του Γ. Πρετεντέρη από το ΒΗΜΑ
Αναρωτιέμαι μερικές φορές τι προσέφερε περισσότερο στον τόπο η λεγόμενη «Γενιά του Πολυτεχνείου». Το ίδιο το Πολυτεχνείο ή μήπως τη συμβολή της μετά την πτώση της δικτατορίας; Και δεν έχω τον παραμικρό ενδοιασμό να απαντήσω: Ασφαλώς το δεύτερο. Ποτέ άλλοτε στη σύγχρονη Ελλάδα μια γενιά ανθρώπων δεν ήλθε τόσο γρήγορα «στα πράγματα», δεν κυριάρχησε τόσο ευρέως στους τομείς της δημόσιας ζωής και δεν μεταμόρφωσε τόσο πολύ τη χώρα που παρέλαβε. Με λάθη, αστοχίες και παραλείψεις, ασφαλώς. Αλλά και με πολλές επιτυχίες.
Δεν το συνειδητοποιούμε πλήρως. Ισως επειδή λησμονούμε ότι η «Γενιά του Πολυτεχνείου» είναι ταυτοχρόνως και η «Γενιά της Ευρώπης», η πρώτη γενιά Ελλήνων που ωφελήθηκε από το μεγαλύτερο άνοιγμα που επιχείρησε ποτέ η ελληνική κοινωνία στον σύγχρονο κόσμο. Είναι η γενιά των μεγάλων αλλαγών, αυτή που γνώρισε τον παλιό διπολικό κόσμο πριν από το 1989 αλλά και αυτόν που προέκυψε μετά την κατάρρευση του Τείχους, αυτή που άνθησε στην κοινωνία της πληροφορίας και της επικοινωνίας, της ελευθερίας και των ελευθεριών.
Και ίσως για όλους αυτούς τους λόγους είναι η πρώτη γενιά που απεγκλωβίστηκε από τις αδιάκοπες ταλαντεύσεις της ελληνικής κοινωνίας ανάμεσα στην Ανατολή και στη Δύση, στην πρόοδο και στην παράδοση, στην Αριστερά και στη Δεξιά. Οταν τα παιδιά μου ήταν μικρά προσπαθούσα να τους εξηγήσω τι έγινε στο Πολυτεχνείο. Τώρα που πέρασαν τα χρόνια, που μεγάλωσαν αυτά και μεγαλώσαμε κι εμείς, νομίζω ότι τα πράγματα είναι λιγότερο απλά. Οτι κάθε χρόνο, τέτοια μέρα, τιμούμε βεβαίως το Πολυτεχνείο αλλά πρωτίστως αυτό που κατάφερε να γίνει η Ελλάδα μετά το Πολυτεχνείο.
Και ότι όσο κι αν μερικές φορές μας πληγώνει, αυτή η σημερινή Ελλάδα είναι απείρως καλύτερη από εκείνην που παραλάβαμε.
*** ΥΓ.: Αξιώθηκα επιτέλους να δω την «Ψυχή βαθιά» του Π. Βούλγαρη. Και τώρα κατανοώ τις αντιδράσεις της απανταχού Αριστεράς, με όποια πρόφαση κι αν εκδηλώθηκαν: «ιστορικές ανακρίβειες», «χρήση του συναισθήματος» για να ξαναγραφεί η Ιστορία κτλ. Η αλήθεια είναι πολύ πιο απλή. Η Αριστερά αντέδρασε επειδή η ταινία δεν αναπαράγει τη μυθολογία του Εμφυλίου όπως την έχει κατασκευάσει η Αριστερά. Επειδή, δηλαδή, δεν υπάρχουν «καλοί» και «κακοί», «σωστοί» και «λάθος», «γενναίοι» και «δειλοί», «αγωνιστές» και «ξενόδουλοι», όπου οι «καλοί», οι «σωστοί», οι «γενναίοι» και οι «αγωνιστές» είναι εξ ορισμού οι αριστεροί.
Είναι όντως μια ωραία ταινία.
Δεν το συνειδητοποιούμε πλήρως. Ισως επειδή λησμονούμε ότι η «Γενιά του Πολυτεχνείου» είναι ταυτοχρόνως και η «Γενιά της Ευρώπης», η πρώτη γενιά Ελλήνων που ωφελήθηκε από το μεγαλύτερο άνοιγμα που επιχείρησε ποτέ η ελληνική κοινωνία στον σύγχρονο κόσμο. Είναι η γενιά των μεγάλων αλλαγών, αυτή που γνώρισε τον παλιό διπολικό κόσμο πριν από το 1989 αλλά και αυτόν που προέκυψε μετά την κατάρρευση του Τείχους, αυτή που άνθησε στην κοινωνία της πληροφορίας και της επικοινωνίας, της ελευθερίας και των ελευθεριών.
Και ίσως για όλους αυτούς τους λόγους είναι η πρώτη γενιά που απεγκλωβίστηκε από τις αδιάκοπες ταλαντεύσεις της ελληνικής κοινωνίας ανάμεσα στην Ανατολή και στη Δύση, στην πρόοδο και στην παράδοση, στην Αριστερά και στη Δεξιά. Οταν τα παιδιά μου ήταν μικρά προσπαθούσα να τους εξηγήσω τι έγινε στο Πολυτεχνείο. Τώρα που πέρασαν τα χρόνια, που μεγάλωσαν αυτά και μεγαλώσαμε κι εμείς, νομίζω ότι τα πράγματα είναι λιγότερο απλά. Οτι κάθε χρόνο, τέτοια μέρα, τιμούμε βεβαίως το Πολυτεχνείο αλλά πρωτίστως αυτό που κατάφερε να γίνει η Ελλάδα μετά το Πολυτεχνείο.
Και ότι όσο κι αν μερικές φορές μας πληγώνει, αυτή η σημερινή Ελλάδα είναι απείρως καλύτερη από εκείνην που παραλάβαμε.
*** ΥΓ.: Αξιώθηκα επιτέλους να δω την «Ψυχή βαθιά» του Π. Βούλγαρη. Και τώρα κατανοώ τις αντιδράσεις της απανταχού Αριστεράς, με όποια πρόφαση κι αν εκδηλώθηκαν: «ιστορικές ανακρίβειες», «χρήση του συναισθήματος» για να ξαναγραφεί η Ιστορία κτλ. Η αλήθεια είναι πολύ πιο απλή. Η Αριστερά αντέδρασε επειδή η ταινία δεν αναπαράγει τη μυθολογία του Εμφυλίου όπως την έχει κατασκευάσει η Αριστερά. Επειδή, δηλαδή, δεν υπάρχουν «καλοί» και «κακοί», «σωστοί» και «λάθος», «γενναίοι» και «δειλοί», «αγωνιστές» και «ξενόδουλοι», όπου οι «καλοί», οι «σωστοί», οι «γενναίοι» και οι «αγωνιστές» είναι εξ ορισμού οι αριστεροί.
Είναι όντως μια ωραία ταινία.
34 σχόλια:
Πόσο αδικεί τον εαυτό του όταν βγαίνει στην τηλεόραση o Πρετεντερης...Είναι εξαιρετικό το άρθρο.
Π.Π.
ΓΙΑ ΤΗΝ 28Η ΑΙΒΡΕΣ ΕΙΧΕΣ ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΕΛΑΣΕΩΝ. ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ. ΤΩΡΑ ΞΑΦΝΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΠΑΡΑΛΗΡΕΙΣ...
ΞΕΡΕΙΣ ΚΑΤΙ, ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΟΥ ΝΑ ΦΟΥΣΚΩΝΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΦΟΥΣΚΩΝΕΙΣ ΟΤΙ ΘΕΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΣΟΥ. ΑΛΛΑ ΜΗ ΜΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΕΙΣ "ΣΕΡΒΙΑ". ΕΧΕ ΤΑ ΑΡΧΙΔΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΣΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ ΝΑ ΜΙΛΑΣ ΣΑΝ ΚΩΣΤΑΣ, ΠΕΤΡΟΣ, ΤΑΚΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΑΝ ΣΕΡΒΙΑ.
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΛΕΓΕΤΑΙ ΑΛΗΤΕΙΑ.
Και τι αρθρο να ειχε ρε φιλε; Για τον φασίστα Μεταξά;;;;;;;Μπορεις να το διαβασεις και αλλου αυτο...
Π.Π.
Προς ανώνυμο 6.00:
χαιρόμαστε που εσύ τουλάχιστον γράφεις την άποψή σου επώνυμα (ως Πέτρος, Κώστας, Τάκης) και σέβεσαι τους κανόνες του ιστολογίου για ευπρέπεια στις εκφράσεις.
ΔΕΝ ΕΙΠΑ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΕΤΑΞΑ. ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΙ ΛΕΩ. ΣΟΥ ΛΕΩ ΟΤΙ ΑΝ ΘΕΣ ΝΑ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΖΕΙΣ ΣΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΣΟΥ, Η ΦΤΙΑΞΕ ΕΝΑ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, Η ΠΕΡΙΟΡΙΣΕ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΣΟΥ ΣΕ "ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ Π.Π." ΚΑΙ ΜΗΝ ΜΠΛΕΚΕΙΣ ΜΕΣΑ ΤΑ ΣΕΡΒΙΑ.
Η ΤΡΙΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΓΡΑΦΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΕΤΣΙ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΚΑΙ ΓΙ'ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΠΕΣΑΝ ΣΤΑ ΠΑΓΩΜΕΝΑ ΒΟΥΝΑ, ΚΑΙ ΦΩΝΑΖΟΝΤΑΣ ΑΕΡΑ ΓΑΜΗΣΑΝ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΣΤΡΕΜΜΑΤΑ ΚΩΛΩΝ ΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ.
ΠΡΟΣ ΑΙΒΡΕΣ:
ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΣΟΥ ΛΕΩ ΟΤΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩ ΚΑΠΟΙΟΝ. ΕΚΠΡΟΣΩΠΩ ΤΟΝ ΕΥΑΤΟ ΜΟΥ.
ΕΣΥ ΜΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΕΙΣ ΣΕΡΒΙΑ. ΔΕΝ ΕΝΝΟΟΥΣΑ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΣΟΥ, ΕΙΠΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, ΕΣΤΩ ΜΕ ΕΝΑ ΠΑΡΑΤΣΟΥΚΛΙ.
Φίλε μας
μάλλον είσαι νέος στο ιστολόγιο. Κι εμείς τους εαυτούς μας εκπροσωπούμε και κανέναν άλλον. Το όνομα του ιστολογίου είναι ai-vreS (πες το παρατσούκλι αν θες, το έχουμε αναλύσει πολλές φορές σε αναρτήσεις τι είναι).
Κατά τα άλλα τι θέλεις να πεις και τι σε ενοχλεί στο ιστολόγιο, δεν έχουμε καταλάβει
O καθενας επιλεγει τη θεματολογια που τον ενδιαφερει....Γι αυτο υπαρχουν τα blogs...
Π.Π.
ο 6.14 και 6.17 πιστεύει οτι το μπλοκ ειναι του ππ.
...και φανταζόμαστε ότι είναι ο μοναδικός από τους αναγνώστες που πιστεύει κάτι τέτοιο!
Τον ενοχλεί το ο,τι το ιστολόγιο μνημονεύει και αναδεικνύει τα Σέρβια και την περιοχή εκτενώς, χρησιμοποιώντας τον τίτλο Σέρβια.Ο εν...λόγω θέλει να μην επικαλείσθε τα Σέρβια και απλά να δείχνετε οτι το blog είναι...''άκρως προσωποπαγές'' και οτι ανήκει σε εναν...υποτιθέμενο, που πρέπει απο πάνω σαν κύριο τίτλο να βάζει το όνομα του, οπως είναι ολα τα μπλόγκ, παράδειγμα Πελοπίδας κλπ
Ο εν λόγω...είναι ανήσυχος στην χρήση του όρου Σέρβια και θέλει να πάψει να υφίσταται ο τίτλος ως χρήση απο τους ιθύνοντες του ιστολογίου!!!
Είναι προφανές, οτι δεν εχει αντιληφθεί ο...εν λόγω οτι ο τίτλος aivres είναι το αντίστροφο της λέξεως Servia στην Αγγλικήν. Eνδεχομένως να μην εχει αντιληφθεί οτι το aivres είναι το πρώτο ιστολόγιο του Νομού Κοζάνης σε απήχηση και η εντονη αντίδραση του, οφείλεται οτι το aivres είναι συνεχώς στην σκέψη του και στο υποσυνείδητο του και δεν μπορεί να....κοιμηθεί!!!!
Φίλε μας
"έγραψες" πάλι. Εμείς τι να πούμε τώρα;
Και τελικά πάλι κουβεντιάζουμε για άσχετα θέματα με την ανάρτηση...
Η παρέμβασις μου εγένετο για να πληροφορηθεί ο εν λόγω, οτι αδικεί τον ...εαυτό του, προτάσσοντας ανόητες σκέψεις και ως εκ τούτου, το θέμα των περίεργων τοποθετήσεων οιουδήποτε, δεν λαμβάνεται απο κανένα...υπόψην!!!
Πολύ δε περισσότερο απο την Δνσιν του Ιστολογίου...
ΡΕ ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΥΕΡΓΑΤΗΣ ΣΑΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΑΝΟΗΤΟΣ ΚΑΘΑΡΕΥΟΥΣΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΦΗΝΕΤΕ ΛΥΜΕΝΟ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΝΑ ΑΛΩΝΙΖΕΙ; ΑΣ ΒΓΕΙ ΚΑΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΕΞΩ ΝΑ ΠΙΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΚΑΦΕ, ΝΑ ΞΟΔΕΨΕΙ ΜΙΑ ΔΕΚΑΡΑ ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ. Ν'ΑΛΛΑΞΕΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ. ΟΛΟ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΤΟΝ ΕΧΕΤΕ; ΔΕΝ ΠΡΟΦΤΑΙΝΕΙ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΑΤΙ, ΝΑΤΟΣ ΚΙ ΑΥΤΟΣ ΑΠΟ ΠΙΣΩ ΝΑ ΑΦΗΣΕΙ ΤΗΝ ΚΟΥΤΣΟΥΛΙΑ ΤΟΥ. ΚΑΛΑ ΛΕΩ. ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΑΚΤΙΚΟΣ. ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΧΑΙΡΕΣΤΕ, ΜΗΝ ΤΟ ΞΕΧΑΣΩ ΚΙΟΛΑΣ.
Φίλε μας
λαγούς δεν έχουμε πάντως....
Διαφωνώ με το συμπέρασμα των δημοσιογράφων Πρετεντέρη και ΠΠ που βρίσκει το άρθρο εξαιρετικό.
Διαφωνώ με το συμπέρασμα "αυτή η σημερινή Ελλάδα είναι απείρως καλύτερη από εκείνην που παραλάβαμε".
Είναι αρκετό αυτό; Ο κόσμος πάει μπροστά με έναν άλφα ρυθμό δε μένει στάσιμος.
Αυτή την κοινωνία είχαμε ονειρευτεί; Αυτό το κράτος; Αυτή την Ελλάδα;
Ποιός είναι σήμερα περήφανος για τα όσα πετύχαμε;
Δεν είναι απείρως καλύτερη η σημερινή Ελλάδα;
1. Διανύουμε την πιο σταθερή, δημοκρατική και χωρίς ανωμαλίες περίοδο της σύγχρονης ιστορίας μας εδώ και 35 χρόνια.
2. Η ελευθερία γνώμης, άποψης και έκφρασης είναι τόσο μεγάλη, όσο δεν μπορούσε να διανοηθεί η γενιά του 73.
3. Με τη σημερινη, τραγική κατάσταση της εκπαίδευσης, ειδικά της τριτοβάθμιας, είμαστε απείρως καλύτερα από το 1973. Σε όλους τους τομείς.
4. Ψωμί; Ναι, είμαστε στα πρόθυρα χρεωκοπίας ως χώρα. Όμως, για δείτε γύρω μας πόσα έχουν αλλάξει...Πόσες ελληνικές οικογένειες έχουν 2-3 αυτοκίνητα. Πόσοι Έλληνες κάνουν εκδρομές στο εξωτερικό τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, για να μην μιλήσω για τα 2ημερα και τα 3ημερα. Ρωτήστε στο Νυμφαίο και τη Βλάστη από πότει είναι κλειστά. Και μιλάμε για δωμάτιω των 50-60 ευρώ, γιατί τα υπόλοιπα είναι...κλεισμένα εδώ και μήνες!
5. Ναι, δεν έχουμε φτάσει στο επίπεδο που θα θέλαμε. Ναι, έχουμε τεράστια προβλήματα και ελλείψεις σαν χώρα. Όμως να μην είμαστε μίζεροι. Θέλουμε δρόμο, σαφώς, αλλά να αναγνωρίζουμε και την αλήθεια. Είμαστε απείρως καλύτερα σαν χώρα από τη δεκαετία του 1970. Ο στόχος, όμως, θα πρέπει να είναι να γίνουμε ακόμη πολύ καλύτεροι.
Π.Π.
Aevres και Π.Π.τι δέος ειναι αυτό που αισθάνεστε για τον Ντερμπεντέρη ; Ειπαμε οτι το συγκρότημα Λαμπράκη ελέγχη την πολιτική ζωή αλλά φαίνεται οτι ελέγχει, δυστυχώς και συνειδήσεις ανθρώπων. Ο Πρετεντέρης κύριοι ειναι η φωνή του συγκροτήματος και ανάλογα με το τι επιδιώκει το συγκρότημα αρθρογραφεί. Καμμιά φορά μπορέι να το παίζει αντικειμενικό, τολμηρό,κ.λ.π. αλλά η γραμμή ειναι γραμμή. Για επαναφέρετε στην μνήμη σας τι έγραφε για τον ΓΑΠ.
Μετά ΠΠ δεν κατάλαβα την ένστασή σου οτι τον αδικεί τον Πρετεντέρη η παρουσία του στην τηλεόραση ενώ ειναι καλή πένα. ΠΠ στην τηλεόραση δείχνει τον πραγματικό εαυτό του ενώ στην εφημερίδα πιθανόν τα άρθρα να τα γράφει άλλος. Υπάρχουν ουκ ολίγα παραδείγματα δημοσιογράφων που υπέγραφαν και υπογράφουν άρθρα άλλων.
Θα δείτε τις προθέσεις του και τον χαρακτήρα του αν βγεί π΄ροεδρος της ΝΔ η Ντόρα.
Πάλι τα ίδια...
Αντιπαρερχόμαστε την ταύτιση με το δημοσιογράφο και ξαναλέμε ότι θαυμάζουμε ένα γραφιά, έναν επαγγελματία που συνταιριάζει τις λέξεις ακολουθώντας μία λογική επιχειρηματολογία η οποία μας πείθει. Άλλωστε το ξανάπαμε, ζηλεύουμε αυτό που δεν μπορούμε να έχουμε. Εντάξει μέχρι εδώ;
Τώρα οι προσωπικές και πολιτικές επιλογές του Πρετεντέρη είναι δικές του και κρίνονται στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό. Πάντως η εστέτ θεώρησή του για τα πράγματα μόνο αδιάφορους δε μας αφήνει και από ότι φαίνεται και τους χιλιάδες αναγνώστες του ΒΗΜΑΤΟΣ.
Συγγνώμη aivres αλλά αν ο Πρετεντέρης θεωρείται κορυφή της ελληνικής δημοσιογραφίας σήμερα δεν έχουμε κανένα μέλλον σαν χώρα. Ο υπερφίαλος χαρακτήρας του και η ωμότητά του στην αντιμετώπιση κοινωνικών και οικονομικών προβλημάτων ειναι παροιμιώδης. Εχει ισοπεδώσει με τον "γνωστό τρόπο της λογικής επιχειρηματολογίας του" συνειδήσεις και αξιόλογους ανθρώπους. Δεν έχει κανέναν ενδοιασμό γιατί ξέρει οτι πίσω του ειναι το πανίσχυρο συγκρότημα. Δική του εφεύρεση πρέπει να ειναι και ο χαρακτηρισμός κουλτουριάρηδες που τον προσάπτει σε όποιον δεν γουστάρει το σύστημα που αυτός υπηρετεί.
Υπάρχουν και άλλοι δημοσιογράφοι που αξίξουν αναδημοσίευσης τα γραπτά τους και προπαντός εκπέμπουν και μια συνέπεια και σοβαρότητα.
Δε διαφωνούμε. Οι επιφυλλίδες του ΒΗΜΑΤΟΣ έχουν πάντοτε ενδιαφέρον, καθώς και τα γραπτά των Τσίμα (αγαπημένος), Καψή, Μανδραβέλη και Παπαχελά, άντε και ενίοτε το editorial του Ψυχάρη - όταν δε βαριέται.
Ο γραπτός πολιτικός λόγος του Χατζηνικολάου απλά δε διαβάζεται, της Στάη & της Τρέμη δεν υπάρχει και των λοιπών προβεβλημένων δεν αξίζει.
Ο Θέμος είναι πάντα μια απόλαυση (αλλά ποιος παίρνει στα σοβαρά το Θέμο;)...
Να μην πέσουμε σε επίπεδο Λώρης Κέζα, Κ. Ζούλα και λοιπών πολιτικών αναλυτών.
Στην τηλεόραση επηρεάζει περισσότερους...Και υπάρχει και ο Μπόμπολας στο MEGA, που είναι κυρίαρχος...Ο Πρετεντέρης, μαζί με τον Πάσχο, κατά την προσωπική μου άποψη, είναι οι καλύτεροι αναλυτές-αρθρογράφοι στην Ελλάδα. Φυσικά, αυτό είναι υποκειμενικό.
Υ.Γ. Με τα γραπτά του Πρετεντέρη διαφωνώ συχνά. Αλλά αναγνωρίζω την ικανότητα του. Πολύ σωστή η παρατήρηση του aivres για τον γραπτό λόγο του Χατζηνικολάου, ο οποίος είναι ο καλύτερος στην τηλεόραση...
Π.Π.!!!!!!!!!!!!!
Ναι είναι "απείρως καλύτερη σήμερα η Ελλάδα" αν τη συγκρίνεις με το ΄30, το 40, το ΄50 κλπ
Αλλά το "απείρως"!
Ξεχνάς την ελλάδα των stage, της γενιάς των 700, της ανεργίας, της φτώχειας, της αρπαχτής, των σκανδάλων, των συνταξιούχων των 330 ...
Ο Α. Παπανδρέου είχε προβλέψει το ΄80 την κοινωνία των 2/3! Σήμερα είμαστε περήφανοι που είναι πραγματικότητα! 3.000.000 Έλληνες στο ταμείο φτώχειας!
Φτάνει τόσο κομπασμός! Είναι πρόκληση! να συγκρίνουμε το σήμερα με τον καιρό πριν τη Γαλλική επανάσταση για να βρούμε ότι είμαστε "απείρως καλύτερα"
"H μαγεία που κρατάει το Πολυτεχνείο ζωντανό. Το ότι από πομπός έγινε και δέκτης.
Το ότι στις σημαίες του με τα ανεξίτηλα δικά τους συνθήματα-αιτήματα η κάθε γενιά προσθέτει (ή ενίοτε αφαιρεί) τα δικά της"
Στάθης στην "ελευθεροτυπία" Αναδημοσίευση στο servianet
ρε Π.Π. τι απείρως καλύτερη??? πέρασα από το ταμείο μου σήμερα για να πάρω 50(?)ευρώ για ιατρικούς λόγους. ξέρεις τι μου είπαν??? παρ'τε τηλ τη δευτέρα να ρωτήσετε αν το ταμείο έχει λεφτά να σας πληρώσουμε!!!!
40 μέρες δν έχει το ΠΑΣΟΚ στην εξουσία και αρχίσαμε....
αλλά για αυτά δν έχει ν πει τίποτα το blog....
Ασφαλιστικό
Κομπίνα πρώτη:
Για μια ολόκληρη 40ετία (1951 - 1990) υποχρέωναν τα Ταμεία να καταθέτουν όχι μόνο ατόκως (!) αλλά και με αρνητικό (!) επιτόκιο τα λεφτά των εργαζομένων στις τράπεζες, οι οποίες με τη σειρά τους επιδοτούσαν (ανέξοδα και με λεφτά των εργατών!) τους βιομηχάνους, τους τραπεζίτες και τους εφοπλιστές.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα λεφτά των εργαζομένων από τις ασφαλιστικές τους εισφορές κατατέθηκαν στις τράπεζες
το 1950 με αρνητικό επιτόκιο -7,6%,
το 1954 με αρνητικό επιτόκιο -11,1%,
το 1974 με αρνητικό επιτόκιο -21,8%,
το 1981 με αρνητικό επιτόκιο -13%,
το 1986 με αρνητικό επιτόκιο -8%,
το 1990 με αρνητικό επιτόκιο -2,4%.
Από αυτή και μόνο την (καθ' όλα νόμιμη - με το νόμο 1611/1950 είχε γίνει) κομπίνα, το κράτος των Παπάγων, των Πλαστήρων, των Καραμανλήδων και των Παπανδρέου λεηλάτησε περί τα 58 δισ. ευρώ από τα ασφαλιστικά ταμεία!
Οι εργάτες του '50 και του '60, από τους οποίους έκλεψαν τότε τις ασφαλιστικές εισφορές, είναι οι σημερινοί συνταξιούχοι των 300, 400 και 500 ευρώ.
Να γιατί το «φέρτε πίσω τα κλεμμένα» δεν αφορά στο ...μακρινό παρελθόν, όπως ισχυρίζονται οι κυβερνώντες. Αφορά στο σήμερα, αφορά στο τώρα, αφορά εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιούχους που τους εξαναγκάζουν να ζουν στη φτώχεια, ενώ τους χρωστούν συντάξεις ανθρώπινες, τις οποίες έχουν πληρώσει, αλλά οι κυβερνήσεις των τραπεζιτών, των βιομηχάνων και των εφοπλιστών τις έχουν καταχραστεί!
*
Κομπίνα δεύτερη: Επέτρεψαν (από κοινού ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) τα αποθεματικά των Ταμείων να τζογάρονται στο Χρηματιστήριο και στις διάφορες «αγορές», αλλά το ΠΑΣΟΚ υποδύεται - ακόμα - ότι διαφέρει από τη ΝΔ!
Μάλιστα, σε αυτό το αέναο της λεηλασίας είχαμε και ενδιαφέρουσες ομολογίες. Προσέξτε:
«Αν δε διευρύνουμε την ενεργό περίοδο εργασίας, το ασφαλιστικό μας σύστημα θα έχει προβλήματα βιωσιμότητας στο μέλλον»!
«Το μοντέλο του εύπορου συνταξιούχου που οικοδομήθηκε τις προηγούμενες δεκαετίες πρέπει να το ανατρέψουμε»!
«Μια διάσταση για να αξιοποιήσουμε σωστά τα περιουσιακά της στοιχεία (σ.σ.: της Κοινωνικής Ασφάλισης) είναι η αξιοποίησή τους μέσα από το χρηματιστήριο (...)».
«Λέμε "ναι" για ένα νόμο που είχε ψηφιστεί από τη ΝΔ (σ.σ.: για την προώθηση των αποθεματικών των Ταμείων στη Σοφοκλέους) και σωστά τον έκανε»!
«Με παρρησία είπαμε ποια άρθρα του νόμου 2084 και του νόμου 1902 (σ.σ.: οι νόμοι Σουφλιά - Σιούφα) παραμένουν εν ισχύι. Και κατά καιρούς, όταν κουβεντιάζουμε θέματα που αφορούν την Κοινωνική Ασφάλιση και συμφωνούμε με θέσεις της ΝΔ, με παρρησία τα δεχόμαστε»!
Τα παραπάνω, ότι δηλαδή στην Ελλάδα έχουμε «εύπορους συνταξιούχους» (!), ότι τα αποθεματικά των Ταμείων πρέπει να τζογάρονται (και να «εξαφανίζονται») στο χρηματιστήριο, ότι το ΠΑΣΟΚ «με παρρησία» (!) εφαρμόζει τους νόμους της ΝΔ που προεκλογικά υποσχόταν ότι θα τους καταργούσε, είναι λόγια του κ. Ροβέρτου Σπυρόπουλου, υφυπουργού Εργασίας επί ΠΑΣΟΚ, που έλεγε όσα έλεγε στη Βουλή (στις 5/11/2003), πολύ πριν υπάρξει η ...παγκόσμια οικονομική κρίση.
Επομένως, δεν είναι ούτε η κρίση ούτε τα χρέη ούτε τα ελλείμματα που οδηγούν σήμερα τη νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να επαναφέρει στο προσκήνιο την επιχειρηματολογία «Σπράου».
Τα συμπεράσματα δικά σας.....
Καλα, αν καποιοι νομιζουν πως ειμαστε χειροτερα απο το 1973, νομιζω οτι δεν χρειαζεται να επανελθω...
Π.Π.
Για τα άδεια ταμεία το ΠΑΣΟΚ φταίει που έχει 40 μέρες στην εξουσία; Πότε πρόλαβαν δηλαδή μέσα σε 40 μέρες και τα άδειασαν;
Φίλε 7.11 τι να πει δηλαδή το ιστολόγιο για το ταμείο σου; Πριν από σαράντα μέρες δηλαδή είχε το ταμείο σου λεφτά και σήμερα δεν έχει...
Συγκρίνουμε την Ελλάδα του 2009 με την Ελλάδα του 1973. Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία. Έχουμε τεράστια προβλήματα ναι. Και μόνο για πανηγυρισμούς δεν είμαστε. Όμως να μην μηδενίζουμε τα πάντα. Είμαστε πολύ καλυτερα και ζούμε πολύ καλύτερα. Έχουμε τη μεγαλύτερη φοροδιαφυγή στην Ευρώπη και οι Έλληνες έχουμε τα περισσότερα ακίνητα! Γιατί δεν κοιτάζουμε και αυτούς τους δείκτες; Έχουμε ελευθερία και δημοκρατία που δεν είχαμε ποτέ άλλοτε. Και δικαίωμα στην εκπαίδευση έχουμε όλοι μας. Και εκεί έχουν γίνει άλματα, ειδικά μετά το 1981...
Π.Π.
oxi re ai-vres, ta lefta tou tameiou mou katasparax8ikan to 2001 otan kuvernisi kai paske-dake-sad sti genop k paske-dake stin pos upegrapsan sumfwnia, dialuontas stin ousia tin asfalisi (oap),afinontas ta 3,5 TRIS draxmes stin neari tote DEI A.E.(W!! ti xara!! apeleu8erwsi!!)
k oute prin apo 40 meres eixe lefta to tameio mou alla plirwnomoun!! to 8ema einai oti me to pou vgike to pasok vazei mprosta auta pou ekruve oti 8a kanei. k arxizei me ta tameia. i mipws dn anoigei to asfalistiko???
suggnwmi alla k stous goneis m kratousan lefta k se mena opote k ekeinoi dikaiountai sunta3i k egw asfalisi k sunta3i.
ektos an upirxe ola auta ta xronia to super-duper-wow koinwniko kratos k edine ta lefta mou stous ftwxous!!!
Oταν κάποιος υπογράφει για λεφτά άλλων και με μία του υπογραφή χάνονται πολλά εκατομμύρια και ο συγκεκριμένος δεν πάει εκεί που πρέπει τότε...
Αρα εκτός από διαβούλευση ο ΓΑΠ πρέπει να δημιουργήσει και την δημόσια διαπόμπευση και να στείλει στην "μπουζού" αυτούς που κατασπαταλούν τα χρήματα του Ελληνικού Λαού...
Χ.Ε.
Δημοσίευση σχολίου