εμπιστοσύνης και ενδεχομένως να λυθούν πρακτικής φύσης ζητήματα.

Ποια είναι η άποψή σας για της Νέες Τεχνολογίες στην εκπαίδευση; Είναι οι σχολικές μονάδες της Δυτ. Μακεδονίας επαρκώς εξοπλισμένες και οι εκπαιδευτικοί επαρκώς καταρτισμένοι;
Αναμφίβολα οι εκπαιδευτικές τεχνολογίες είναι ένα άριστο εργαλείο μάθησης, η αξιοποίηση του οποίου δημιουργεί δυνατότητες επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης με πολύ μακρινά περιβάλλοντα, δυνατότητες πρόσκτησης και της πιο σύγχρονης γνώσης μέσα από ποικίλες πηγές, είναι εργαλείο που ενισχύει αποτελεσματικά την καθημερινή διδακτική πράξη, για τους μαθητές δε, ακόμη και των πολύ μικρών ηλικιών, είναι ένα δεδομένο της ζωής τους, το οποίο οφείλουμε να αξιοποιήσουμε παιδαγωγικά και διδακτικά, για να δημιουργήσουμε ένα φιλικό προς τους μαθητές περιβάλλον μάθησης. Τα περισσότερα σχολεία διαθέτουν σήμερα καλά οργανωμένα εργαστήρια νέων τεχνολογιών, πολύ δε εκπαιδευτικοί έχουν ενσωματώσεις τη χρήση του Η/Υ στην καθημερινή τους διδακτική πρακτική, με άριστα αποτελέσματα. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί έχουν επιμορφωθεί σε ένα πρώτο επίπεδο χρήσης Η/Υ και ήδη ξεκινά η επιμόρφωσή τους στο δεύτερο επίπεδο της χρήσης εκπαιδευτικών λογισμικών, ανοικτών και κλειστών. Πάντως απέχουμε ακόμη από το επίπεδο της εύκολης και με μεγάλη συχνότητα αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στη διδακτική πράξη και προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειές μας.

Τι μέλει γενέσθαι με το Ολοήμερο Σχολείο; Τι προγραμματίζεται και προς ποια κατεύθυνση;
Το ολοήμερο σχολείο εξυπηρετεί σοβαρές  εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες. Ο μέχρι τώρα τρόπος λειτουργίας του δεν δικαίωσε τις προσδοκίες γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών, καθώς δεν υποστηρίχθηκε με υποδομές, με ενιαίο πρόγραμμα και με σταθερότητα και επάρκεια  σε εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των ειδικοτήτων. Η Υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ήδη την πιλοτική εφαρμογή ενός νέου ολοήμερου σχολείου από τη νέα σχολική χρονιάς, με την επιλογή ενός τουλάχιστον σχολείου σε κάθε πρωτεύουσα νομού, με πλήρες εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό ενιαίο πρόγραμμα, το οποίο θα παρακολουθεί όλος ο μαθητικός πληθυσμός του σχολείου, με τη διασφάλιση των απαραίτητων υποδομών και με εκπαιδευτικό προσωπικό, το οποίο θα δεσμευτεί προσωπικά να υπηρετήσει με συνέπεια  τον νέο αυτόν τύπο σχολείου και με προοπτική, έπειτα από την αξιολόγηση του εγχειρήματος,  αυτός ο τύπος σχολείου να αποτελέσει το μοναδικό σχολείο. Είναι εγχείρημα που αποτελεί στόχο που πρέπει να κερδίσουμε, ώστε να αλλάξει το εκπαιδευτικό τοπίο στη χώρα. 

Τέλος, τι θα λέγατε στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς της Δυτικής Μακεδονίας με την έναρξη των καθηκόντων σας;
Αν, όπως όλοι λέμε, οι μαθητές είναι το μέλλον αυτού του τόπου, εμείς, γονείς και εκπαιδευτικοί, κρατάμε αυτό το μέλλον στα χέρια μας. Φτάσαμε μέχρι σήμερα, διαμορφώνοντας ένα παρόν δύσκολο, με συνθήκες δυσμενείς, που το φορτώνουμε στις πλάτες των παιδιών μας. Έστω και τώρα έχουμε την ευκαιρία να ονειρευτούμε ένα μέλλον αλλιώτικο, να σχεδιάσουμε με την  ευθύνη των ενηλίκων και με τη συνέπεια των επαγγελματιών δρόμους διαφορετικούς, να διεκδικήσουμε με σταθερότητα ποιότητα ζωής για τα παιδιά μας. Αυτό είναι το χρέος μας στην επόμενη γενιά. Στους μαθητές, θέλω, μαζεύοντάς τους γύρω μου, όπως κάνει κάθε δασκάλα στην τάξη της, να τους κοιτάξω στα μάτια και να πω στον καθένα: «Ονειρέψου, ζήσε, δράσε, μίλα ελέυθερα».

Το Προφίλ μας